5
kwietnia

Fantasmagieria - Podcast 163 - “Wirujący aksamit”

Fantasmagieria 163Zaczniemy od kącika neoretro, czyli omówienia gry, która, nie tak dawno temu, przeszła bez większego echa. Typowy przykłady wyjątkowego tytułu, w którego prawie nikt nie grał.  Velvet Assassin - rozmawialiśmy o niej już kiedyś, ale zbójecko niska cena w cyfrowej dystrybucji ponownie zwróciła naszą uwagę i postanowiliśmy wziąć temat na tapetę.

Kiedy przygody agentki Violette Summer zejdą na drugi plan, zabierzemy się za coś co tygryski lubią najbardziej, czyli szybką jazdę. Shift 2: Unleashed oderwało się od marki Need for Speed, co postanowiono uczcić uszczuplając tytuł, tym samym promując produkcję stającą w szranki z Gran Turismo 5 i Forza Motorsport 3.

Na deserek kilka słów o grze Ghost Trick, dostępnej na Nintendo DS sympatycznej grze logicznej ze specyficznym humorem.

Będzie też kącik listowy, a w nim parę słów o Oozi: Ziemskiej przygodzie, czyli sympatycznej platformówce dostępnej za dolara (80 MSP) w Xbox Indie Games, oraz o Zagrajmerach, czyli graczach, co nagrywają filmy z przejścia gier z własnym komentarzem.

Na koniec dawno nie słyszany kącik kulturalny.  Książka: “Gra o Tron” George’a R.R. Martina oraz “Upadek imperium strachu” - Waltera Jona Williamsa. Film:  “Poznasz przystojnego bruneta” (2010) - reż. Woody Allen, “The Lincoln Laywer” (2011) - reż. Brad Furman oraz “Od słów do śmierci” (2003) reż. Laura Mañá.

Zapraszamy do słuchania, komentowania, podrzucania ważkich tematów do rozmów i pisania listów!

Ściągnij sto sześćdziesiąty trzeci odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 163 [62:11m]: Play Now | Play in Popup

Autor: Dahman
Tagi: , , , , , , , , , , , ,

44 Koment. do “Fantasmagieria - Podcast 163 - “Wirujący aksamit””

  1. rev napisał(a):

    Mashowanie F5 się opłaciło, dzięki panowie. :)

  2. Iron napisał(a):

    Łał ale szybko, a kącik kulturalny na bogato widzę po opisie, będzie czego słuchać :D

    PS. czy któryś z prowadzących oglądał może Niepokonani?

  3. Dahman napisał(a):

    Moze pamiec masz dobra, ale krotka. O “The Way Back” rozmawialismy jakis czas temu, nie pomne jednak, w ktorym odcinku. Case closed ;)

  4. Iron napisał(a):

    PCtowe demo Bulletstorma które zostało wydane 2 miesiące po premierze gry to jest jakaś kpina, jak dla mnie jak na tak długi czas oczekiwania to demko jest strasznie ubogie, mogli dać coś większego w zamian za to że PCtowcy tyle musieli czekać na jedno głupie demo. Albo mogli po prostu ogłosić że dema na PC nie będzie bo maja ich w dupie i tyle :D

  5. Iron napisał(a):

    Btw, 3miś kiedyś powiedziałeś że nie słuchasz żadnych podcastów, a mimo to nagrywasz z chłopakami podcast który ma całkiem sporo słuchaczy. To jak to w końcu z tobą jest :) ?

  6. Tzymische napisał(a):

    No tak wlasnie jest.
    Nie slucham zadnych podcastow - a nagrywam.
    Powiem wiecej ;) - nie slucham naszego, wersji finalnej rowniez… Zadnych znaczy zadnych :)

  7. Loki Lyesmyth napisał(a):

    wraca sobie człowiek do domu sprawdza sobie pocztę a tam

    Świętuj razem z BioWare!

    To właśnie fanom takim jak Ty Dragon Age II zawdzięcza swój sukces. Nasza nowa gra znalazła 1.000.000 nabywców jeszcze szybciej, niż jej poprzedniczka - Dragon Age: Początek. W imieniu całego zespołu BioWare i Electronic Arts pragniemy serdecznie podziękować Ci za wsparcie! Chcąc odwdzięczyć się za przyczynienie do sukcesu Dragon Age II, BioWare pragnie zaoferować Ci kod uprawniający do pobrania najlepszej gry roku 2010 - Mass Effect 2 na PC.
    Jak zawsze, serdecznie dziękujemy za wsparcie i entuzjazm.
    W przyszłości możecie oczekiwać więcej ekscytujących tytułów z serii Dragon Age, Mass Effect i Star Wars: The Old Republic. Zostańcie z nami!

    Ja pitole!
    Nie dośc że da2 sprzedał się w milionie egzeplarzy, to jeszcze ea games chce dać mi za darmo mass effecta 2 xD! No prawie za darmo.
    Będę musiał zacząć, łykać tabletki na zawał serca, przed przejrzeniem maili na przyszłośc, bo wam jednego słuchacza ubędzie…

    a teraz mogę siębrać za słuchanie

  8. Dr Judym napisał(a):

    Świetnie, czyli panowie z Bioware dostali sygnał od swoich klientów że mogą dalej tłuc taką chałę w podobnej konwencji :( Coraz bardziej się obawiam o losy ME3.

  9. Daner napisał(a):

    Liczę że większość sprzedanych pudełek to zamówienia przedpremierowe. Po tych wszystkich aferach mam nadzieję że nie przebije jedynki (ponad 3 mln) i księgowi z Bioware wrócą po rozum do głowy.

  10. Loki Lyesmyth napisał(a):

    Dr. judym =====>
    czego ty się boisz jak uproszczenia w me2 były ogrmone tylko, że natrafiły na pozytywny hype?

  11. Freeman napisał(a):

    czy muzyka w tle pochodzi z intra Blur?

  12. piter86 napisał(a):

    Jak zawsze świetnie się was Panowie słuchało.
    Co to za wałek leciał w tle??

  13. piter86 napisał(a):

    znalazłem
    -Ennio Morricone -Ecstasy Of Gold Remix instrumetal
    chyba jest to ost z Blura.

  14. draak napisał(a):

    @Dr Judym- Formula D to po prostu liga drfitowa, dla każdego szanującego się petrolhead’a powinno to być oczywiste ;)

    Odnośnie Shift 2- dla mnie model jazdy fwd i słabych awd jest zbyt prosty/nudny, ale już mocniejsze rwd (index >1000) prowadzą się bardzo przyjemnie.

    Widok “z kasku” i związany z nim look to appex faktycznie potrafi zmylić, ale dla mnie jest niegrywalny (jeszcze większy blur, bardziej przytłumione dźwięki),

    Generalnie, udany sposób na przeczekanie do FM4 i odskocznia od GT5.

    @Freeman- też wyłapałem muzykę z menu Blur, zatem odpowiedź pewnie jest twierdząca ;)

  15. Dr Judym napisał(a):

    Draak — widać ja się nie szanuję, ale prędzej wynika to z faktu, że jestem miłośnikiem klasycznych wyścigów, a nie szpanerskich zagrywek. Co nie znaczy, że do driftu nie potrzebne są umiejętności. Niewątpliwie jest to trudna sztuka, natomiast drażni mnie robienie z tych kierowców “gwiazd”, bo już Dirt 2 pokazał, że osobowość to oni mają mocno żadną. Shift 2 dokładnie to potwierdza. Tym niemniej był kiedyś odcinek Top Gear z Kenem Blockiem, to co ten facet wyprawiał ze swoim samochodem było fantastyczne.

  16. draak napisał(a):

    To co pokazane zostało w TG, to malutki pikuś przy innych nagraniach z Gymkhany w wykonaniu Block’a. A sam Block to nie drifter, a kierowca rajdowy.

    Nie sądziłem również, że kupując bilety na GP F1 powinienem najpierw przeanalizować profile psychologiczne kierowców startujących w tej serii, by być pewnym, że mają głęboką osobowość.

    ;)

    PS. Mnie też irytuje oprawa “pozawyścigowa” w Shift 2, to tak na marginesie.

  17. Dr Judym napisał(a):

    Draak — a sądziłeś, że podczas rozmów i wywiadów kierowcy mogą ujawniać co nieco ze swojej osobowości? Np. być spokojni, skupieni, weseli, skromni… albo mogą stylizować się na ziomali i uber-luzaków, tak jak panowie w Dircie i Shifcie 2, czego ja akurat nie znoszę. Z resztą piszesz, że Ciebie też to irytuje, więc wiesz w czym rzecz.

  18. draak napisał(a):

    Jasne, w pełni to rozumiem i zgadzam się z Tobą. Mój przykład z F1 był celowym przejaskrawieniem.

  19. Dr Judym napisał(a):

    Za to trzeba przyznać, że panowie z torami się postarali. Część jest z jedynki, ale to plus nowe trasy daje razem 35 torów, z czego każdy ma jeszcze ze 2-3 odmiany. Do tego jazda w nocy zmienia postać rzeczy, więc jest się na gdzie wyżywać i o różnych porach. Pełna lista: http://www.gamerzines.com/need-for-speed/news/shift-2-unleasheds-full-track-list/

  20. draak napisał(a):

    Z OST również dali radę, szczególnie niektóre remixy wybijają się ponad przeciętność.

  21. Dr Judym napisał(a):

    To prawda, chociaż są tu takie gnioty jak 30 Seconds to Mars albo Rise Against, to jednak w menu głównie słychać takie “przestrzenne” urywki utworów, całkiem nieźle to pasuje.

    Swoją drogą projekt menu jest dosyć dziwny. Część główna wygląda bardzo efektownie, przewijanie pre-renderowanych filmików z paroma bajerami w wersji statycznej, fajna sprawa. Natomiast zakup czy tuning samochodu wiąże się z przechodzeniem do dość brzydkiego ekranu rodem ze ścigałek poprzedniej generacji.

    Naturalnie to detal i nie ma jako tako wpływu na rozgrywkę, ale rozpieszczony eleganckim designem FM3 nie mogłem nie zwrócić na to uwagi :P

  22. Filippo240 napisał(a):

    Muzyka w tle to Danger http://www.youtube.com/watch?v=qjvUNNRUimo oraz Crystal Method z Blura http://www.youtube.com/watch?v=NMJNr60Vxuk

  23. draak napisał(a):

    GUI tunningu ma oprawę rodem z gier za 15PLN z kiosku, to prawda :)

    Natomiast wydaje mi się, że najechanie na tarki i/lub pobocze skutkuje spinem, szczególnie w tych bardziej “tail happpy” autach (jak choćby Viper). Grałeś Judymie faktycznie bez żadnych asyst?

  24. Dr Judym napisał(a):

    Gram na najwyższym poziomie “realizmu”, mam tylko włączoną kontrolę trakcji na low (może dlatego?). Generalnie model jazdy mi się podoba, chociaż zdarzają się niezbyt grywalne auta (np. koszmarny Lotus Exige, na padzie auto skręca jeszcze sekundę po wykonaniu manewru).

  25. Iron napisał(a):

    Pozwolę się sobie wtrącić, na GOLu jest opublikowany materiał z Wiedźmina 2, kurde jak ta gra wygląda, Wiedźmin 2 zjada na śniadanie Dragon Age 2 :D Szkoda tylko że system dialogów został “pożyczony” z ME 2 i Dragona Age 2

  26. Loki Lyesmyth napisał(a):

    W czym ci przeszkadza ten system?
    Jedyny dialog z wiedźmina jedynki, który miał więcej niż 4 opcje do wyboru to ten z pucybutem ;) A większość ludzi lubi te kółeczka.

    Mnie tam bardziej martwi to, że mam jeden czar podręczny, jeden item podręczny, i jak chce go zmienić to musze otworzyć nieśmiertelne KOŁO MOCY!

    zresztą jak bedzie, dowiem się za 33 dni ;)

  27. Iron napisał(a):

    @Loki Lyesmyth ja osobiscie wolałem system dialogów ten z najnowszych Falloutów, mam nadzieje tylko że Wiedźmin 2 będzie zoptymalizowany tak dobrze jak Crysis 2, który według ludzi chodzi bardzo dobrze na każym sprzęcie.

  28. Iron napisał(a):

    Mam pytanie do redaktorów, nie orientujecie się czy Polska kronika gier prowadzona przez Julesa przestała już działać ? oraz co się stało z samym autorem ?

  29. cc napisał(a):

    przesłuchałem ze względu na omawianie pieśni lodu i ognia i się nieźle naciąłem, jeżeli naprawdę uważacie, że te parę lakonicznych zdań to wszystko co należy się tej sadze to nieźle… niezły chwyt marketingowy.

  30. PSXfan napisał(a):

    Musice zabrać zdanie na temat nowego magazynu na polskim rynku Play-Box a przynajmniej dr judym coś na ten temat powinien powiedzieć
    większość szanujących się podcastów omówiła wejście 3 gracza jeśli chodzi o pisma konsolowe

    Jesli można prosić bo chyba i tak nic ciekawego do omawiania się nie wydarzyło poza tym

    POZDRAWIAM:)

  31. Dahman napisał(a):

    cc: to nie jest podcast o ksiazkach, ani literaturze tylko o grach. Temat ksiazek jest jak wisienka na torcie, smaczny dodatek. Rzucamy tytul, ktory nas interesuje majac nadzieje, ze ktos z ciekawosci po niego siegnie.

    Generalnie brzmisz jak czlowiek, ktory ksiazki GRR Martina czytal, wiec cobysmy jednak nie powiedzieli, ile czasu im nie poswiecili i tak nie powiedzielibysmy nic nowego.
    Jesli jednak chcesz wiecej o Martinie, to odsylam do tego odcinka http://www.fantasmagieria.net/?p=100.

  32. Dr Judym napisał(a):

    PSXfan — dzięki za zaufanie, ale pism o grach nie czytam od czasów, hm… upadku TS’a? A może Gamblera? Jeszcze jakiś Reset w ręku kiedyś miałem, ale szybko go z rąk wypuściłem ;)

    Swoją drogą, przeglądałem ostatnio skany ŚKG z recenzją pierwszego i drugiego Thiefa — jednak istniały czasy, gdy ludzie umieli pisać o grach tak, żebym nie czepiał się co drugiego zdania :D

  33. tzymische napisał(a):

    @cc Saga byla omawiana juz kiedys, a wspominana milion razy. Ciagle wracanie nie ma w sumie wiekszego sensu :)

  34. Iron napisał(a):

    F5,F5 ??

  35. Dr Judym napisał(a):

    Niestety, mieliśmy małe problemy z nagrywaniem i o wciskanie F5 prosimy dopiero dzisiaj wieczorem ;)

  36. Iron napisał(a):

    Ktoś może zainteresował się Anomaly: Warzone Earth, bo niestety z nie wiadomych powodów demo znikło ze Steama.

  37. Dr Judym napisał(a):

    Tak, relacja autorstwa Damiana w najbliższym podkaście. Sam też się chyba skuszę.

  38. Iron napisał(a):

    W ten zupełnie przypadkowy sposób, podsunąłem wam temat do rozmowy w podcaście :D

  39. Dahman napisał(a):

    Raczej przypadkowo trafiles w temat, ktory poruszylismy :)

  40. Iron napisał(a):

    http://polygamia.pl/Polygamia/1,96455,9331279,O_grach__ktore_przestaly_byc_grami.html?bo=1

    http://polygamia.pl/Polygamia/1,96455,9377397,Wideofelieton__Urok_slabych_gier.html?bo=1

    Nie wiem czy ktoś z was widział już te felietony, ale nie mam zielonego pojęcia po co powstał ten pierwszy felieton i skąd autor wziął taką tezę?
    Ten drugi felieton jeszcze mam sens, ale te filmiki chyba powstały tylko po to żeby zwiększyć zainteresowanie samym kanałem Polygami na YouTube. Bo od strony merytorycznej same w sobie są z dupy :)

  41. Dahman napisał(a):

    Iron, zamiast wkleiac linki do poly na fantasmagierii, powinnes linki do nas wkleiac tam :) Oni nie potrzebuja ekstara klikow, a nam by sie przydaly.

  42. draak napisał(a):

    O aktywność Iron’a na poly zabiegać nie musisz- uwierz mi. Kilkanaście/dziesiąt postów dziennie to norma. A i linkowanie do Waszych nowych odcinków się w odpowiednim temacie zdarza ;)

  43. Dahman napisał(a):

    W takim razie zuch ten nasz Iron!

  44. Iron napisał(a):

    @draak śledzisz mnie czy na każdym blogu, podcaście z grami masz konto?