Archiwum: sierpień, 2008

26
sierpnia

Fantasmagieria - Podcast 30 - “Ciężki deszcz”

Egzaltowana trójca powraca. Bliski ukończenia Metal Gear Solid 4, Jules opowiada o swoich stanach nirwany o drugiej nad ranem, do których tylko kunszt kinomatograficzny Kojimy potrafi doprowadzić. Tzymische nadal czeka na wymianę silników odrzutowych w jego ‘elicie’, więc grywa tylko w odkurzone starocie. Dahman wspominając o Star Wars: The Force Unleashed, wznieca połomienną dyskujsę na temat chronologii gier w świecie ‘Gwiezdnych wojen’.

Po interludzie muzycznej Spine - Nieważne [37:37], porozmawiamy o tym co przyniosły targi Games Convention ‘08 w Lipsku. Czy zrobiły na kimkolwiek wrażenie? Zapraszamy do słuchania i komentowania.

Ściągnij trzydziesty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 30 [67:29m]: Play Now | Play in Popup
21
sierpnia

Warhammer: Age of Reckoning.

Czas na nowo zdefiniować PVP w MMORPG. Warhammer: Age of Reckoning, premiera już za cztery tygodnie, 18. września. Otwarta beta już 7. września, dostęp ma każdy kto uczestniczył w zamkniętej lub złoży zamówienie przedpremierowe. Dodatkowo wersja kolekcjonerska powoli zacząć grę cztery dni przed oficjalnym otwarciem.

Poniżej rewelacyjny 4 minutowy zwiastun, film w wysokiej jakości znajdziecie tutaj.

20
sierpnia

Fantasmagieria - Podcast 29 - “Emocjonalna ameba”

Tym razem tylko Tzymische i Dahman. W segmencie “W co ostatnio grałeś”: Braid (360), Geometry Wars: Evolved 2 (360), Fable II Pub Games (360), Space Siege (PC), kilka słów o Turok (PC) i EVE Online (PC), itd.

Interluda muzyczna  [1:08:30] Nerious - 80s.



W drugiej części [1:12:02] resztkami głosu, ze zdartym przez chorobę gardłem, skomentujemy ostatnio ‘wycieknięte’ zdjęcia Fallout 3, a na koniec mały konkurs. Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij dwudziesty dziewiąty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 29 [89:32m]: Play Now | Play in Popup
13
sierpnia

Fantasmagieria - Podcast 28 - “Hack czy slash?”

ChoróbskoNiestety deszczowa pogoda, która starczyłaby do nakręcenia nastroju przynajmniej kilku produkcji noir, dała się we znaki Fantasmagierianom. Tzymische całkowicie odpadł, i wygrzewa się pod kołderką, a Dahman walczy z gorączką, co odbiło się z wymiernym skutkiem na jakości monologów. Na szczęście szare komórki Julesa ostre jak… brzytwa.

W 28. odcinku będzie o wrażeniach z gry w Metal Gear Solid 4, kilka słów o niedocenionej przez graczy Prey, porozmawiamy o demie Space Siege i o grach typu hack ‘n’ slash w ogóle. Po interludzie muzycznej [52:09] Psydom Recordz - Horizon z albumu Synthetic Sinergy, na koniec porozmawiamy o GTA IV na PC [54:58] i paru innych rzeczach.

Ściągnij dwudziesty ósmy odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 28 [74:19m]: Play Now | Play in Popup
11
sierpnia

Kronika Gier wyd. I

Pierwszy odcinek nowej Kroniki Gier, wideo felietonu poświęconego branży gier wideo autorstwa Julesa.

Słowami autora, “Po długim oczekiwaniu wreszcie jest pierwsze oficjalne wydanie Kroniki Gier. W przeciwieństwie do Polskiej Kroniki Gier, tym razem na poważnie. Przygotowanie tego odcinka zajęło mi sporo czasu, ale raczej ze względu na liczne zajęcia poboczne. Materiał to nie mniej ni więcej, jak mój komentarz do tegorocznych E3.”

Jednocześnie zapraszam do odwiedzenia oficjalnej strony Kroniki, gdzie można znaleźć trzy pierwsze “Polskie Kroniki Gier”, materiał w wysokiej jakości do obejrzenia tutaj.

5
sierpnia

Dlaczego lubimy grać w mordobicia?

Wraz z premierą SoulCalibur IV odkopałem w czeluściach mojego starego dysku twardego taki mały pasek komiksu, który te 6 lat temu miał być moją polską odpowiedzią na Penny Arcade. Odpowiada on jednoznacznie na pytanie dlaczego lubimy grać z przyjaciółmi w bijatyki na jednej konsoli. Online to nie to samo…

Mordobicie po lokalu

5
sierpnia

Fantasmagieria - Podcast 27 - “Crysis na konsolach”

Kolejny odcinek otwiera nasz nowy segment “jak się czujesz?” i krótko rozmawiamy o impregnacji nowych graczy buddy programem do Age of Conan. Później wracamy do ulubionego przez naszych słuchaczy “w co ostatnio grałeś?” Będzie m.in. o The Simpsons Game, Condemned 1 i 2 oraz Buzz! Sezon ogórkowy rządzi!

Crysis na PS3Dodatkowo, nieoczekiwany zwrot akcji, zażarcie bronimy PC przed kiepskimi inwektywami, według autora których, konsole mogłyby spokojnie pociągnąć Crysisa. Niedawno nawrócony na jedyną “słuszną” platformę, numer 1. fan Conana w Polsce, z ogniem w oczach i lawą w ustach dementuje takie insynuacje.

W przerwie [53:12], jako interludę muzyczną proponujemy: Nerious - Osscillator Feelings.

W drugim segmencie [56:02] niestety zamiast “jaka to melodia?” będzie o kupowaniu konsol. Spróbujemy odpowiedzieć jaką konsolę powinien sobie sprawić znudzony blaszakiem gracz. Nie pomyli się ten, kto stwierdzi, że jednoznacznej odpowiedzi nie da się udzielić, jednakże dzielimy się pewnymi spostrzeżeniami godnymi uwagi.

Zapraszamy do komentowania i głosowania w ankiecie! Słuchajcie nas za tydzień, będzie o Guitar Hero: Aerosmith, Facebreaker - pierwsze wrażenia, oraz długo oczekiwane wrażenia z Metal Gear Solid 4!

Ściągnij dwudziesty siódmy odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 27 [92:03m]: Play Now | Play in Popup
3
sierpnia

John Carmack: “360 lepsza od PS3″

Od zarania obecnej generacji posiadacze PlayStation 3, nie mając wielu świetnych gier, żyli tylko jednym, ich konsola jest sprzętowo lepsza od biduli Microsoftu.HDMI w standardzie, dużowiększy dysk twardy, oczywiście, blu-ray i w teorii potężniejsza jednostka centralna, Cell, złożona z siedmiu aktywnych SPE (Synergistic Processing Elements).

Jak wiemy jako gracze, do tej pory większość gier wyglądała tak samo, a filmy zestawiające wersje na obie konsole zwykle nie pokazywały najmniejszej różnicy.

John Carmack ojciec Quake’a, niekwestionowanie najlepszy programista silników 3D, w bardzo interesującym wywiadzie podzielił się paroma uwagami. Shawn Elliot z 1up.com po zakończeniu konferencji id Software na QuakeCon 2008 zapytał wprost, która konsola jest lepsza. Rozmowa zaczyna się od wymienienia przewagi jaką daje programistom nieskrępowana przestrzeń dyskublu-ray, nie mniej, Carmack jednoznacznie stwierdził, że w kwestii grafiki pałeczkę pierwszeństwa dzierży sprzęt Microsoftu. W wywiadzie dokładnie odnosi się, używając technicznej nomenklatury, na czym polega przewaga i gdzie tkwią różnice.

Jednakże, paradoksalnie mimo graficznej przewagi Xboksa 360, najnowsza gra id Software, Rage będzie wyglądała lepiej na PlayStation właśnie ze względu na blu-ray. Programowanie jest trudniejsze, i jak stwierdził Carmack, zajmuje trzy razy więcej czasu, ale w końcu Rage na PS3 oszołomi w pełnych 60fpsach.

Dodatkowo okazuje się, że Microsoft niejako zmusza deweloperów do upychania gier na jedną płytę DVD. Początkowo w ogóle nie wydawał licencji, teraz ustosunkował się do potrzeb deweloperów, pobierając dodatkową opłatę za kojejne dyski. Gdyby tego nie robił, programiści nie mieliby żadnej motywacji do optymalizowania gry.

W rozmowie adresuje się również problem programowania i wydawania gier na różne platformy i sensu istnienia jednej uniwersalnej.Carmack mimo bycia deweloperem i sytuacji, kiedy byłoby to idyllą, docenia stymulowanie przez swoisty wyścig konsol to rozwijania coraz to lepszych technologii.

Wymagania sprzętowe Rage na PC i Maca nie sa znane. Mówi się o minimalnych 3-Way-SLI-System złożony przynajmniej z 8800 GTX, lub SLi z dwiema GeForce GTX 280, 2 GB RAMu 40 GB wolnej przestrzeni na twardym dysku. Oczywiście żartuję.