Archiwum: maj, 2008

28
maja

Fantasmagieria - Podcast 18 - “Kosmos względnie martwy”

Do nagrania odcinka osiemnastego, udało się zebrać skład czteroosobowy, kolejno odlicz Dahmana, Dr Judyma, Julesa i Vacha. Co już jest niemałym wyczynem.

Zaczynamy ostro, od wstydliwego wyznania. Później będzie już tylko lepiej, szczególnie dla PCetowych graczy, jako, że wyjątkowo duża liczba tytułów omawianych pojawi się lub już jest też na blaszakach.

Fantasmagieria 18

W nieskrępowanej atmosferze rozmawiamy o grach Rock Band, Race Driver GRID, Perry Rhodan, Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness Epizod Pierwszy, Puzzle Quest, Age of Conan: Hyborian Adventures oraz… filmie Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki.

Napomkniemy o paru jeszcze innych rzeczach, będzie swojsko i przyjemnie. W każdym razie zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij osiemnasty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 18 [76:17m]: Play Now | Play in Popup
21
maja

Fantasmagieria - Podcast 17 - “Fabuła marginalnie bardzo ważna”

Siedemnasty odcinek zdominowany na wstępie został przez małą maszynkę Sony. PSP mimo bycia na rynku przez 3 i pół roku, nadal cieszy niczym swoiste novum. Sony, w tym jej polski odział, próbują wmówić nam, że zabawka to odtwarzacz multimedialny, GPS, telefon Skype, czy przeglądarka Internetowa, jednak my nadal uważamy, że jest to przede wszystkim interesująca konsola, na której od czasu do czasu można znaleźć perełki. Podkreślimy potęgę systemów przenośnych w sytuacji, kiedy posłuszeństwa odmówi instalacja elektryczna w bloku. Nie jest tych gier wiele, ale po raz kolejny wrócimy do God of War: Chains of Olympus, porozmawiamy o obu Wipeoutach, spróbujemy wytłumaczyć co to jest ten Echochrome.

Fantasmagieria 17

W dalszej części skupimy się na dwóch tytułach, które Microsoft zaprezentował na imprezie Gamer’s Day (Dniu Gracza). Fable 2 i Too Human.

Druga odsłona ‘Bajeczki’ przedstawiana jest jako gra, którą śmiało będzie można nazwać Grand Theft Auto w klimatach fantasty. Peter Molynuex nieszczędzi opisów niejako przybiliżających grę do Simsów z fabułą (pozwalam sobię na śmiałą tezę). Na szczęście ojciec Populusa, zapiera się, że nie pozwoli, aby historia w grze była mniej niż fascynująca i nie stanowiła kwintesencji rozgrywki. Oczywiście nie ma na świecie producenta, czy PiaRowca, który szczerze mógłby się wypowiedzieć na temat własnej gry, ale Peter zasłużył sobie na kredyt zaufania. Zacieramy rączki i czekamy dalej.

Too Human to tytuł, który od początku wzbudzał zainteresowanie, niestety zainteresowanie to maleje wraz z kolejnymi informacjami jakie się wyłaniają się na światło dzienne. Do tej pory mówiło sie o pozwie jakie złożyło studio Silicon Knights przeciwko Epicowi, jakoby ten dał im jakaś niedorobioną wersję silnika Unreal 3. Później czteroosobowych co-op, zredukowany został do dwu. Teraz po kilku ostatnich zwiastunach karmieni jesteśmy wyśmienitymi wizualiami filmów przerywnikowych, ale rozgrywka nadal stawia wiele znaków zapytania. Wygląda na to, że lepiej się nie nastawiać zbyt entuzjastycznie, a nuż miło nas Too Human zaskoczy.

Gdzieś pod koniec wspominamy jeszcze o umiejętnym dojeniu graczy. Wydawało się, że Namco było cwane z SoulCaliburem IV, ale widać rozwinięte przez lata pomysły panów z Lucas Arts pokażą na przykładzie Star Wars: The Force Unleashed co to znaczy sprzedać ten sam tytuł wielokrotnie te samej osobie. Dodatkowo goląc grę z multi na 360ce i PS3, a zostawiając go na Wii, konsoli z najbardziej nielogicznym sposobem budowania relacji online, panowie producenci pokazają prężnie wyprostowany środokowy palec. PCetowcy w ogóle obejdą się smakiem, gdyż blaszak jako jedyna platforma został pominięty w ich planie wydawniczym. Na pochybel!

Ściągnij siedemnasty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 17 [62:07m]: Play Now | Play in Popup
14
maja

Fantasmagieria - Podcast 16 - “Microsoft PlayStation 360″

Tym razem bez opóźnień i do tego nie mówimy o GTA IV. Koncentrujemy się na kolejnej odsłonie Gears of War, a właściwie komentujemy niedawno wypuszczony zwiastun. Nie jest tego wiele, ale niektórym wyostrzyło apetyt. Porozmawiamy o naszych oczekiwaniach, jednocześnie licząc, że fabuła będzie wyraźniej zakreślona, z mniejszą liczbą niedopowiedzeń. (Mały komentarz do mojego przejęzyczenia, nie chodzi o to, że Gears of War jest w 3D, a że z perspektywy trzeciej osoby.)

Fantasmagieria 16

Kolejnym tematem, któremu po święciliśmy trochę czasu w tym odcinku, jest wojna konsol i obecne miejsce PC jako maszyny do grania. Wszystko w kontekście ostatniej wpadki serwisu GameTrailers, gdzie zamieszczono porównawczy fragment gry Race Driver GRID na obu konsolach, podpisując omyłkowo materiał z PS3 jako Xbox 360. Logiczne jest, że gdyby to był świadomy ruch, GT dałby bardziej finezyjny pokaz edytorski. Niestety jak zaczarowani, fanboje PlayStation3 stanęli na straży, rozebrali klip na części i rozpoczęli kolejną tyradę uciśnionych, gdzie ich konsola jak zwykle mimo bycia przecież superkomputerem, kolejny raz ukazywana jest w niekorzystnym świetle. Spisek ktoś powie. Internet zalała lawina komentarzy, my zastanawiamy się czy ma to sens i jakby wyglądał świat z jedną konsolą opartą o sprzęt Sony, z oprogramowaniem Microsoftu.

Na koniec poznęcamy się nad enigmatyczną usługą Home, firmowaną przez Sony, chwaląc jednocześnie dobre chęci rozrywkowego magnata, wydającego polską wersję PlayStation Store.

Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij szesnasty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 16 [69:51m]: Play Now | Play in Popup
9
maja

Fantasmagieria - Podcast 15 - “Urok defloracji…”

Udawało nam się do tej pory bez opóźnień publikować kolejne odcinki Fantasmagierii, dokładaliśmy do tego wszelkich starań. Niestety zaliczyliśmy małe spóźnienie. W każdym razie piętnasty odcinek gotowy i do ściągnięcia.

W tym tygodniu gościmy naszego starego kolegę jeszcze z czasów pamiętnej Załogi G. Moonstuck, a ostatnio bardziej znany pod ksywką Vach, przybliży nam swoją przygodę z PlayStation Portable, przenośną konsolą Sony, opowie nam o Pataponie i o tym, dlaczego nie lubi grać w tramwaju.

Niestety nie da się otworzyć lodówki, w której nie siedzi Niko Bellic. Tym razem Jules zamiast piać z zachwytu, będzie rozwodził się na temat mało rozwiniętego serwisu randkowego w grze i odbębnianiu życia towarzyskiego. Powróci też jak bumerang dyskusja o sensowności ocen cząstkowych i posiadania skali, w której nie wykorzystuje się wszystkich ocen.

Opowiemy też, z wypiekami na twarzy, o defloracji Julesa, tradycji poklepywania kobiet po pośladkach i polowaniu na edycje kolekcjonerskie. Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij piętnasty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 15 [79:44m]: Play Now | Play in Popup