2
czerwca

Lepszy niż powszechny!

Spis tagowNie idziemy z duchem czasu, to raczej czas zatacza koło i wraca do korzeni.

Były lata kiedy strony o grach, tzw. serwisy, musiały mieć wszystko. Od wiadomości, przez zapowiedzi, recenzje, wywiady, encyklopedie, fora, serwery plików z demami i patchami, galerie zdjęć, aż na wideo materiałach kończąc. Dobrze pamiętam czasy, jak jeden próbował gonić drugi i nieźle się na tym wykładał.

Co się dzieje, kiedy następuje przesyt a gracze nie szukają informacji tylko w jednym miejscu? Uproszczenie formy. Następuje powrót do szybko przyswajalnych treści. Internet w przeciwieństwie do „starych” mediów pozwala na bezproblemową i dokładną weryfikację trendów. Wiadomo dokładnie, kto i na co klika, ile czasu spędza czytając, skąd przychodzi i gdzie idzie dalej, itd.

Mógłbym tu z nazwy wymienić kilka(naście?) serwisów o grach, które z kombajnów przerodziły się w przepakowane blogi. Ba, już niedługo podobnej zmiany doczeka się nasz polski moloch GryOnline.pl. Tylko my jesteśmy jak te mamuty, ten sam układ, ta sama grafika, ta sama prostota w obsłudze i prezentacji treści. I co? Okazuje się, że tak teraz modnie.

Niemniej w końcu przyszedł czas, aby uporządkować te prawie trzy i pół lata nagrywania. Na górze możecie dostrzec trzy nowe podstrony. Nie udało mi się znaleźć lepszej nazwy jak po prostu „Spis treści”. Dodatkowe strony segregują tematycznie wszystko co zostało oznaczone tzw. tagami.

Trochę statystyk, w 170 odcinkach omówiliśmy około 470 gier, dodatkowo poruszyliśmy ponad 220 tematów mniej lub bardziej, a czasami wcale, związanych z grami, w tym nie licząc z grubsza o 80 filmach i serialach, a także 40 książkach i autorach.

Zapraszam do zapoznania się ze spisem:
GRY A – N, GRY O – Z, INNE

Za pomoc w przygotowaniu spisu dziękuję Krzysztofowi (Lehlerexowi), który odbębnił całą krecią robotę związaną z zebraniem i po segregowaniem wszystkich tagów. Jego wkład jest nie do przecenienia. Jeszcze raz dzięki!

Autor: Dahman

58 Koment. do “Lepszy niż powszechny!”

  1. KaszaWspraju napisał(a):

    No to chłopaki się napracowali, a dla Lehlerexowi proponuje kuponik z Gog’a od redakcji :P.

  2. cioruss napisał(a):

    przykro pisac, ale niezly bajzel wyszedl.

    pierwsze wrazenie jest fatalne. pod wzgledem estetycznym i funkcjonalnym.

    moje pytanie jest proste:
    czego szuka przecietny gosc na fancie?

    spisu tresci?

    jesli tak, to ten jest zupelnie niewidzialny, bo zlewa sie z grafika i tekstem.

    jesli zwyczajnej zawartosci, to dlaczego musi scrolowac w dol? gdzie ergonomia?

    a co jesli zaglada tu ktos nowy? ile czasu i walki potrzebuja, aby odkryc czym w ogole zajmuje sie fantasmagieria?

    Dahmanie, this is wrong is so many ways
    ..

  3. pavlikowicz napisał(a):

    @cioruss ee tam, Oni zawsze mają rację.

  4. Dahman napisał(a):

    cioruss: bajzel to chyba u ciebie na ipadzie… nie wiem o co ci chodzi, moze masz kiepska przegladarke w telefonie? Odpal firefox czy cos, to moze nie bedzie ci sie zlewac (poza tym polecam ctrl+f).

    W ogole tez nie wiem skad ci przyszlo do glowy, ze spis tresci to nowy “produkt” fantasmagierii? Przeciez spis to nic innego jak posegregowane tagi. Lepszego ukladu niz alfabetyczny nie ma, a estetycznie, no coz…nie wiem gdzie jakas grafika zlewa ci sie z tekstem (no chyba, ze mowisz o Home, O nas, itp.). Moze wrzuc screenshota.

    Poza tym gdzie ma ci sie scrollowac ekran? W bok?

    Nie zapominaj tez, ze nie kazdy slucha F. od poczatku. Nie raz pojawialy sie pytania o to czy omawialismy dana gre, a jesli tak to w jakich odcinkach. Spis rozwiaze ten problem. Nowi sluchacze moga tez w ten sposob duzo szybciej wyselekcjonowac te epizdoy, ktore ich zainteresuja.

    Nie wierze, ze musze tlumaczyc takie podstawowe sprawy.

    pavlkikowicz: spij przy zapalonym swietle, nigdy nie wiesz kiedy Oni wyskocza z szafy ;)

  5. tzymische napisał(a):

    fakt ze pewnie lepiej by bylo gdyby nie trza bylo scrollowac - pytanie czy milion klikniec zeby otworzyc listy dla poszczegolnych literek byly by lepsze? Kwestia gustu.

    Do reszty ciezko sie oddniesc bo nic sie nie zlewa przynajmniej u mnie czy tym bardziej nie rozumiem dlaczego ktos mialby olac strone glowna ktora sie laduje jako pierwsza i isc odrazu w jakis magiczny ’spis tresci’ i szukac tam ‘czegos’.

    Aha - na ipadzie tez sie nic nie zlewa.

  6. cioruss napisał(a):

    Dahmanie, nie ma co sie unosic.

    rozumiem, ze wlozyles duzo pracy w sortowanie podcastow, tak to z pewnoscia przydatne rozwiazanie.

    chodzi mi o samo menu u gory.

    wyrownanales do lewej , gdzie tlo jest najbardziej napackane, a zostawiles dziure z prawej.

    home jest biale i zlewa sie z obramowka lary,
    dalsze linki sa czarne i miejscami tez zlewaja z elementami tla.
    tak samo link ‘fantas…’ (prowadzi tam, gdzie home, czyli zbyteczny dubel) i txt pod, po prawej nad logotypem.

    nieaktywny txt i linki nie powinny byc tak blisko siebie, gdy maja ten sam kolor. fontow obok siebie masz dwa, jeden w 2 rozmiarach, drugi w trzech. to nazywa sie burdel.

    nie wnikam w oryginalne logo, gdzie masz kilka pastaci, logotyp i mikrofon, to bylo i mialo swoj klimat. teraz, zwyczajnie, elementow jest za duzo, naglowek jest za ciezki, z balaganem.

    to daje fatalny obraz strony jeszcze zanim ktos zacznie przewijac w dol, w poszkukiwaniu jakiejs zawartosci.

    piszesz o zmianach na stronach portali, ktore z kombajnow przeradzaja sie w blogi, a Ty blog zmieniasz w kombajn. oni to robia dla zwiekszenia cztelnosci strony, Ty zawalasz naglowek tonami grafiki, txt i linkow.

    zastanow sie, dlaczego na stwojej stronie od 2 lat masz tylko 5 aktywnych komentujacych.

    wiadoma rzecz, Twoje zabawki. potraktuj moje slowa jako przyjacielska porade, a nie marudzenie zblazowanego sluchacza.

  7. dude napisał(a):

    O kurcze, właśnie się dowiedziałem, że nie komentuję na fantasmagierii bo ktoś na górze strony fonty i linki źle poustawiał:)
    Słucham Was regularnie od samego początku i to jest chyba najważniejsze.
    A spis treści to moim zdaniem świetny pomysł.

  8. Dahman napisał(a):

    cioruss: taki urok template’u, niemniej czepiasz sie, bo odkad strona jest nikt wczesniej nie zglaszal problemow z linkami.
    Zarzut, ze F ma tylko 5 aktywnych komentukacych bo jest “skopany” layout… nawet nie wiem jak sie do tego odniesc..skad takie wnioski?

  9. cioruss napisał(a):

    dude, znasz takie slowo jak ’statystyka?’

  10. bax napisał(a):

    A co tu komentować jak chłopaki i tak wszystko wiedzą najlepiej ;)
    Cioruss ma trochę racji, ale brak komentarzy to nie sprawa wyglądu strony….

  11. cioruss napisał(a):

    Dahmanie, nie mam zamiaru bronic swojej tezy. nie mam na to czasu ani zadnych z tego korzysci.
    z pewnoscia masz wglad w statystyki strony, plany rozwoju swojego/waszego projektu i lepsze rzeczy do roboty jak odpisywanie na moje posty.
    rzucilem komentarz, bo akurat na tym sie znam, czesciowo zyje z projektowania interfejsow i jestem na to wyczulony.
    mozesz cos z tym zrobic, mozesz to zupelnie olac, nikt nie bedzie sie obrazal przeciez o taka glupote.
    dla mnie eot

  12. cioruss napisał(a):

    bax: pewnie, ze nie jedyny powod, ale jeden z.

  13. Dr Judym napisał(a):

    W sumie to nie lepiej wrzucić jakąś chmurkę tagów gdzieś z boku? A i przydałoby się podpisać pasek szukania, bo jest taki niewyraźny, a w sumie jeśli ktoś chce znaleźć coś konkretnego to lepiej skorzystać z sercza.

    A z wiadomości absolutnie rewelacyjnych, przynajmniej dla mnie: http://bulk2.destructoid.com/ul/202710-/8115-mgs-noscale.jpg

  14. Dahman napisał(a):

    Cirouss, bardziej niz krytyka przeszkadza mi ton, moj drogi. Gdybym mial czas i pomoc, to pewnie calkowicie przebudowalbym strone, gdyz wiele rzeczy (jak np. reklamy, wtyczki spolecznosciowe, itd. – nie zebym potrzebowal) do tego layout nie da się dodac.

    Wracajac jeszcze do tonu. Porownanie moze nie najlepsze, ale powiedzmy ze przychodze do ciebie na obiad, patrze, twoja zona postawila wazon z kwiatami na stole. Siadam i mowie “co za bajzel, te kwiaty nie pasuja to koloru tapety, poza tym, zaslaniaja mi rozmowce i ledwo go widze, poza tym, przeciez masz wzorzasty obrus, te kwiaty nie sa potrzebne, psuje to estetyke. Nic dziwnego, ze nikt nie przychodzi do was na obiad!” Znam strony o beznadziejnym layoucie i dziesiątkami komentujących. Powod, ze mało ludzi komentuje lezy gdzie indziej (na pewno nie jest temu winny wazon) i o tym chetnie porozmawiam. Zawsze pod koniec odcinka zachęcam do zostawiania komentarzy, podrzucania tematow, itd. Zreszta zobacz sobie komentarze na innych stronach, pod innymi podcastami, wcale nie jest ich wiecej, a jak juz sie pojawia to traktuja o jakości nagrania, a nie o zawartosci.

    Na statystyki nie narzekam, inaczej nie nagrywalibysmy podcastu, gdyby nam spadalo, lub bylo nisko. Moze nie mamy wyswietlen strony porownywalnych do innych blogow/serwisow, nie jestem hipokryta, zyczylbym sobie, abysmy byli tak rozpoznawalni jak choćby gc, miec wsparcie wp, czy innego portalu. Chcialbym rzucic dzienna prace i robic tylko to co lubie, ale nie moge. Sam wiesz, ze czasami sa ważniejsze rzeczy niz nagrywanie.

    Na razie ciesza mnie takie rzeczy jak bycie na pierwszym miejscu w iTunes w What’s Hot, czy w Top 10 podcastow audio poswieconym grom wideo i rozrywce (w regionie PL), cieszy mnie tych pieciu aktywnie komentujących, ale i cieszyłbym się z dwóch. Slupki, wykresy, statystyki moze dobrze robia na zgromadzeniu walnym zarzadu, ale nie sluza misji. Zobacz co one zrobily z telewizja, prasa czy mainstreamowym internetem.

  15. Dahman napisał(a):

    @Dr Judym, chmurka tagow spelnia inna role. Ona pokazuje trendy, a nie daje pelny spis tagow. Co do tego paska szukania, to niestety jest silnik jest beznadziejny, bo on nie szuka po tagach tylko w tekstach wpisow :/ Jest bo jest, albo mogloby go nie byc i nic by sie nie stalo.

  16. KaszaWspraju napisał(a):

    http://www.youtube.com/watch?v=26RtjPO3p4Y&feature=youtu.be

    Ogólnie konferencja której nie było, a końcówka i Trasfarring mnie “zmiażdyło”.

  17. Dr Judym napisał(a):

    Z ciekawych rzeczy w skrócie: nowe SH Downpour, które zapowiada się nieźle, remake SH 2 i 3 (i małe wtf, czemu nie jedynka?), to samo z MGS 2, 3 i Peace walker (podobnie, czemu nie jedynka?), Zone of enders, plus cośtam z Neverdead i PESem.

  18. cioruss napisał(a):

    Dahmanie,

    przepraszam za moj ton.

    moj sposob myslenia jest suchy i bezposredni, szybki wpis jedynie jego przedluzeniem, pozbawionym wlasciwej formy.

    doceniam Twoja prace, inaczej nie byloby mnie tutaj.

    raz jeszcze przepaszam za niemila Tobie forme

  19. Loki Lyesmyth napisał(a):

    http://www.gametrailers.com/video/review-the-witcher/714183

    co jak co ale treiler wieśmin ma pierwsza klasa.

  20. lehlerex napisał(a):

    Czyżby buzi na zgodę? :>

    Co do komentarzy to lepiej niech będzie tych “5″ komentujących, którzy dają średnio 50 kom/podkast, niż 50 pojedynczych z których początkowe są w stylu
    “pierszy”
    “drugi” itd.
    a dalej
    “ta gra jest głupia bo tak!”

    Komentarze to nie wszystko, zdecydowana większość podkastów może pomarzyć o nawet takim zainteresowaniu.

  21. mateo212 napisał(a):

    Dahman możesz wybróbować ten plugin do WP http://wordpress.org/extend/plugins/relevanssi/ powinien pomóc.

  22. Galusz napisał(a):

    Tutaj muszę się zgodzić z cioruss’em.

    Sami strasznie krytykujecie jak to gry mają złe interfejsy (np. Wiedźmin) A sami także odwalacie kiszkę na prędkości i to właśnie najbardziej mnie irytuje…. Jak to było?? “Kto z was jest bez grzechu, niech pierwszy rzuci kamieniem”. Po prostu łatwo się po czyimś jedzie, a swojego nie widzi.

    Faktycznie powinniście pomyśleć nad zmianą skórki lub CMS’a bo na 24″ (16:9) Fantasmagieria prezentuje się “słabo”. Wygląda jak cienka dupa węża, a po rozszerzeniu na cały ekran wszystko się rozjeżdża i zaczyna nachodzić na siebie i nie ma znaczenia czy to IE, Mozilla czy Chrome. A najbardziej przeszkadza malutkie okienko do wpisywania komentarzy…

  23. Tymek napisał(a):

    Rzadko komentuje, ale czasami nie wytrzumuje jak widze takie wpisy. W zyciu nie widzialem tylu specjalistow od miedzymordzia. Galusz, jak masz problem z telewizorem i ci sie wszystko rozlazi zmien telewizor, albo przeinstaluj sobie sterowniki do “grafiki”. Tak mnie te twoje spostrzezenia zaintrygowaly, ze sam sprawdzilem skalowanie strony i nie ma absolutnie problemu z powiekszaniem. Testowalem na FF, Operze i Safari, i nie bylo zadnego problemu. Rowniutko, czytelnie i bez problemu.

    Moze strona Fantasmagierii do najpiekniejszych nie nalezy, ale kiedy czlowiek zawodowo zajmuje sie budowa interface’u i dostaje za to nie takie male pieniadze, to wymaga sie wiecej.

  24. Iron napisał(a):

    ktoś z ekipy podcastu wybiera się na tegoroczne E3 ?? z Irlandii jest chyba bliżej do LA ??

  25. Dahman napisał(a):

    Nie tym razem ;P Może za rok.

  26. Dr Judym napisał(a):

    IMO konkretne zarzuty Ciorussa są dosyć słuszne, np. to dziwnym wyrównaniu do lewej, link Home ma taki sam kolor jak podświetlenie pozostałych działów itd. U mnie na FF nic się nie rozjeżdża, bo i zmiany nie obejmują szerokości bloga, itd, natomiast nie próbowałem testować innych przeglądarek.

    Co do samego wyglądu to do większych zmian i przeprojektowania całości musielibyśmy wynająć specjalistę, bo niestety nikt z nas nie miałby na to czasu :(

  27. Loki Lyesmyth napisał(a):

    Obejrzałem Thora, od obejrzenia bitwy tytanów rok temu, sądziłem, że nie da się bardziej zniszczyć uroku mitów, legend i tak dalej. z racji zainteresowań czytałem bardzo wiele różnych przekazów, teori i pomysłów na mitologię nordycką ale to co zrobili w tym filmie, woła nawet nie o pomstę do nieba, a o litość i miłosierne dobicie.
    i totalnie nie podobała mi się ich wersja lokiego

  28. cioruss napisał(a):

    Thor byl slaby, fakt, ale juz nowy xman jest calkiem zacny.

    klimat lat 60tych, bondowa stylizacja i calkiem sporo uwagi poswieconej motywacji glownych bohaterow.prawie jak 3 epizod gw ;)

    a z innej beczki.
    w czasie, gdy nasza branza udowadania jak glupich ma klientow (skutecznie forsujac polityke 2nd hand= pirat) i pakuje onine passy gdzie sie da, nieco starszy rynek fonograficzny probuje isc po rozum do glowy:

    http://www.fastcompany.com/1756964/after-lady-gaga-amazon-should-all-albums-cost-99-cents

    100mln mw3 przy cenie 10e za nowke? sam kupilbym dla sportu ;)

  29. Galusz napisał(a):

    I może jeszcze mi wmówicie, że “czerwiec” mieści się na pomarańczowym tle?

  30. Dr Judym napisał(a):

    U mnie całość wygląda tak, niezależnie od stopnia powiększenia: http://c.wrzuta.pl/wi19157/7be1f98f0022f0334debdd8d/0/layout

  31. chrobry23 napisał(a):

    A ja z takim offtopem ;) Wie ktos,co sie dzieje z Julesem? Chlopak zaginal bez wiesci, a brakuje jego jajcarskich numerow.

  32. Dahman napisał(a):

    Dziekuje za bardzo trafne i merytoryczne spostrzezenia. Postanowilem wprowadzic specjalna wersje serwisu finansowana z funduszu zasilanego przez abonentow Fantasmagierii. Za mala oplata miesieczna udostepnie subskrybentom specjalna wersje serwisu z interface’em zaprojektowanym przez zawodowych webdesignerow. Premiera juz za dwa tygodnie, do tego czasu bede przyjowal zapisy i pierwsze wplaty. Krok powazny ale rozwiaze on jakze istotna, jesli nie najwazniejsza kwestie naszej audycji jaka jest strona internetowa. Niemniejszym podkreslam, ze stara strona i mozliwosc odsluchiwania podcastow na bierzaco pozostaje nieodplatna.

  33. Varvocel napisał(a):

    Dahman, niepotrzebny ten post. Wszyscy wiemy, ze tworzycie podcast z pasji i nie macie z tego żadnych materialnych korzyści.
    Przy okazji - u mnie strona wyświetla sie poprawnie i zupełnie czytelnie na: iPhone 4, iPod touch, Firefox, Opera (w tym 16:9).
    No i wielkie dzięki za przygotowanie spisu treści - benedyktynska robota.

  34. cioruss napisał(a):

    w zasadzie juz po e3 i jak wrazenia?

    ms konsekwentnie wprowadza jednolity UI we wszystkich swoich produktach, od win8 przez tel i konsole: kafelki.

    kinect powoli (baardzo powoli) znajduje zastosowanie w grach hc, piotrus w koncu moze spelnic swoj sen z b&w, a w naszych salonach nastaje era darcia sie do telewizowa (co musi okazac sie bolem w d dla ewentualnych sasiadow;)).

    podobala mi sie zajawka fm4 i nowej lary i w sumie to tyle.

    sony najwyrazniej brakuje pomyslu na przyszlosc, move znika, pstv to jakis kiepski, niepraktyczny zart.

    obaj giganci leca na odcinanych kuponach drejka i halo,ziew, ziew, ziew.

    w sumie, najciekawsze byly komentarze przy feedzie na gametrailers w czasie prezentacji, wspaniale oddawaly stan dzisiejszego gejmingu: #!!!11one .
    tak tez odebralem same prezentacje.

    jak Wasze wrazenia? (Benek, wiem, ze wbijasz :DD)

  35. Loki Lyesmyth napisał(a):

    ja dale jczekam na prezentacje hitmana, pozatym wątpie by zaciekawiło mnie cokolwiek

  36. KaszaWspraju napisał(a):

    Szczerze jednak trzeba powiedzieć, że konferencja Sony wypadał dużo lepiej o d Microsoft’u. Ubi na mnie zrobił pozytywne wrażenie , dużo gier i ich pokręcony humor.

  37. Dr Judym napisał(a):

    Najbardziej rozwala mnie dokładnie takie samo podejście do nowej konsoli przenośnej, jak we wszystkich innych przypadkach: kiedy wreszcie panowie wpadną na to, że robienie kolejnych Chronicles, Stories i Chapters z gier na konsole HD obecnej generacji to beznadziejny pomysł? Tą metodą nigdy nie zainteresuję się żadnym tego typu sprzętem.

  38. cioruss napisał(a):

    Dr Judym ->

    wydaje sie, ze swiat idzie w kierunku zdefiniowanym (wczoraj) przez apple: setka zabawek - jedna zawartosc.

    z punktu widzenia produkcji to oczywista oczywistosc: spora oszczednosc - assety, marketing, marka itd sa wspolne dla wszystkich platform.

    przypominam, ze gry i np maszynka do golenia (nomen omen) to dzis jeden i ten sam model biznesowy: wyprodukowac, zapakowac, wypromowac, sprzedac. jesli gdzies mozna przyoszczedzic, albo poszerzyc grupe odbiorcow, to tak sie stanie, nawet kosztem konsumenta.

    dlatego bedziemy teraz ogladac ciagle odcinanie kuponow za miliony, albo perelki na technicznym poziomie dooma1 (patrz: minecraft). inaczej sie nie da: kazdy musi wrzucic cos do garnka i poplacic rachunki, a matematyka nie jest z gumy.

    zeby daleko nie szukac, ilosc ludzi takich jak Ty/my, wymagajacych itp to jakies 200tys po zachodniej stronie swiata - szacujac po wynikach sprzedazy wiedzmina2. (wiem, niedokladne to, ale daje poczucie skali)

    dlatego halo doczeka(lo) sie nowej trylogii, bedzie uncharted 4 i forza5, kolejne remake’y HD.
    tyczy sie to tez przyszlosci konsol, wyzsze rozdzielczosci to koniecznosc wiekszych inwestycji->musi byc wiecej odbiorcow aby koszta sie zwrocily ->upraszczamy+wartosc dodana (patrz MSowa polityka domowej rozrywki w usa).

    do tego rynek, chociaz wciaz rosnie, juz pecznieje od gier spolecznosciowych i smartfonowych ($$ juz dzis wieksza jak konsole+PC AAA) i nagle okazuje sie, ze 3ds bez zeldy/mario/chronitigera wypada z obiegu, a przeciez biblioteka przenosnego nintendo to zawsze byl kosmos.

    ergo, psvita skazane jest na klony 1st party, przynajmniej do momentu osiagniecia poziomu sprzedazy gwarantujacej (a raczej ‘obiecujacej’) zarobek 3rd p.

    jedyny (znany mi) sposob na zmiane tej sytuacji to super prosty i rownie tani zestaw poteznych narzedzi do tworzenia. rynek aplikacji powoli zaczyna to odkrywac, wiec moze kiedys..
    z drugiej strony, rynek fonograficzny pokazal juz raz jak pilnuje sie wlasnych pieniedzy, wydawcy gier tez beda nie sa w ciemie bici.

    haha, sie rozpisalem ;)

  39. cioruss napisał(a):

    haha,
    ‘wydaje sie, ze swiat idzie w kierunku zdefiniowanym (wczoraj) przez apple: setka zabawek - jedna zawartosc.’

    teraz wszyscy rzuca sie na wiiU dla multiplatform z lepszym AA i troche wyzsza rozdzialka. taki lekki upgrade ps3/x360. przemawia tez do mnie idea zabawy w zaciszu.. no, co kto lubi ;)
    3ds tez moze dostac skrzydel (w koncu).

    kupie dla sm galaxy 1/2 i tets vs capcom.

    mam tez cicha nadzieje, ze N poukladalo sensownie uslugi sieciowe.

    ciekawie, ciekawie. jestem pod wrazeniem mowiac szczerze.

  40. KaszaWspraju napisał(a):

    Dla mnie za dużo obiecali, za mało pokazali.

  41. Tzymische napisał(a):

    Ten ich pad mnie bardzo ale to bardzo nie przekonuje

  42. Dahman napisał(a):

    Nintendo i ten ich nowy pad… wtf?

  43. cioruss napisał(a):

    ciekawy jestem jak poradza sobie z ograniczeniem predkosci wifi. dwa osobne (multiplayer) strumienie 720p (czyli 60fps) to killer dla wiekszosci domowych routerow. w 5ghz pad-konsola nie wierze, chyba, ze zasieg ograniczy sie do 3m. do tego cena zestawu to bedzie jakis kosmos.

    no, przynajmniej jakies ozywienie w branzy ;)

  44. Dr Judym napisał(a):

    Uuuu, “remake” MGSów to zwykłe wrzucenie tych samych tekstur i modeli pokazane w wyższej rozdzielczości. Niezła bzdura :(

  45. draak napisał(a):

    Prawdziwy remake to będzie mieć Halo 1. Reedycja MGS jest na podobnym poziomie, co cała seria (czyt. może w Japonii będzie się to dobrze sprzedawać).

  46. Loki Lyesmyth napisał(a):

    draak zdziwiłbyś się ilu zachodnich fanów ma mgs ;)
    co do tekstur to troche szkoda, marzył mi się remake, jak ten jedynyki na gamecube

  47. draak napisał(a):

    Loki, wiem, wiem, nie urodziłem się wczoraj- to była tylko taka mała prowokacja i ocena wg moich upodobań (nie potrafię znieść japońszczyzny w grach) ;)

  48. tzymische napisał(a):

    draak > High Five!

  49. RiBEL napisał(a):

    http://www.youtube.com/watch?v=i98fN7keFpc - może będzie pierwszy Hitman do którego się przekonam na dłużej.

    Przy ostatnim odpadłem przy misji z “karnawałem” na ulicach.

    Tutaj widać że skradanie jest bardziej “Splinterowate”.

  50. RiBEL napisał(a):

    http://www.youtube.com/watch?v=C0w21Cvuq_A - tutaj jeszcze ździebko materiału.

  51. Kelebrin napisał(a):

    Jeśli nowy Hitman idzie w kierunku Splinter Cell’a to ja dziękuję.

  52. Loki Lyesmyth napisał(a):

    RiBel —–>
    Tutaj widać że skradanie jest bardziej “Splinterowate”.

    czyli długie korytarze bez żadnego wyboru i elminacja każdego na drodze?
    to ja też dziękuję.

    czy tylko ja odniosłem wrażenie, ze głos pani spod pryszcznica należy do Diany?

  53. RiBEL napisał(a):

    Jak na razie widać że gra od strony graficznej prezentuje się bardzo ciekawie. Jak się w to będzie grało to się okaże.

    Ja tam wolałbym podejście bardziej w stylu klasycznej skradanki. Mam określony zestaw urządzeń i umiejętności i z tego korzystam podczas gra.

    W Hitmanie (zaraz pewnie zostanę zbesztany) żeby dowiedzieć się o wszelkich możliwościach w danej mapie trzeba ją kilka razy przejść. Te wszystkie elementy przygodówkowe (specyficzne akcje w określonych miejscach) były dla mnie zbyt mało czytelne.

    Jak widać wielkim fanem Hitmanów nie jestem. Dużo bardziej podszedł mi Sam Fisher, wiec to co widzę na filmikach bardziej mi odpowiada.
    Nawet ostatni Splinter był dla mnie bardzo fajną pozycją. No tak przynajmniej 2/3gry bo końcówka to już raczej strzelanka była :(

  54. Loki Lyesmyth napisał(a):

    wiesz, ale w splinte cellu, miałem drogę prosta jak drut, i de fakto jedyną częścią która pozwalał Ci na jakąkolwiek dowolnośc w podejściu, jest ostatni w którym ze skradanki zostało zgoła mało.
    przejdź jeszcze raz starsze częsci i sam się przekonasz. szczególnie mnie smieszyło to w DA w którym była misja na statku, drogą jak po sznurku. i tak było w każdej części.
    w hitmanie miałes scenariusz, w którym mogłes robić co chcesz, w niektórych misjach wystepowała nawet losowość.
    Splinter cell to były interaktywne filmy, kiedy hitman był grą prawdziwie interaktywną

  55. RiBEL napisał(a):

    Ale ja nie mam nic przeciwko liniowości. Zasadniczo dla mnie ideałem są liniowe etapy przeplatane KillRoom’ami w których ma się jakąś dowolność poczynań. A to że we większości skradanek jest tak że najbardziej właściwa jest metoda eliminacji zaplanowana przez twórców to wiadomo.

    Double Agenta odpuściłem sobie po dwóch pierwszych misjach. Za bardzo zmieniono mechanikę gry i jakoś nie było już tej frajdy.

    No a skoro o skradankach mowa to bardzo podobało mi się podejście do tego tematu w Batman:Arkham Asylum. Tam właśnie pojawiały się ograniczone przestrzenie w których gracz musiał skradać się i eliminować wrogów przy pomocy dostępnych gadżetów. I właśnie czegoś takiego bym chciał a nie zastanawiania się co chwilę czy dany przedmiot to jeszcze dekoracja czy już jakiś nowy element mechaniki.

  56. Dr Judym napisał(a):

    “Zasadniczo dla mnie ideałem są liniowe etapy przeplatane KillRoom’ami w których ma się jakąś dowolność poczynań”

    Tylko to nie ma nic wspólnego z klasyczną konstrukcją skradanki.

    “A to że we większości skradanek jest tak że najbardziej właściwa jest metoda eliminacji zaplanowana przez twórców to wiadomo”

    Seria Thief, Hitman, a z pojedynczych rzeczy np. Alpha Protocol dokładnie przeczą takiemu podejściu :)

    Hitman ma taką konstrukcję jak klasyczna skradanka a la Thief: jest sobie lokacja, którą zasadniczo można niemal obejść dookoła. Masz zestaw narzędzi do wyboru i masz środowisko, które obserwujesz. I tylko od twojej spostrzegawczości i dociekliwości zależy to, czy wykorzystasz pełnię możliwości.

    Gra nie podsuwa Ci nic na tacy, sam wybierasz czy wchodzisz frontowymi drzwiami i robisz rozwałkę, czy szukasz innego rozwiązania. 99,9% misji we całej serii Hitman da się przejść nie oddając choćby jednego strzału, ba nie używając nawet garoty. I jest to cholernie satysfakcjonujące :)

  57. RiBEL napisał(a):

    No i tu jest mój problem - być może ja wcale tych skradanek nie lubię :) Bo właśnie ani do Hitmana ani za bardzo do Thiefa przekonać się nie mogę. Kilka podejść już miałem i po kilku misjach mi się odechciewa.

    Ostatnio przechodziłem namiętnie ostatniego Alien vs Predator’a i mimo wielu bardzo niepochlebnych recenzji mnie grało się super. Gra ma kilka wkurzających rzeczy (egzekucje wrogów z bliska - jest się wówczas bezbronnym) ale ogólnie dla mnie to bardzo dobra gra. A kampania Aliena i Predka to właśnie taka całkiem interesująca skradanka. No przynajmniej ja tak grałem.

  58. Dr Judym napisał(a):

    Nom, wygląda na to że klasycznych skradanek nie lubisz. Kolejny Thief i Hitman będą brać pod uwagę takich graczy i pewnie najbardziej urażeni poczują się fani, którzy są z tymi seriami od początku. W przypadku Thiefa 3 już to miało miejsce, ciekawe co będzie z 4. Przynajmniej Hitman trzyma fason do ostatniej części, jedynie wspominkowe Contracts było słabe.