15
maja

Fantasmagieria - Podcast 315 - “Antysystemowy”

Fantasmagieria 315

W tym tygodniu wracamy do sprawy zniknięcia Hidea Kojimy, który niczym znamienite persony w “Atlasie zbuntowanym” wyparował bez śladu. Losy biologicznego ojca Solid Snake’a pozostają jedna z największych zagadek XXI wieku branży gier. W kuluarach telewizji publicznej przebąkuje się jakoby Wołoszański miał o tym nakręcić odcinek “Sensacji…”, jednak na razie muszą nam wystarczyć amatorskie materiały dostępne na youtubie.

W części “W co ostatnio grałeś?” parkiet należy do Crypt of the NecroDancer, intrygującego połączenia gry tanecznej z przygodami rycerza błądzącego po lochach oraz do Project C.A.R.S., symulacji wyścigów samochodowych, której brakowało przede wszystkim posiadaczom PlayStation 4. Ale to nie wszystko!

W kąciku kulturalnym, niby rozmawiamy o Avengers: Age of Ultron, ale to tak naprawdę przykrywka, aby zachęcić do obejrzenia ekranizacji komiksu Franka Millera “Powrót Mrocznego Rycerza”.

Jest plan, aby przywrócić mityczną regularność najpodcastu. Nie jest to proste zadanie, bo im człowiek starszy tym ma mniej czasu wolnego. Wielkie dzięki za pozytywne recenzję na iTunes, komentarze, polubienia na facebooku, udostępnianie, za krzepiące ducha prywatne wiadomości i za wsparcie.  Wiem, że ogromna większość słucha i nie ma wewnętrznej potrzeby komentować, ale dajcie o sobie znać przynajmniej raz na jakiś czas!

W rozmowie udział wzięli Cooldan, Dr Judym i Dahman. Zapraszam do słuchania, komentowania i polecania znajomym!

Ściągnij trzysta piętnasty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 315 [107:14m]: Play Now | Play in Popup

Autor: Dahman
Tagi: , , , , , , , , , , , , , , ,

27 Koment. do “Fantasmagieria - Podcast 315 - “Antysystemowy””

  1. kaszawspraju napisał(a):

    Divinity: Original Sin (znane w Polsce także jako Divinity: Grzech Pierworodny) ukaże się na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Produkcja doczeka się szeregu nowości, podtytułu Enhanced Edition i zadebiutuje pod koniec roku.

    Zmieniło się całkiem sporo - zespół około 40 deweloperów zmodyfikował niemal wszystkie elementy, od grafiki, przez fabułę, na zakończeniach kończąc.

    Wszyscy posiadacze Divinity: Original Sin na PC i Macach - jest ich już niemal milion - otrzymają Enhanced Edition za darmo. Ze względu na zakres zmian będzie to osobna produkcja, więc nie uda się przenieść istniejących zapisów.

    Na konsolach pojawi się oczywiści stosowny interfejs i natywna obsługa padów, a także tryby kooperacji - lokalnie na podzielonym ekranie lub w sieci.

    Przygotowanie wsparcia dla DirectX 11 pozwoliło przeprojektować większość efektów graficznych, a kamera obraca się teraz w zakresie 360 stopni. W związku z tym wzrosną minimalne wymagania sprzętowe na PC.

    Modyfikacji doczekała się fabuła - dopracowano część środkową oraz zakończenie. Odwiedzimy nowe lokacje, a wszystkie potyczki z przeciwnikami zostały odświeżone. Przygotowano też mnóstwo nowych głosów postaci oraz ulepszoną sztuczną inteligencję.

  2. Dahman napisał(a):

    Oki, czyli teraz koncze Pilars, pozniej W3, potem Wasteland 2 i zabieram sie za D:OS EE :)

  3. rev napisał(a):

    Tak właśnie parę dni temu wystalkowałem na Steamie, że Dr Judym ogrywa SotFS i miałem nadzieję, że temat remasteru DkS2 zostanie poruszony na podcaście. ;) Dzięki za odcinek!

  4. pawlikowicz napisał(a):

    Podczas kampanii tylko obiecujecie. Miała być reaktywacja fantastycznej, a jak zwykle skończyło się na obietnicach. Żądamy powrotu Tzymishe!

  5. pawlikowicz napisał(a):

    Płaczą ludzie, że Wiedzmin 3 wygląda tak samo na PC jak na PS4. Jakby to było najważniejsze. Grafika tak czy siak jest bardzo ładna. Ale żal im dupę ściska, bo kupili komputery za 4 k i muszą mieć lepszą grafikę.

    https://www.youtube.com/watch?v=Xygm7OOsIgQ

  6. pawlikowicz napisał(a):

    Mam pytanie dotyczące Assassin’s Creed. Czy naprawdę ta seria jest tak zła? Ludzi jadą po niej jak tylko można. Problemy techniczne, słaba fabuła, wtórność itp. Sam pomysł według mnie jest świetny. A gdybym był fanem serii cieszył bym się na nową odsłonę w innym okresie historycznym.

  7. Dahman napisał(a):

    Nikt nie wiesza psów na AC ze względu na to, że ta seria jest zła. Chodzi bardziej o politykę ubisoftu, która spowodowała, że przez cykl wydawniczy zamiast cieszyć się świetną gra walczysz niedoróbkami i niedociągnięciami.

  8. Dr Judym napisał(a):

    Ja tam wieszam :) Co innego jest robić gry-seriale, w których nawet pozorna możliwość wyboru pcha do przodu nieźle napisaną fabułę (patrz Telltalle), a co innego jest raz w roku wyciągać rękę do graczy z tekstem: „dajcie nam swoje 60$, a dostaniecie w zamian możliwość szwędania się po fajnych lokacjach i epokach historycznych, wykonując całą masę nudnych pierdół. Dla mnie to jak różnica pomiędzy regatami i wędkowaniem, elementem wspólnym jest tylko woda ;)

  9. rev napisał(a):

    Mi bardzo podobało się AC II, ale między kolejnymi iteracjami serii nie ma wystarczających zmian, żeby usprawiedliwić powstanie nowej gry. W połączeniu z częstotliwością ich wypuszczania wielu ludzi (w tym ja) odbiera to jako skok na kasę - zdecydowanie wolałbym zagrać w coś świeżego.

    http://games.on.net/2014/06/ubisoft-game-the-review/

  10. rev napisał(a):

    Co do Soulsów - też aktualnie gram w SotFS i muszę przyznać, że po DkS1 jestem trochę rozczarowany, szczególnie poziomem trudności bossów. W jedynce wiele bossów znałem na wylot, nauczenie się ich movesetu było konieczne do osiągnięcia sukcesu. Po takich męczarniach zadanie ostatecznego ciosu dawało mi satysfakcję nieporównywalną z żadną inną grą. (O&S! Artorias!) W dwójce niestety tego uczucia uświadczyłem na razie tylko przy Smelter Demonie. Dalej jeszcze nie grałem, trzymam kciuki, żeby tak było do samego końca. :) Z drugiej strony to, że nowicjuszem serii już nie jestem i wiem, jak ważne jest ulepszanie broni też gra swoją rolę.

    PS. Iron Keep to główny hub do PVP w grze, nic dziwnego, że inwazji jest tam dużo. :)

  11. Dahman napisał(a):

    rev, dokladnie, ten most na poczatku w Iron Keep to glowne miejsce pojedynkow. Widac jaka pamiec mam krotka skoro podczas rozmowy mi to wypadlo z glowy. :)

  12. R4Zi3L napisał(a):

    #FuckKonami

  13. KaszaWspraju napisał(a):

    Jak tam, dzień na żądanie wzięty ? :P Ja czekam spokojnie.

  14. Tzymische napisał(a):

    reaktywacja fantastycznej miala wypadek zwiazny z np. moja przeprowadzka. Powoli wraca wszystko do normy :) bedzie opcja nagrania kolejnego odcinka wkrotce

  15. Dr Judym napisał(a):

    Na pocieszenie zagram sobie w drugiego Wieśka, bo mojej karty graficznej nie ma nawet w dolnych stanach testów W3 ;)

  16. Dahman napisał(a):

    Dr Judym, drugi Wiesiek chodzi jak zloto na ultra (z wylaczonym uberprobkowaniem) i gra sie nic nie zestarzala. Wczoraj skonczylem, zeby miec odpowiednia sciezke zdarzen wypracowana w W3 i jestem pod wrazeniem jak tak gra sie nic nie stracila z uroku. Co do W3, na nizszych ustawieniach na 650 Ti nie powinno byc problemu. Na 660 gra chodzi w “srednio-wysokich” w 30+ klatkach.

  17. pavlikowicz napisał(a):

    Ja posiadam wersję PS4 i mimo, że gra jest wspaniała, mam zastrzeżenia co do płynności. Spadki klatek są zauważalne szczególnie podczas cutscenek oraz przy bardziej wymagających fragmentach rozgrywki. Wszyscy wiemy, że ta generacja konsol nie jest najmocniejsza, ale skoro twórcy decydują się na zrobienie gry na konsolę ich zasranym obowiązkiem jest zrobić ją tak, aby płynność nie spadała poniżej 30 klatek. Nawet kosztem pogorszenia grafiki, jeśli inaczej nie potrafią. Mam nadzieję, że REDzi to poprawią, bo jest to spora rysa na brylancie. Kompletnie też nie rozumiem zachwytów nad optymalizacją wersji PC. Gra chodzi płynie na karcie wartej 1800 zł, brawo.

  18. Dr Judym napisał(a):

    Dahman – to prawda i wygląda znacznie lepiej niż np. Skyrim :) Co prawda animacje są równie drętwe, a wersja polska po 15 minutach zmusiła mnie do przesiadki na stylistycznie zachowawczą, acz nie odrywającą od rozgrywki wersję EN… Tym niemniej jest szansa, że tym razem dotrwam do końca ;)

  19. R4Zi3L napisał(a):

    nie ma nowego odcinka od Wiedzminie? ;(

  20. Dahman napisał(a):

    Postanowiliśmy więcej pograć, aby rozmowa była ciekawsza :)

  21. Kelebrin napisał(a):

    Nie zapomnijcie o PoE. Czekam na rozmowę z niecierpliwością, a wygląda na to, że znów się rzecz opóźni przez kontynuację kolejnej serii, która budzi powszechny, lecz niezrozumiały przeze mnie zachwyt. Najpierw Bloodborne, teraz Wiedźmin 3…

  22. Dahman napisał(a):

    Kelebrin, koniecznie zagraj w W3.

  23. pavlikowicz napisał(a):

    Dzisiaj zainstalowałem sobie patch 1.02 w wersji na PS4 i nie odczułem żadnych spadków płynności po kilka godzinnej sesji. Piękna gra.

  24. pavlikowicz napisał(a):

    Nie jednak tnie. Oby 1.03 to poprawił.

  25. Dr Judym napisał(a):

    W PoE na pewno zagram, ale póki co gry, które chyba nie zyskały należnej im uwagi, przynajmniej nie z mojej strony: Talos Principle i Neon Struct.

  26. rev napisał(a):

    Ja gram w W3 na 650Ti 1GB i gra działa w miarę komfortowo (~30fps) - wszystkie ustawienia na medium oprócz foliage distance, które ustawiłem na low. Ogólnie z takimi ustawieniami gra wygląda pięknie. Także jeśli Dr Judymie się wahasz, to możesz śmiało kupować.

  27. Leon napisał(a):

    Kiedy nowy odcinek?