10
marca

Fantasmagieria - Podcast 59 - “Demofilia oraz reklama w grach”

Zmęczony, przysypiający i  nie mający już na nic innego czasu śpieszę z publikacją nowego odcinka. W tym tygodniu walka z wiatrakami, czyli jak przekonać kogoś, że białe jest białe, a czarne jest czarne. Rozmawiamy o kilku demach, które nawiedziły nasze konsole i komputery osobiste, a z pełnych gier na tapecie F.E.A.R. 2 Project Origin. Na koniec dyskutujemy o wciąż raczkującej i być może powielającej złe trendy, reklamie w grach.

Poza tym polecamy odwiedzenie www.war-europe.com i zapoznanie się z 10 dniowym trialem gry MMORPG Warhammer Online, warto przekonać się na własne oczy jak wygląda gra, które definiuje rozgrywkę PVP. Dodatkowo, zainteresowanych procesem powstawania gier, zapraszam na blog GameDev-PL.

Zatem zapraszam do wysłuchania podcastu i do dyskusji!

Ściągnij pięćdziesiąty dziewiąty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 59 [84:23m]: Play Now | Play in Popup

Autor: Dahman
Tagi: , , , , , , , ,

28 Koment. do “Fantasmagieria - Podcast 59 - “Demofilia oraz reklama w grach””

  1. RiBEL napisał(a):

    W imieniu własnych i kolegi współautora dziękuję za “lans”. Zapraszam wszystkich na blog.
    http://gamedev-pl.blogspot.com/

    W temacie reklam w grach to zachęcam do zapoznania się z tym materiałem:
    http://gamedev-pl.blogspot.com/2009/01/wykad-o-reklamach-w-grach.html

    A odnośnie QuakeLive (pogrywam trochę) to wygląda to bardzo sensownie. Po prostu na arenach umieszczone są billboardy (odpowiednio wkomponowane w mapę). Jak na razie na tych billboardach pokazywane jest logo QuakeLive, ale pewnie z czasem zostaną one zastąpione właściwymi reklamami. Jakoś nie przeraża mnie myśl że podczas strzelania komuś w plecy z rakietnicy będę oglądał jakiś billboard z Pepsi.

    No to teraz jeszcze odnośnie Ridick’a. Pierwszą część uważam za grę wspaniałą (Pc) wiec na sequel/remake też mocno czekam i podkładam duże nadzieje.
    Dodatkowo (tak coby “lans” bloga trwał :)) jeszcze dzisiaj na blogu powinien pojawić się materiał “Making of Ridick” więc zachęcam do wizyty.

    I na koniec jeszcze jedno. Developerzy a marketingowcy/wydawcy to są oddzielne byty. Także proszę nie mówić, że developerzy nie mają serca i chcę tylko jak najwięcej z graczy wyciągnąć.

  2. Troubleman napisał(a):

    No, no, ładnie jedziecie z podcastami non-stop :) Dopiero niedawno słuchałem poprzedniego, a tu już następny. Brawo! Zabieram się za ściąganie…

  3. Gothix napisał(a):

    Kwestia reklam:
    Kiedyś na fileplanet była bardzo ciekawa promocja, można było ściągnąć i pograć za darmo w FarCry 1 i Prince Of Persia Dusza Wojownika. Pobrałem wtedy Far Cry 1 i go włączyłem na początku był filmik McDonalda, podczas menu była reklama McDonalda i kiedy ładowały się poziomy tez były te reklamy, dopiero po 10 włączeniu gry już znikały.
    I moim zdaniem takie akcje są dobre bo nie płacimy za gry, tylko reklamodawcy tak jakby z nas płaca, tylko że musimy oglądać ich reklamy.

  4. draak napisał(a):

    Panowie, chciałbym Wam podziękować za kawał dobrej roboty! Wasze podcasty to ścisła czołówka, tego co można znaleźć na sieci (i nie biorę tu pod uwagę wyłącznie domen .pl). Zdecydowanie umilacie mi czas spędzany w hotelach podczas licznych delegacji. Tak trzymajcie!

  5. Dahman napisał(a):

    Viva la GOL, recenzja Yakuzy, gry niedostepnej poza Japonia i w jezyku Kraju Kwitnacej Wisni! Kto mi wyjasnij tajemnice sensownosci tego ruchu?

  6. Dr Judym napisał(a):

    A kogo w ogóle interesuje Bravo Girl polskich portali o grach? Na pewno nie dorosłych :)

  7. Gothix napisał(a):

    Czego? Mają czasami naprawdę fajne materiały :D n.p gramy!z Miś Uszatek: Przygoda z porami roku.

  8. Dr Judym napisał(a):

    Akurat materiały wideo w ich wykonaniu to właśnie coś, czego nie cierpię najbardziej. Nie wchodzę na ich strony od dawna, jakiś czas temu pisałem dlaczego, ale nie pamiętam pod którym podcastem :)

  9. Gothix napisał(a):

    No ja tez nie przepadam za ich materiałami wideo,ale właśnie…
    najgorsze jest to że tak naprawdę nikt nie robi oprócz nich takich relacji typu “gramy!” (no może gamecorner ale to jest już totalne dno teraz).
    Więc chyba “lepszy rydz niż nic”, chociaż czasami zdarzają się ciekawe materiały, niektóre bardzo śmieszne vide-miś uczatek.

  10. Kelebrin napisał(a):

    Świetny podcast, jednakże zawiodło mnie to, że tak mało było o najnowszej Wojnie Totalnej, która w pełnej wersji mnie nie zawiodła. Może oprócz słabej SI podczas kampanii. Ale mimo to jest to jedyna gra od Cywilizacji Czwartej której poświęciłem już ponad 100 godzin. Nieścisłości historyczne są, ale większość z nich, jak np. husaria, były odpowiedzią na prośby fanów. Ale przyjemność doszczętnego zniszczenia Rosjan, Prusaków bądź Austriaków jest niemal ekstatyczna.

  11. rockboy84 napisał(a):

    Gamecorner to wogóle totalne dno… to taki jakby “Fakt” w tematyce gier komputerowych/konsolowych. Co do serwisu Gry-Online, to najbardziej narzekam na poziom komentarzy oraz hmm… jakby to określić gimnazjalny humor w materiałach z serii gramy (chociaż zdarzy im się co jakiś czas wyjątek).

  12. Dahman napisał(a):

    Kelebrin: Niestety nie gralem nawet w demo, a Tzymische, mimo, ze tak strasznie czekal na te gre (wspominal o tym w poprzednich podcastach) przegral kilka bitew i ja pogrzebal :) Zartuje, ale jak tylko uda nam sie pograc wiecej chetnie do tematu wrocimy. Niestety coraz mniej moge wydawac na gry i coraz wieksza selekcje przechodza nowe tytuly. Hmm… Moze jakies datki od jakis bogatych sluchaczy? ;) Nie chcemy wchodzic w uklady z dystrybutorami, wystawiamy jedenastki bez tego :D

  13. lesiu napisał(a):

    Dahman powiedz jak się gra w WarHammer Online po tej roszadzie z serwerami? Ktoś tam jeszcze został?

  14. Kelebrin napisał(a):

    Ja przez tą grę odłożyłem w czasie zakup xboxa. Planowałem to zrobić w lutym, ale jak zagrałem w mocno przycinające się demo wymieniłem procka więc xbox musi poczekać na koniec kryzysu. Najśmieszniejsze jest to, że nie rozegrałem jeszcze żadnej bitwy morskiej, mimo 7 długich wieczorów spędzonych przy grze, więc nie mogę powiedzieć jak się ta nowość sprawdza. Jeśli Tzymisch’owi się nie podoba to jest to kwestia gustu. Bo nie ma gier obiektywnie dobrych, są tylko gry których średnia subiektywnych opinii wskazuje że jest ona dobra.

  15. Dahman napisał(a):

    lesiu: Ta roszada byla malym szokiem, do ktos zdecydowal ukatrupic Karak Hirn. Decyzja zupelnie bez senu. W tym jednak momencie serwery sa mocno zaludnione, a dzis w okolicach 19:00 serwery zostaly zalane nowymi graczami i na Karak-Azgal i Karak Norn zaczely sie tworzyc kolejki, choc na szczescie gracze z Tier 4 nie mieli problemow z logowaniem. To trzeba zobaczyc, strefy startowe zaatakowaly setki Zabojcow troli krasnologow i Choppasow orkow. Orki maja rewelacyjne skiny, az chce sie rollowac nowa postac. Z patchem 1.2 zmienila sie tez czestotliwosc najazdow na stolice na plus. W tym momencie serwery sa bardzo zbalansowane. Poza tym, nie wiem czy juz to jest, czy bedzie dopiero, ale gracze, ktorzy zawiesli subskrybcje dostana 10-dniowy kredyt na sparawdzenie co nowego zmieniono w grze. No, a jak ktos jeszcze w WAR nie gral, polecam www.war-europe.com/trywar i przekonac sie na wlasne oczy jak wyglada gra.

  16. fin napisał(a):

    Mówcie co chcecie o gamecornerze ale przynajmniej w publikowaniu newsow sa dobrzy. Tylko dzieki nim dowiedziałem się o beciorzę hearts of iron 3.

  17. Tzymische napisał(a):

    Cos sie wysypalo wczesniej z komentarzami:) anyway co do Empire.
    Liczylem na bardzo wiele, moim zdaniem niestety producenci nie sprostali.
    Mam wrazenie ze wogole nie zmienili mechaniki walki niestety. To co sie swietnie sprawdzalo w czasach sredniowiecza i wstecz. Teraz po prostu nie dziala.
    W dodatku wiele elementow gry jest imho nieprzemyslanych - moze patche naprawia?
    Sytuacja przetestowana:
    - na 2(!!!!) sloopy zaladowalem kilka jednostek (w realiach gry to pewnie kolo 1-2k ludzi)
    - poplynelem do szwedow w 1 kolejnce to wszystko
    - poniewaz przekroczenie granic morskich nie powoduje reperkusji :] #
    - z latwoscia zajalem miasto
    - w nastepnej turze poprosilem o rozejm - i go dostalem. Sprawdzone 6 razy! na 6 miastach…
    Albo to:
    poprosilem prusakow o wymiane Krolewca na Gdansk. 3 razy sie zgodzili…

    Mnie takie rzeczy po prostu dobijaja - aha AI hard.

  18. Kelebrin napisał(a):

    AI jest rzeczywiście cienkie co dokucza szczególnie w Kampanii granej krajami głównie lądowymi. Dla weteranów polecam od razu vh/vh. Wymiana Królewca na Gdańsk jest zawsze proponowana przez Prusy tak samo jak proponowanie Śląska za Podole.
    Ale grając Niderlandami kampania jest dość fajna i nie za prosta. Fajnie został rozwiązany handel.
    Co do bitew mnie mechanika się podoba. Umiejętne korzystanie z grenadierów czy lekkiej piechoty daje dużo frajdy. Zachodzenie wojsk dragonami też jest fajne. No cóż, błędów ma ta gra sporo ale może patche coś poprawią.

  19. Tzymische napisał(a):

    Kelebrin ===> bardzo mi podpasowala kampania o niepodleglosc us and a ;)
    Jak narazie to ma sens ;) - maly bo maly ale ma.

  20. Gothix napisał(a):

    Ja też ostatnio zakupiłem Empire Total War,nigdy wcześniej nie grałem w gry z tej serii,ta jest pierwsza,pierwsza i zapewne nie ostatnia :D.
    Ta gra naprawdę wciąga,jedynie czego naprawdę mogę się przyczepić,to jak napisali koledzy wyżej AI naszych przeciwników,długiego oczekiwania na ruchy gracza i naprawdę wysokich wymagań sprzętowych oraz głupiego ograniczania do max.średnich bo żeby pograć na wysokich system musi widzieć na karcie graficznej 512mb(czyli to samo co w GTA IV).Niestety gra też często wywala do pulpitu oraz grafika na mapie świata się sypie.

  21. ZastrzykHD napisał(a):

    Mam pytanko co to za nutka w ok 57 minucie?

  22. Dahman napisał(a):

    Remix: daXX - Lotus III - Breathless.

  23. Kelebrin napisał(a):

    Tzymische ==> Właśnie zagrałem i rzeczywiście jest niczego sobie. Taki rozbudowany samouczek.
    Gothix ==> Ale za to grę można uruchomić spokojnie na kompie dużo słabszym, co pozwala mi grać na moim laptopie między wykładami :)

  24. garret napisał(a):

    Nowy Total to niestety nieporozumienie, które wyzwanie może stanowić dla najmłodszych (z całym szacunkiem i bez obrażania nikogo).
    Uzupełniając wypowdziedz Tzymische, który bazował nieco na moich doświadczeniach… gramy Polską:

    - Pierwsza tura mega korzystna wymianka Królewca za Gdańsk. Ten ostatni wygląda przy Królewcu na osadę rybacką. I szybko budujemy port. AI Prusaków to idiotyzm
    - Kilka kolejnych tur to rozbudowa ekonomii i wybudowanie na granicy opłacalności armii. Jedna porządna starczy. Do tego w porcie stawiamy 1 statek handlowy.
    - W kolejnej turze na 1 statek handlowy pakujemy całą armię (no chyba kilkadziesiąt tys wojaków ale jak się położa jak śledzie to może pod pokład wejdą) i w tej samej turze podpływamy pod Sztokholm i również w tej samej turze wysiadamy pod Sztokholmem i wywołujemy wojnę Szwecji. Miasto na 100 % powinno być puste lub bronione przez milicję. Tura kolejna to szturm na miasto, zajęcie jednej z najbogatszych prowincji w grze (generuje ze 4k złota) i od razu propozycja pokoju Szwecji. Ta oczywiscie sie zgadza.
    - Kolejne tury to rozbudowa gospodarki i wybudowanie w Królewcu drugiej dużej armii.
    - Dalej armię podciągamy pod Gdańsk a pierwszą armię ładujemy na merchanta i wysadzamy pod Berline, Wywołujemy wojnę Prusom i w turze drugiej Prus juz nie ma.
    - kolejne Tury to sprzątanie po Austryjakach i Szwedach, którzy nie mają szans z państwem, którego dochody na ture to min. 10 k. I towszystko na poziomie trudności high.

    Reasumując AI w tej grze tu kupa gówna a sama gra sprawdza się ledwo jako symulator potyczek statków i od biedy wojsk lądowych (chociaz tutaj tez mam duzo uwag ale szkoda czasu by pisac) Sama zabawa z tym 1 statkiem handlowym i załadowaną armią przypomina Czterech Pancercnych i Psa którzy jednym czołgiem wygrywają WW II. Tutaj jednym statkiem wykonczyłem 2 imperia. Niestety gra to jak na razie, na poziomie AI czyli na podstawowym poziomie ! to żenada, ale niestety przy tym poziomie hypa i marketingu pewnikiem bedize okrzyknięta hitem

    pozdrawiam
    garret

  25. Tzymische napisał(a):

    Dodam tylko, ze rzeczywiscie moje testy wynikaly z rozmow z Garretem na GG ;)

    I jeszcze tylko nadmienie, ze kolejny fantastyczny ma poslizg :( ale jest w drodze i juz niebawem bedzie do sciagniecia :)

  26. piter napisał(a):

    To dobrze, bo lud wyczekuje z niecierpliwoscia ff ;]

  27. Kelebrin napisał(a):

    Już jest hitem :) wystarczy popatrzeć na oceny (meta: 91). Ale ja wciąż twierdzę, że jest to gra która może przykuć na długo i ma dość duże pokłady grywalności. Przynajmniej dla mnie. Chyba po prostu mój poziom tolerancji dla historycznych uproszczeń jest nieco bardziej liberalny a słabe AI mi aż tak nie przeszkadza w zabawie, dlatego że staram się nie wykorzystywać jego błędów :) Po prostu nie zajmuje od razu stolic i nie pakuje armii na jeden statek. Podobnie jak w FC2 grywalność w dużej mierze zależy od gracza. Tam też można było się dobrze bawić zakładając np. że misję wykonujemy jako stealth czy jako snajper albo czy atakujemy ich zlatując na paralotni. Mam jednak nadzieję że patche poprawią sytuację jak i liczę na modderów oraz na obiecaną łatkę z kampanią wieloosobową.

  28. Gothix napisał(a):

    Zapisywał sie ktoś z was na bete battlefield heroes? Ja właśnie jestem po partyjce :D
    Pierwsze wrażenia: pozytywne!