26
marca

Fantasmagieria - Podcast 61 - “Rezydujące zło na żądanie”

Fanasmagieria 61Jest syto. Dwa dni ekstra pozwoliły nam na spokojnie przeanalizować o czym się obecnie mówi w dziedzinie gier wideo. Kierując się sugestiami słuchaczy postanowiliśmy przyjrzeć się nowej usłudze, która może rewolucjonizować sposób dostępu do gier, czyli OnLive.

Omówimy również pokrótce kilka nadchodzących kontynuacji świetnie przyjętych gier sprzed dwóch lat, ale nie tylko. Na koniec [66:00] podzielimy się wrażeniami z grania w Resident Evil 5.

Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij sześćdziesiąty pierwszy odcinek podcastu

 Fantasmagieria - Podcast 61 [96:37m]:

Autor: Dahman
Tagi: , , , , , , ,

33 Koment. do “Fantasmagieria - Podcast 61 - “Rezydujące zło na żądanie””

  1. rockboy84 napisał(a):

    No to w tym podkaście tematy, o których z wielką chęcią posłucham, czyli (chyba) najgłośniejszy temat ostatnich dni w świecie gier - OnLive; oraz gra, w którą było dane mi już zagrać, ale chętnie poznam waszą opinię, czyli Resident Evil 5. Zabieram się do słuchania :)

  2. Troubleman napisał(a):

    Rapidshare to lipa. Ściąga mi się 100 razy wolniej niż z FileFront (łącze 8 mbit). No ale sam jestem w poszukiwaniu hosta dla naszych podcastów, więc mam nadzieję, że słuchacze zaproponują coś alternatywnego.

  3. Arek RR napisał(a):

    Proponuję Internet Archive. Darmowy hosting, korzystam i jestem zadowolony http://www.archive.org/index.php

  4. Mati napisał(a):

    Odsiebie.com
    Upload o ile się nie mylę do 100mb.
    Polski, bardzo szybki serwis.

  5. Tzymische napisał(a):

    OnLive ma jedna genialna rzecz… dzial Marketingu/PR.
    Cala reszta hmmm ciemno to widze :) - nie od strony technicznej ale od strony kosztow/oplat.

  6. Troubleman napisał(a):

    OdSiebie jest bardzo szybkie i wygodne. Problem w tym, że pliki są kasowane jeśli nie zostaną pobrane przez okres 21 dni. W związku z tym może być lipa z dostępem do starszych podcastów.

  7. Dahman napisał(a):

    Wrzuce 61. na odsiebie.com i archive.org na probe i zobaczymy jak bedzie.

  8. rockboy84 napisał(a):

    Ooo to czekam, bo z Rapidshare jak nie mogłem pobrać, tak nie mogę.

  9. Dahman napisał(a):

    Dodalem na OdSiebie.com, podobnie zrobilem z Archive.org, ale nie moge znalezc tam, zadnego panelu do zarzadzania uploadowanymi plikami. Arek, mozliwosc edycji, katalogowania, itd.?

  10. Tzymische napisał(a):

    Rapidshare jest naprawde mega mega szybki :) - jesli sie ma konto premium… w innym wypadku to niestety. lipa.

  11. cioruss napisał(a):

    pierwsze 30min przesluchane i juz korci mnie, aby sprostowac kilka niescislosci.

    primo, przytaczany przy kazdej mozliwej okacji DLC PoP:Epilog jako przyklad dojenia graczy przez Ubi jest, uwazam, niesprawiedliwy. PoP jest gra pelna i z pewnoscia nie brakuje jej zakonczenia (nawet jesli te wyraznie wskazuje, ze mozemy spodziewac sie kontynuacji przygod ksiecia). Biorac pod uwage budowe scenariusza, trudno oczekiwac, ze nowa przygodna - rozumiem, uprzymjemniajaca fanom oczekiwanie na czesc druga - bedzie cofala nas w czasie i miala miejsce rownolegle lub przed sama historia poznawana w grze. to nie rts, gdzie dodaje sie nowe mapki i dwie jednostki. Ubi zrobilo najlepsza mozliwa rzecz i upakowalo pare godzin zabawy w sposob zupelnie neutralny, nie zmieniajac zupelnie nic w oryginalnym zakonczeniu, a jednoczesnie wiazac historie i dajac graczowi poczucie, ze nowe poziomy nie zostaly wepchniete na sile i w sposob przypadkowy.

    mysle, ze kazda trzezwo myslaca osoba, po zakonczeniu epilogu, przyzna, ze halas wywolany w okolo tematu jest albo wyssana z palca sensacja i medialna nagonka, albo sprytna akcja marketignowa majaca na celu przypomnienie graczom o marce (i/lub proba zmniejszenia handlem uzywanymi kopiami). nic wiecej, zandej koniecznosci placenia za zakonczenie.

    secundo, problemem z Games on Demand, to nie natychmiastowa transmisja obrazu, nie renderowanie srodowiska, a banalny input lag, czyli opoznienia zwiazane z reakcja gry na wydana kontrolerem komende. Nie ma technicznej mozliwosci, aby obraz zareagowal na nasze radosne klepanie w przyciski w czasie 1ms - nawet w przypadku gdyby sygnal szedl swiatlowodem bezposrednio do serwerowni i wracal ta sama droga. co nie zmienia faktu, ze uslugi terminalowe to przyszlosc internetu, dla przykladku google juz zaciera rece budujac system operacyjny, ktory mialby funkcjonowac na ich sprzecie, o czym pewnie czytaliscie nie raz. wracajac jednak do oglownego watku, GoD, z lekkim lagiem, moze okazac sie przyszloscia, oferujac glownie pozycje na poziomie wii, gdzie kanapowy gracz, z browarem w dloni, nawet nie zauwazy, ze postac na ekranie reaguje z lekkim opoznieniem.

    jeszcze w nawiazaniu do poprzedniego wpisu i gier na iphone, polecam edge, czysto manualna przygode z szescianem, ktory musimy przeciagnac po rozniastych mapach omijajac przeszkody i zbierajac kolorowe bunusy. brzmi banalnie, ale moze sie mocno wkrecic, a takze, na wyzszych poziomach, niezle wk..wic, co nie zmienia jednak faktu, ze gra sie wybornie.

    3Mis -> z rapida ciagnie po 3g, bez premium, ok 120kb/s, to tylko kilka minut czekania.

  12. Tzymische napisał(a):

    cioruss ===> niestety, nie bylo mnie na rozmowie wczorajszej wiecej nie moglem sie wypowiedziec o GoD.
    Zabrzmi glupio, ale, duza czesc duzych firm juz wprowadza takie rozwiazania u siebie (oczywiscie nie mowimy o graniu) - gdzie uslugi termianlowe (citrix, vdi, msts itp) swietnie sie sprawdzaja. Majac jeden blade center (albo farme serwerow whatever - co kto lubi) mozna virtualizowac cale srodowisko lacznie ze stacjami roboczymi.

    I dziala to swietnie - z tym, ze. Jest jeden problem - koszty. Dla mnie GoD jest nie realny w tej chwili nie ze wzgledu na techniczne mozliwosci,a na koszty. No i paradoksalnie, im weicej uzytkownikow tym wyzsze koszty…

    Chyba ze ekipa od onlive zrobila jakas mala rewolucje :)

  13. Tzymische napisał(a):

    Kurde jakos tak chaotycznie sie wypowiedzialem :)

    Chodzilo mi o to, ze paradoksalnie im wiecej uzytkownikow mimo ze beda mieli wieksze wplywy to i tak koszty beda rosly w tempie praktycznie geometryczny i tutaj wlasnie widze problem na dzien dzisiejszy.

    Co do PoP - jeszcze nie skonczylem podstawki wiec nawet nie wiem jak wyglada ten dodatek :) - pozwolcie ze sie nie wypowiem wiec :-)

  14. cioruss napisał(a):

    3Mis -> co do kosztow, to nie musi byc tak zle, dla przykladku przyrost wydajnosci przy render-farmach jest liniowy, tj 2x zwiekszenie ilosci maszyn zmniejsza czas potrzebny na obliczenia o prawie 50%. to zreszta pole do popisu dla producentow gier - jedna baza sprzetowa pozwoli na lepsza optymalizacje produktu. przypominam tez, ze generowany bedzie obraz na poziomie 12xx/720pix, a nie fullHD, wiec jest spora szanse, ze przy odpowiedniej konfiguracji jedna jednostka graficzna bedzie jednoczenie obrabiac 2-3 klientow.

    jesli siedzieli nad projektem 7 lat, to chyba mieli czas, zeby policzyc ile ta zabawa bedzie ich kosztowac. mysle tez, ze czekali tak dlugo, az poziom tech i ceny dojda do poziomu, w ktorym calosc staje sie oplacalna.

  15. fin napisał(a):

    A megaupload?

  16. Dahman napisał(a):

    cioruss: Dzieki za glos. Co do PoP, to moj jedyny zal to fakt chlodnej i bezwzglednej kalkulacji. Nie wierze, ze nie mieli epilogu gotowego kiedy gra trafila do tloczni. A to, ze jest warty uwagi i moze swojej ceny to inna bajka.

    Co do GoD. Wydaje mi sie, ze na opoznienie najwiekszy wplyw ma jednak przesylanie obrazu i to wlasnie, a nie sam pomysl, zajal im 7 lat pracy. Generalnie nawet na ADSL mozna miec pingi ponizej 50 ms, co wydaj mi sie spelniac warunek przyjemnej gry bez ‘efektu killzone syndrom’ komplikujacego sterowanie.

    fin: Megaupload sprawdze w jak tylko znajde czas.

  17. Huntter napisał(a):

    Kolejny raz świetny podcast. Od jakiegoś czasu subskrybuje wasz kanał. Jak pojawia się nowy podcast to radio w aucie off i drogę uprzyjemnia mi wasza audycja. Podoba mi się poziom wypowiedzi jaki utrzymujecie okraszony żartami.
    Zgłoście się do jakieś stacji TV :) Bo programy o grach w tv to żenada. Na hyperze leci jakiś program z dwójką pryszczoli, który już jest szczytem wszystkiego :D Jeden przez drugiego starają się sukcesywnie obniżać poziom.

  18. Huntter napisał(a):

    Co do RE5 to jest to to czego oczekiwałem. Grafika i zabawa na wysokim poziomie.
    Jak słusznie zauważyliście denerwujące sterowanie momentami powoduje atak paniki :) Wiadomo że strach/ panikę mogli wywołać np. narastającym napięciem, oprawą dzwiękową, wizualną, ale to też jest ciekawe rozwiązanie. Swoją drogą dość ciekawe.
    Postać rzucona w taki wir wydarzeń albo zeświruje albo oswoi się z panującymi warunkami i tak: ze straszeniem dzwiękiem / obrazem oswajasz się po jakimś czasie; tak samo jest ze sterowaniem, w końcu opanowujesz je w jakimś stopniu, akceptujesz pewne nieudolności bohatera (zamarzanie przy przeładowywaniu, trudności z bieganiem) i zaczynasz kosić :)

  19. Gothix napisał(a):

    Przesadzasz Huntter, Tadeusz z Hyper spoko jest :D

  20. Huntter napisał(a):

    Nie wiem który to Tadeusz,
    ale tego z lewej na tym foto (http://www.atmedia.pl/img/119/178/_kanal/238_hyper.jpg)
    widziałem kiedyś w innym programie i wypowiadał się o niebo lepiej.
    W sumie to ten łoszek z prawej psuje większość ogólnego wrażenia :)

  21. Gothix napisał(a):

    Tadeusz Zieliński to właśnie ten z prawej, jest on redaktorem w Play, dziennikarzem w Hyper i często gościnnie występuje na łamach Polygamii.
    Radze się zapoznać np. z tym materiałem
    http://skocz.int.pl/6737 lub http://skocz.int.pl/6736

  22. Dr Judym napisał(a):

    Odnośnie RE 5, kolejne sprostowanie: jeśli graliście i skończyliście RE 4, w przeciwieństwie do większości recenzentów, wystawiających notki 9.0 a nawet 8.0, to z każdym rozdziałem będziecie się czuć coraz bardziej zawiedzeni, żeby nie powiedzieć oszukani. Jestem w rodziale 5 i na ten moment uważam, że panowie z Capcomu zrobili swoich fanów w balona. 3/4 lokacji to nieco zmienione miejsca z RE 4, z teksturami w wyższej rozdzielczości. Im dłużej gram tym częściej pytam się: “Gdzie ja to wcześniej widziałem? Aa, no tak, w Hiszpanii :(”

    Domki na bagnach, fabryka, jaskinia, podziemna świątynia (w której nawiasem mówiąc są posągi i skarby Inków!) - wszystkie te lokacje są “tematycznie identyczne” jak w RE 4, pozmieniano układ pomieszczeń i zwiększono rozdzielczość tekstur z RE4. Osobiście, mimo niezłej zabawy, czuję się nabity w butelkę.

  23. Loki Lyesmyth napisał(a):

    daje znać że mam problem

  24. Dahman napisał(a):

    Loki: a jak serwis OdSiebie.com?

  25. Gothix napisał(a):

    Dr.Judym
    Co do tego pada od Xbox 360,ostatnio znalazłem sklep w którym możemy kupić najtaniej przewodowego pada który możemy podłączyć do PC’ta:
    http://got.pl/pewniak.net/xHTCpo
    Sam mam zamiar kupić w najbliższym czasie.

  26. Adam T. napisał(a):

    Dahman… sprawdziłem na Archive org. Jest panel do zarządzania uploadami…
    http://www.archive.org/details/Fantasmagieria-Podcast

    chyba że chodzi o coś innego:-)

  27. Troubleman napisał(a):

    Jako, że jestem w Szwecji to tak jako ciekawostka lista najlepiej sprzedanych gier w 2008 roku w Szwecji:
    1. World of Warcraft: Wrath of the Lich King (PC)
    2. Mario Kart Wii (Wii)
    3. Singstar Abba (PS2)
    4. Guitar Hero 3: Legends of Rock (PS2)
    5. GTA 4 (360)
    6. Warhammer Online: Age of Reckoning (PC)
    7. Singstar Svenska hits Schlager (PS2)
    8. GTA 4 (PS3)
    9. Wii Fit (Wii)
    10. Age of Conan (PC)

  28. Loki Lyesmyth napisał(a):

    Przekroczono limit czasu połączenia

    Serwer odsiebie.com zbyt długo nie odpowiada.

    6 razy i dałem sobie siana

  29. Dahman napisał(a):

    Adam: wrzuciłem tam odcinek, ale nie wiedziałem, że nie obsługuje archive.org polskich znaków. Tę podstronkę oczywiście widziałem, ale nie dostrzegłem tam możliwości edycji ani podstrony do mojego konta, która na to pozwoli.

  30. Adam T. napisał(a):

    “Ależ wodzu co wódz!” to ja przepraszam…:-)

  31. Dahman napisał(a):

    Nie no, Adam ja sie nie gniewam ;) A tak serio, nadal mam nadzieje, ze taki panel istnieje, bo te krzaki wygladaja w opisie fatalnie i az wstyd z tym do ludzi. Niemniej archive.org jest swietny, konwertuje, zippuje, cuda wianki i bedziemy z niego korzystac, wiec tutaj kudos dla brata za wskazanie dobrego kierunku.

  32. Gatsu napisał(a):

    Słuchałem sobie właśnie tego odcinka Waszego podcastu i zostałem zahipnotyzowany tłem muzycznym…
    Czy mogę prosić o podanie namiarów nań lub ew. namiarów na Waszego nadwornego DJ-a i sprawdzonych sposobów na jego złamanie:P

    Pozdrowienia od wiernego słuchacza!

    Chodzi o motyw, który słychać w 65 minucie ale chyba także przez resztę nagrania.

  33. Dahman napisał(a):

    Matti Paalanen - Hollow -
    http://www.jamendo.com/pl/album/3615

    Jak coś to w tagach mp3 odcinków zawsze daje info o podkładzie.