2
sierpnia

Fantasmagieria - Podcast 130 - “Zrywamy folię”

Fanasmagieria 1301. sierpnia o godzinie “W” zawyły syreny w Warszawie. Mało komu trzeba tłumaczyć, czym było Powstanie Warszawskie, nie będziemy więc tego robić. Kilka chwil poświęcimy za to produkcji Studia Tomka Bagińskiego, kilkuminutowemu filmowi “Miasto ruin”, który rekonstruuje pejzaż zniszczonej wojną Warszawy.

Grą, która zaburzyła wakacyjny harmonogram niejednego gracza, liczącego na to, że jeśli nie będzie wylegiwał się na plaży to przynajmniej nadrobi zaległości, jest rzecz jasna StarCraft II: Wings of Liberty. Podobnie jak z Powstaniem, nikogo nie trzeba edukować czym jest StarCraft i jak w “to” się gra. Rozgrywka wcale się nie zestarzała i z radością przyjmujemy wiadomość, że Blizzard jeszcze tworzy inne gry niż swoje flagowe MMO.

SC2 Kolekcjonerka

Dalej kilka słów o DLC do Resident Evil 5. Lost in Nightmares i Desperate Escape to dwa epizody, które fanom serii pozwolą jeszcze na chwilę wrócić to świata zainfekowanych/zombie. Graliśmy również w demo Kane & Lynch 2 i nie omieszkamy podzielić się wrażeniami.

Na koniec Crackdown 2, czyli dobry stary Crackdown, tylko, że nowy (Ta dam).

Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij sto trzydziesty odcinek podcastu

Grupa “Fantasmagieria” na Steamie

 
 Fantasmagieria - Podcast 130 [69:53m]: Play Now | Play in Popup

Autor: Dahman
Tagi: , , , , , , ,

36 Koment. do “Fantasmagieria - Podcast 130 - “Zrywamy folię””

  1. draak napisał(a):

    Kolejny świetny odcinek, ten “wymuszony” urlop w niczym nie przeszkodził i wciąż trzymacie najwyższy poziom. Oby tak dalej i do usłyszenia za tydzień!

  2. StGreg napisał(a):

    Odcinek jeszcze nie przesłuchany do końca ale jest dobrze. :) A co do gry o powstaniu warszawskim - zdecydowanie fps, tylko, że sieciowy i co-op na minimum 64 osoby. :D

  3. shakadu napisał(a):

    Bardzo dobry odcinek. Zdaje się, że 60 minut to wyważona długość.
    Przyłączam się do Dr Judymowego głosowania portfelem, SC2 kupię kiedy jego cena spadnie poniżej 100 zł, do tego czasu mówię najnowszej wyciskarce kasy od Blizzardów: “olewam ciebie”.

    K&L - znowu zgadzam się z Dr Judymem, ciekawe, jak na grę, postacie i całkiem niezła fabuła (wycieczki od banku, wiezienia oraz jakiejś dżungli nie wydały mi się specjalnie wymuszone). Jeśli w dwójce poprawione zostanie sterowanie i celowanie, to będę zadowolony - grafika mało mnie obchodzi, a nowy filtr dodaje warstwie wizualnej ciekawego charakteru.

    pozdrawiam i sija na steamie

  4. Kot napisał(a):

    K&L jedynka - słabiutka gra, starająca się być “dorosła” na siłę. Demo dwójki pokazuje, że właściwie nic nie uległo poprawie, a do tego gra jest potwornie brzydka.

    A SC2 mi trochę zwisa, ale jakby ktoś miał kod do triala… :3

  5. MiDknight napisał(a):

    Kolejny udany odcinek Panowie. :)

    Jeśli chodzi o K&L to też się zgadzam z Judymem - całkiem niezła gra z fajnym klimatem i ciekawymi bohaterami. Gdyby nie automatyczne “klejenie się” postaci do przeszkód byłoby jeszcze lepiej. Przeszedłem i nie jest to może nic powalającego, ale czasu nie żałuję. W dwójkę z pewnością zagram.

  6. Tzymische napisał(a):

    Zgadzam sie po czesci z Kotem jesli chodzi o K&L. Jedynka byla na sile “dorosla” z zupelnie nie przekonujacymi postaciami w dodatku totalnie glupimi

    **** spoiler ****

    hej to swietny pomysl jest, zostawie corke szefa mafii, moje jedyne ubezpieczenie na zycie, z kolesiem ktory w banku zaczal strzelac do zakladnikow… to ma 100% sensu.

    **** spoiler *****

  7. Loki napisał(a):

    ***** SPOILER********

    zawszemozna było zostawić ją w rękach najemników wynajętych n jedną noc a może nawet podkupionch przez szega tejże mafii prawda?

    **** SPOILER *****

    K&L
    był jak to ktoś powiedział srednią gra ale z zajebiaszczym klimatem, a dwójka wygląda na to samo tylko lepiej. może być ciekawie.

    co do SC2 miałem zamiar przyłączyć się do bojkotu ale że dostałem w prezencie nie żałuje
    co do kampani jest naprawde dobra, chłopaki poprawcowali nad każdym poziommem, każdy jest unikalnym, mamy napady na pociągi, mini kampanie protosów, kolegę psychopatę schoango w najpotęzniejszej broni stworzonej przez człowieka, uzbrojonej również w rakiety nuklearne, naprawdę na 26 misji każda jest inna.
    co do wyborów to ejst ich aż 3
    jeden ma wpływ prawdopodobnie na dalszą animację tylko, jeden pozwala nam wybrać jednostkę która chcemy dostać ostatnia pozwala wyelinować jeden typ wroga z ostatniej misji, rozpaczliwej obronie przed tysiącami zergów.
    generalnie polecam 150 złotych jest warte.

  8. Tass napisał(a):

    @Dahman - ten kod do WoWa odblokowuje Ci peta.

  9. Dahman napisał(a):

    Tass: pet jest dodawany do WOWa automatycznie, ale Twoje konto musi byc przypisane do tego battlenetowskiego. Na “pocztowkach” jest napisane Guest Pass - 10 days bla bla bla :)

  10. MiDknight napisał(a):

    3miś - Wydaje mi się, że Lynch wtedy jeszcze zasłaniał się próbą ucieczki zakładników i atakiem policji, ale mogę się mylić…

  11. macstat napisał(a):

    A czemu ten pet z obrazka jest ekskluzywny ? Nosi garnitur i zjada wylacznie kawior ?:>

  12. fin napisał(a):

    Co złego jest w fpsie o PW, skoro w samym Muzeum tegoż PW, można kupić gre planszowa dla całej rodziny. Jak sie orientuje to mają tam nawet jakas strefe dla dzieciakow, w ktorej to, mozna sobie polazic po tunelach czy coś. Serio, czy siejowa strzelanka od City Interactive, zrujnowała by fasade wilekiego, polskiego mitu martyrologicznego?
    Argument że cieżko i duszno, bo nie było happy endu wchodzi na tereny interpretacyjne. Z punktu widzenia narracyjnego to, w sumie, zależy w którym momencie by gre zakonczyli. Z podeściku moralizatorso-czepialskiego to wojny z happy endem nie istnieja.

    @K&L
    troche niedoceniono pierwszego K&L, bo pomijajac kulawy gameplay, to to całkiem ciekawa gra była. Postacie miała wyraźiste (jak we Wściekłych Psach troche). I zakonczenie chyba było całkiem wporzo.

  13. draak napisał(a):

    PS. do pierwszego komentarza- world ex unboxing SC2 na podcaście rozbawił mnie do łez :) Udało Ci się to Dahman!

  14. Dahman napisał(a):

    Szukam “Biblii komputerowego gracza”, książki wydanej w 1998 roku. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?

  15. Tzymische napisał(a):

    Kiedys to mialem, ale nie wiem czy nie poszlo w piach przy przeprowadzce, zreszta nie porwala mnie ani przez chwile ;)

    Za to trailer/intro Fable 3 (ten z kura) po prostu wymiata :)

  16. kamil950 napisał(a):

    Propo matchmakingu, to kiedyś Dr Judym chyba bardziej stał za tym, że ten z MW2 jest lepszy od Halo 3, bo od razu można grać z tymi najlepszymi, a teraz to tak nie mógł się zdecydować do końca, który lepszy.

    Jednak np. w piłce nożnej też jest “matchmaking” ala Halo 3, bo przecież ci z ekstraklasy nie grają z tymi z drugiej ligi i na odwrót itp. Mimo to, ci z pierwszej ligi byli kiedyś w słabszych ligach i mimo, że grali z ludźmi raczej na swoim słabszym poziomie, to ciągle się uczyli, aż w końcu dotarli do tej ekstraklasy. Podobnie jak w Halo 3, o którym już wspomniałem.

  17. Mr.B napisał(a):

    Panowie, Resident Evil 5 Gold Edition jest już w sklepach od marca tego roku.

  18. Dahman napisał(a):

    Mr. B: fakt, umknęło to naszej uwadze podczas nagrywania. Dopóki obsługa Move wydawała się wymagać osobnej wersji, która dopiero jest tworzona, można było jakiś sens w decyzjach Capcom dostrzec, ale teraz, skoro to będzie tylko update, czemu do diaska tylko dla wersji GOLD! :)

  19. Dahman napisał(a):

    Kolejna errata. Wlasnie doczytalem, ze Gold już miała obsługę na starcie, i jest wielka szansa, że będzie patch do zwykłej edycji RE5. -> “During E3 2010, a Capcom representative demonstrating the PlayStation Move functions confirmed that an upcoming patch would make all versions of the game compatible once PlayStation Move is released.”
    Możemy spać spokojnie, a właściwie tylko ci co give-a-shit about Move.

  20. Imperator Truskawa napisał(a):

    Z tego co pamiętam mówiliście o SC 2, gry tak (tu angielskie słowo) hypowanej jak Halo na 360 i GoW na ps3. Największą ściemą jest FAKT że SC 1 był/jest popularny. Oprócz UFO które zamieszkało Ziemię w postaci Korei i pojedyńczych jednostek to nikt w to nie gra. Same pro ufoki z Korei powiedziały STOP SC2 i dalej jadą w pierwszą część. Do tego mit firmy Blizzard jakie to ich gry są zaje….. . WoW zniszczył pierwowzór gier MMO jak Ultima Online, liczy się tylko click click, gdzie wartości prawdziwego RPG !! W przypadku Diablo tak samo, pierwsza część znakomita z klimatem, dwójka to Simsy dla ludzi z chromosomem XY click click, a RPG = 0. Do tego dodatki wydawane w cenie 2/3 gry podstawowej… Blizzard + Activision lepiej nie mogli się dobrać.

  21. Tzymische napisał(a):

    Calkowicie sie zgadzam co do SC, Diablo i WoW :)

  22. pavlikowicz napisał(a):

    @Imperator Truskawa sc 1 nie jest popularny?? wśród twoich znajomych pewnie tak, ale ja znam sporo ludzi, którzy dalej grają. W polsce też mamy dobrą scene Starcrafta ignorancie! Pierdzielisz głupoty, bo w te gry nie jest ci dane grać. Co do Korei, sc 1 jest tam ogromnie popularny i myślisz, że przejście z sc1 odbędzie się w dniu premiery sc2 :D To będzie stopniowo postępujący proces. Poza tym uważasz, że jak gra jest siekaniną jak diablo2 to jest zła?? Musi być rasowym rpg-iem, żeby była super?
    W diablo właśnie ta sieczka daje ludziom fun.

  23. Gothix napisał(a):

    Dzisiaj Cywilizacja za darmo z 7$ na appstore.

  24. shakadu napisał(a):

    Hamburgery, frytki, picie piwka na kanapie cały dzień, pokemony, Korwin Mikke, klepanie żony po tyłku, klepanie swojej żony po tyłku, piracka muzyka, pirackie gry, piracka opaska na oko, i tego typu rzeczy czy aktywności, wszystkie dają tak zwany „fun”. Jednakże należałoby się zastanowić czy ten cały fun to coś tak niezwykle dobrego. Jasne tępa rozrywka jest potrzebna, z tym że dawka 15 minut na dobę powinna normalnemu, nie upośledzonemu jakoś specjalnie, człowiekowi wystarczyć, potem pojawia się odruch wymiotny (najpierw mentalny z czasem fizjologiczny). Nie gloryfikujmy gier Blizzarda za to, że są jak happy meal z MCa.

  25. pavlikowicz napisał(a):

    @shakadu czyli rozumiem, że jestem upośledzony bo gram sobie z kumplami w starcrafta po sieci? Pochwal się w jakie ambitne tytuły ty grasz? Które są strasznie wymagające i są tak inteligentną rozgrywką.

  26. cioruss napisał(a):

    shakadu ->

    wszystko pięknie, tylko wychodzisz z błędnego założenia, ze motywacja do grania jest zawsze jednakowa.

  27. Miodzio napisał(a):

    Drogich kolegów, którzy nie wiedzą, że nie stawia się spacji przed kropką, czy przecinkiem, a po, zapraszam do lektury:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Interpunkcja
    http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629738
    http://zwierzeta-wiadomosci.low.pl/ortografia/wiadomosci27.htm

    Zapewniam, że tekst wtedy jest nie tylko miły dla oka, ale też pozwala na poważnie brać uwagi autora.

  28. Gothix napisał(a):

    Nie dziwi was, ze tak drogie i niepotrzebne DLC(do Call of Duty) z paczkami map, które powinny znaleźć się w finalnym produkcie, sprzedają się w liczbie 20mln?

  29. Tzymische napisał(a):

    Ale dlaczego ma nas to dziwic?
    Po pierwsze wiadomo jest, ze gracze jako “grupa” to banda debili.
    Po drugie co nam do tego, ze ktos chce wydac pare groszy na DLC - tak pare groszy dla przecietnego mieszkanca ‘zachodu’ cena DLC odpowiada mniej wiecej cenie jednego browara w knajpie… zaden koszt.

  30. Gothix napisał(a):

    Nie no, to rozumiem, dziwi mnie tylko że, aż tyle tych debili się znalazło i to wszystko jedna marka.

  31. Dahman napisał(a):

    Te 20 milionow to do wszystkich Call of Duty, czy tylko do Modern Warfare 2?

  32. R4Zi3L napisał(a):

    w kawie i herbacie dzisiaj byla jakas laska ktora niby uprawia esport… tylko nie uslyszalem w co gra….

  33. Gothix napisał(a):

    Do wszystkich. Chociaż na kilku serwisach pisali, że tylko do samego Modern Warfare 2.

  34. cioruss napisał(a):

    Gothix -

    sa dwie drogi postepowania w takich przypadkach:
    mozesz sie zastanawiac jak to mozliwe, ze na swiecie jest 20mln debili, ale mozesz tez ten czas przelozyc na cos, co I Tobie pozwoli wywalic 1200msp bez mrugniecia okiem.

  35. pavlikowicz napisał(a):

    @Imperator Truskawa

    “Same pro ufoki z Korei powiedziały STOP SC2″

    http://www.youtube.com/watch?v=SBJ79UHXbns&feature=channel ;)

  36. pavlikowicz napisał(a):

    http://www.youtube.com/watch?v=k2XCfx3CTJE&feature=related