25
kwietnia

Fantasmagieria - Podcast 166 - “Szmaragdowa inwazja”

Fantasmagieria 166Dzień lania wody, ale nie na Fantasmagierii! Zebraliśmy się, aby o bladym świcie nagrać kolejny odcinek naj-podcastu.

Są święta, nie powinniśmy więc tylko siedzieć i grać, ale również spędzić czas z rodziną, lać się tanimi perfumami jak z gaśnicy, a pod koniec dnia, zrelaksować się przy eterycznych szumach naszych głosów.

Zaczniemy od skomentowania, trwającego blisko już tydzień, przestoju w działaniu PlayStation Network. Prawdopodobnie jest to największy kryzys, który dotyka nie tylko graczy, ale też użytkowników innych usług Sony korzystających z ich infrastruktury sieciowej, m. in. Qriocity.

Dalej przejdziemy do Inwazji, takiego niby konwentu dla fanów Gwiezdnych wojen, organizowanego przez Szmaragdowy garnizon (Emerald Garrison), irlandzki fandom sagi. Charytatywna impreza, gdzie spotkać można największe gwiazdy trzeciego planu, zrobić sobie zdjęcie z imperialnym szturmowcem, stanąć pod makietą Y-Winga, itd.

Odcinek pod znakiem kultury popularnej, więc musieliśmy odnotować pewne telewizyjne wydarzenie. O ekranizacji  “Gry o Tron” porozmawiamy z osobistym przyjacielem z fejsbuka mistrza George’a R.R. Matrina.

Na koniec słów kilka o Sucker Punch, filmie Zacka Snydera, reżysera, który zdaje się cenić sobie formę nad treść. Na pewno pozycja z cyklu, co by było gdyby gracze decydowali o kształcie i obsadzie srebrno-ekranowych produkcji.

Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij sto sześćdziesiąty szósty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 166 [44:05m]: Play Now | Play in Popup

Autor: Dahman
Tagi: , , , , , , , , ,

27 Koment. do “Fantasmagieria - Podcast 166 - “Szmaragdowa inwazja””

  1. Szozi napisał(a):

    Ok, I’ve seen a bunch of speculation of why people think PSN is down, and I thought I should just post what the community knows in comparison to what Sony is telling everyone. The truth is, there was a new CFW (custom firmware) released known as Rebug (http://rebug.me). It essentially turns a retail console into a dev console (not fully, but gives you a lot of the same options that usually dev’s only have access to). Anyway, this new CFW was quickly figured out to give CFW users access to the PSN network again via the dev networks. With a little manipulation of the URL’s through a proxy server you could get your hacked console back online. Not that big of a deal, right? Well, it also turns out that some people over at NGU found out that you could provide fake CC# info and the authenticity of the information was never checked as you were on Sony’s private developer PSN network (essentially a network that Sony trusted). What happened next was extreme piracy of PSN content. Sony realizing the issue here shut down the network. Now, before you go freaking out about the latest information posted about Kotaku, no ones personal information was accessible via this hack. Not to say they couldn’t get it, but no one is admitting to it being available. Anyway, that’s the real reason for the PSN downtime. Sony is now rebuilding all of it’s PSN servers to be more secure and (hopefully) make sure the CFW users cannot get online anymore.

    Edit #1: To those of you saying that this is speculation, you are correct. But, it is speculation based on a lot of facts and the outcome seems to make the most sense.
    1. Rebug was released on 3/31/11.
    2. First guides of how to use the dev network to get back on COD games on 4/3/11. 3. Word of “shady” sites finding a way to pirate PSN content via the dev networks on 4/7/11 (basing this on posts I had to delete on the website). 4. PSN goes down on 4/20/11

    Now, you can believe Sony’s PR team which has kept you completely in the dark, or you can see the list of events above and come to your own conclusion. Now, this isn’t the first time Sony has fought back against the PS3 modders from getting on PSN. A couple of months ago we had a utility called f*ckPSN that changed the necessary header information that was being sent to Sony to allow modified consoles back online. We were able to use it for about a month. Then came the new TOS, the mass e-mail to PS3 customers, and software update 3.56 and 3.60. So, once again, yes this is all speculation, but it is speculation based on previous actions and known facts.

    Edit #2: Mathieulh just mentioned that he has been in contact with someone that has official access to the SCE devnet servers and it was posted to them today that only 3.60+ debug firmwares will be allowed on the dev network anymore. All earlier versions will be cut. If you want to retain your access you need to contact Sony and upgrade to 3.60 debug firmware.

    Ciekawe prawda? Pytanie czy rzeczywiście tak było. Gratuluje Sony poproszę o przedłużenie psn+ za ten okres:-)

  2. Iron napisał(a):

    Mam pytanie, czy doszedł do was list o temacie: “Nowa generacja konsol” ??

  3. Dahman napisał(a):

    Doszedl, ale za pozno, nagrywamy podcast minimum na dzien zanim zostanie opublikowany.

  4. Tzymische napisał(a):

    Szozi > Jestem w to stanie uwierzyc znacznie predzej niz w brednie o ‘ataku’. Zreszta to co wkleiles generalnie ma sporo sensu. Dodatkowo fakt, ze chodzilo o ochrone pieniedzy ktore sa pieniedzmi Sony pozwala mi uwierzyc ze Sony ‘wyciagnelo’ wtyczke od internetu i zajeli sie mozolnym, server by server przebudowywaniem PSN - Epic Fail :)

  5. Dahman napisał(a):

    Z tego opisu może nie wynika, że jest to typowy jednorazowy atak, ale na pewno potężny exploit, który nie powstałby bez pracy hackerów. Zabawne jest zajęło to, że podjęcie działań zajęło Sony kilka tygodni.
    No ale z doświadczenia wiem, że np. deweloperzy, nie interesują się exploitami, itp. dopóki raz, nie dostaną nimi po pysku, dwa, dochodzi już do takiego szumu i płaczu w mediach, że nie idzie już tylko zatkać uszu.

    Obawiam się, że lekcji z tego wydarzenia nie wyciągnie nikt.

  6. Tzymische napisał(a):

    Szczerze watpie, po prostu ktos znalazl (zapewne przez przypadek) dziure w nowym FW. Ktora Sony odpuscilo na poczatku (tak jak zwykle ludzie olewaja takie pierdoly) i dopiero w momencie gdy im kasa zaczela uciekac postanowili cos z tym zrobic

  7. Dahman napisał(a):

    off topic: szukam kogos do pomocy przy przygotowaniu pewnego malego projektu. Wymagany czas wolny, sumiennosc i przywiazanie uwagi do szczegolow. Wiecej na privie.

  8. Dahman napisał(a):

    Wreszcie pojawila sie jakas konkretniesza informacja od Sony: http://blog.us.playstation.com/2011/04/26/update-on-playstation-network-and-qriocity/

    “We have discovered that between April 17 and April 19, 2011, certain PlayStation Network and Qriocity service user account information was compromised in connection with an illegal and unauthorized intrusion into our network. […]
    Although we are still investigating the details of this incident, we believe that an unauthorized person has obtained the following information that you provided: name, address (city, state, zip), country, email address, birthdate, PlayStation Network/Qriocity password and login, and handle/PSN online ID. It is also possible that your profile data, including purchase history and billing address (city, state, zip), and your PlayStation Network/Qriocity password security answers may have been obtained. If you have authorized a sub-account for your dependent, the same data with respect to your dependent may have been obtained. While there is no evidence at this time that credit card data was taken, we cannot rule out the possibility. If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, out of an abundance of caution we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may have been obtained.”

    I wiecej…

  9. Tzymische napisał(a):

    Ha! Mówiłem :)

  10. Gothix napisał(a):

    tu po polsku - http://pl.playstation.com/home/news/articles/detail/item369672/Aktualizacja-dotycz%C4%85ca-przerw-w-dzia%C5%82aniu-us%C5%82ugi-PSN/
    scep oczywiscie tłumaczy z translatorem ” Nasze zespoły pracują na okrągły zegar ” :D

  11. Tzymische napisał(a):

    Gothix > bo kwadratowe zegary sa bardzo nie wygodne hehe ;)

  12. Dahman napisał(a):

    No i jednak byl atak. Wykorzystano dziure w systemie i wszelkie dane poszly w pizdu.

    Ciekawy jestem co Sony przygotuje na przeprosiny.

  13. Gothix napisał(a):

    dadzą dynamic theme za darmo na ktorym bedzie ” przepraszamy “

  14. szozi napisał(a):

    Dane, hasła… ładnie poszli. Jedyna szansa, że dalej nas traktują jako 3 świat i jesteśmy bezpieczni:-)

  15. Loki Lyesmyth napisał(a):

    jestem potwornie rozczarowany całą tą sytuacją.
    przy okazji mam niejasne wrażenie, że za ten cały cyrk podziękować nalezy temu debilowi geohotowi, z którego to straszny chojrak się zrobił na internecie.
    troche przykre.

    a ponieważ przykre rzeczy idą parami to nie mam z kim grać w magickę :(

  16. Dahman napisał(a):

    Generalnie, gorzej już być nie może więc nie ma co panikować. Profilaktycznie wypada zmienić hasło i jeśli ktoś naprawdę obawia się o swoją kartę kredytową, zgłosić jej kradzież. Niemniej tak jak mówiliśmy na podkaście, są mechanizmy, które zabezpieczają nas przed nieautoryzowanymi zakupami, poza tym można anulować nawet już dokonane tranzakcje, a każda karta kredytowa jest ubezpieczona.

    W internecie wrze. Zobaczymy co się wykluje z tego jutro.

  17. tzymische napisał(a):

    @Loki > i tu lezy generalny problem - ludzie maja tendencje do obwiniania kazdego kogo sie da, tylko nie siebie.
    Nie, to nie jest wina geohota - wina, ewidentna i 100% lezy po stronie pracownikow Sony.
    Pamietajmy ze system jest na tyle bezpieczny na ile rozsadni sa jego administratorzy i jesli oni sie nie sprawdzaja i nie wykonuja swojej pracy nalezycie to efekty sa jak widac.

    Przytocze, poraz milionowy, ‘afere slammera’ > otoz w roku 2003 w styczniu uderzyl wirus Slammer, ktory generalnie z dos’owal setki tysiecy serwerow SQL na swiecie powodujac spowolnienie ruchu w calym internecie.
    Zabawna sprawa byla taka, ze dziure w SQL oglosil MS w Kwietniu 2002 razem z patchem… Tworca ‘wirusa’ napisal go opierajac sie na technicznych informacjach z Security Bulletin - ktory informowal o dziurze i przynosil patch. Przez ponad 6 miesiecy admini setek tysiecy serwerow SQL nie znalezli czasu na poprawne polatanie serwerow…

    Winny nie byl tworca wirusa a tylko i wylacznie administratorzy z przypadku (ktorych teraz nota bene jest 10x wiecej.

  18. tzymische napisał(a):

    btw sorry ;) nie w kwietniu 2002 a lipcu 2002 :P

  19. Szozi napisał(a):

    Czyżby to był początek końca?

    polecam - http://pastie.org/private/erihhjd2ccvj0lkmzbtuw

    Oczywiście nie wiadomo czy to nie jakiś fake.

  20. Dahman napisał(a):

    Szozi: moze i fake, ale dobrze sie czyta :) Otwiera to oczy ludziom, ktorzy uwazaja, ze korporacje nei sa zle. Ostatnio wyszlo na jaw, ze Apple szpieguje uzytkownikow przez iPhone’y, teraz ta afera z Sony. Na prawde, niedlugo przyjdzie moment, ze wszyscy beda przepraszac Microsoft, bo choc pewnie tez na sumieniu swoje maja, to jednak lepiej sie z tym kryja.

  21. Loki Lyesmyth napisał(a):

    trzymiś z jednej strony masz racje, aczkolwiek jak daleko sięgam pamięcią, to nie miałem, żadnych problemów z psn, aż tu nagle pieprzony geohot się zjawił, wraz z nim cyrk fanów v jak vandetta i chwile potem padł mi psn.
    jasne że powinni się zabezpieczyć, ależ do cholery to wina złodzieja, że kradnie nie ? :)

  22. Tzymische napisał(a):

    Rzeczywiscie… czyta sie zajebiscie:

    503 Service Unavailable

    No server is available to handle this request.

  23. rev napisał(a):

    Loki: czyli wychodzi na to, że to wina Sony, bo to oni “ukradli” nam Linuxa. ;)

  24. Tzymische napisał(a):

    Rev, wina Sony, bo zatrudniaja patalachow :)

  25. Dahman napisał(a):

    Ja tam sie ciesze, gdyby Sony nie dostalo obuchem, to by ludzie nawet by sie o tych “zajebistych” zabezpieczeniach Sony nigdy nie dowiedzieli. Mam nadzieje, ze dostana troche po dupie i byc moze ogranicza szpiegowanie graczy.

    btw. ciekaw jestem czy do kolejnego dlugiego weekendu “naprawia” PSN.

  26. Tzymische napisał(a):

    Zapomnij :) każdy gracz tak samo jak każdy użytkownik iPhone czy iPada czy Androida jest statystyka marketingową i potencjalnym źròdlem dochodu, które można sprzedać reklamodawcom niczym wiecej. Dla ms, dla sony i dla nintendo.

  27. kamil950 napisał(a):

    Geohot mówi, że to nie on zrobił - http://www.cdaction.pl/news-18954/geohot-o-wlamaniu-do-psn.html - i w ogóle opowiada co o tym wszystkim sądzi. W sumie chyba trudno się z nim nie zgodzić [może z wyjątkiem tego czy “(…) inne firmy nie są szalone ;-)].