20
lipca

Fantasmagieria - Podcast 216 - “Do ouya wafla”

Fantasmagieria 216W wirtualnym studiu zagrzmiało, zahuczało i ukatrupiło sprzęt nagrywający. Nasz state of art mikser nie podołał wielokrotnym próbom nagrania odcinka, stąd pojawiła się trudna decyzja skorzystania z urządzeń datowanych pre-1900.

Maszyny parowe poszły w ruch, komputery napędzane etherem, zaskwierczały i przy ogromny wysiłku prowadzącego udało się wyryć na woskowym walcu ścieżkę, z której wersją cyfrową możecie się ostatecznie zapoznać. Nowy sprzęt, tym razem post-2020 już montuję i następny odcinek będzie cieszył się lepszą jakością audio.

W odcinku rozmawiamy o tych kilku grach, w które ostatnio mieliśmy okazję pograć. Parę słów padnie na temat Game of Thrones, która choć adaptacją książki/serialu nie jest, to pozwoli w Westeros poganiać ku uciesze graczy lubujących się w RPG.  Wrócę także na chwilkę do Spec Ops: The Line i The Walking Dead, gdyż wcześniej nie było okazji, aby tak naprawdę coś o tych grach opowiedzieć.

Głównym tematem, jak sam tytuł odcinka wskazuje, jest najnowszy “skok na kasę” lub po prostu publiczna zbiórka piniążków na kickstarterze, która ma sfinansować produkcje niezależnej konsoli Ouya. Nasze zdanie na temat tego urządzenia, a przede wszystkim marketingu w jaki sposób sprzedaj się graczom informacje na temat tej androidowej konsoli, poznacie w audycji.

Kącik kulturalny molowo-książkowo. Na pierwszy ogień Redshirts (Czerwone koszule) Johna Scalziego (autor m.in. “Wojny starego człowieka“), czyli humorystyczne spojrzenie na “realizm” w fantastyce naukowej. Na razie książka wyszła tylko na zachodzie, ale pewnie już za rok pojawi się w polskich księgarniach. Dalej polecimy “Ślepowidzenie” Petera Wattsa, czyli hard SF pełną gębą, czytelnikom lubiącym prężyć szare komórki. Dla osób władających językiem angielskim dobra wiadomość, Peter Watts na swojej stronie rifters.com za darmo udostępnia wszystkie swoje powieść w formie e-booków, dodatkowo strona zawiera wizualizację np. obiektów kosmicznych. Na rozluźnienie wspomnimy o polskiej odpowiedzi autorstwa Andrzeja Pilipiuka na sagę Zmierzch.

Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij dwieście szesnasty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 216 [82:35m]: Play Now | Play in Popup

Autor: Dahman
Tagi: , , , , , , , , , , , ,

26 Koment. do “Fantasmagieria - Podcast 216 - “Do ouya wafla””

  1. Kubajotjot napisał(a):

    Nie wiem czy to przypadek ale książka “Ślepowidzenie” została polecona także w podcascie Nieczyste Zagrywki, tydzień czy dwa temu.

  2. Dahman napisał(a):

    Nie wiem skąd NZ trafiło na książkę, mogę się tylko domyślać, więc chyba nie ma przypadku. Za przypomnienie o niej jednak należy podziękować Olafowi Szewczykowi.

  3. dude napisał(a):

    @Kubajotjot
    Nieczyste polecały Ślepowidzenie jakieś 3 miesiące temu, teraz tylko przypomniały, bo to ponoć doskonałe sf. Ja odbiłem się od tej książki jak od ściany, ale niedługo znów się za nią zabiorę.

  4. Iron napisał(a):

    Trochę zamulony ten docinek, nawet Piotrek pod koniec się zwinął ale to chyba przez sezon ogórkowy i nuuude w grach.

  5. Fredi napisał(a):

    Książka wyszła w Polsce kilka lat temu, śmiem twierdzić że polecał ją każdy kto ją przeczytał. Część z tych osób może hobbystycznie obierać ziemniaki, inni np. nagrywają podcasty. Choć akurat “Nieczyste” powstają za pieniądze, wbrew sączącej się często zeń lewackiej propagandzie ;)

  6. Dr Judym napisał(a):

    Iron - przez czynniki zewnętrzne, w podkaście tego może tego tak nie słychać, ale rozgadaliśmy się trochę ponad to co miałem do dyspozycji jeśli chodzi o czas. A sezon ogórkowy swoją drogą, na następny odcinek będę miał już za sobą Spec Ops, więc chociaż tyle, zastanawiam się też nad The Secret World, choć wygląda słabo, ale coś mnie do niego ciągnie.

  7. Loki Lyesmyth napisał(a):

    wygląda słabo? rozwiń

    a zanim to nastąpi all prais the dlc
    http://lol.gram.pl/lol/1178/a-czy-ty

  8. Dr Judym napisał(a):

    W sensie że graficznie odstaje od standardów, a z kilku wcześniejszych relacji wyczytałem, że rozgrywka też jest taka sobie. Natomiast sama stylizacja lokacji mi się podoba, mam wrażenie, że kryje się w niej coś dobrego: http://youtu.be/-MXgWLg9fVI?hd=1

  9. Jerry napisał(a):

    Czasem mi się wydaje, że sentyment do kina sensacyjnego lat 80-tych i 90-tych to taki sam wyznacznik dzisiejszych 30-paro latków jak to, że pamiętają amigę, dyskietki 1.2mb i świat bez komórek i internetu. I nieuleczalna to choroba:) Nie wiem Dahmanie, czy miałeś okazję posłuchać w temacie

    http://radio-sk.blogspot.com/2012/07/rsk-69-uciekinier.html

  10. cioruss napisał(a):

    przez polski inet przetacza sie fala dyskusji odnosnie przejścia sporej ilości portali za paywalla.
    sama sytuacje przemilcze (albo zabije śmiechem), jednak zaintrygowalo mnie pytanie: za jaka treść byłbym gotowy zapłacić i ile. wyszło mi, ze złamanego grosza nie dałbym za nic, co obecnie oferuje przemysł growy, bo wszystko sprowadza sie do reklamy produktu, albo grafomanskich popisów wątpliwej tresci.
    gdybym siedział w branży, to specjalistyczne art o wartosci edukacyjnej - jak najbardziej. ale jako konsument?

    jaka jest Wasza opinia?

  11. Fredi napisał(a):

    @Judym
    Ja łyknąłem dziś paczkę Thiefów (nie tiffów) za 6,75€. Masz już jakieś rozeznanie z czym to się je? Chodzi mi głównie o 1 i 2, w które nigdy nie grałem. Co do nich doinstalowywać, jakieś patche, ulepszacze, tekstury itd. ? Ostrzę nań zęby, ale boję się trochę o oczy, toż to prehistoria.

    @cioruss
    Jak mam płacić za dostęp do strony Wybiórczej, to już bym wolał (gdybym miał Kindle) kupić prenumeratę na Amazonie. SE i reszty nie czytuję.

  12. Dr Judym napisał(a):

    Cioruss — Radzio Z. robił niedawno takie eksperymenty ze swoimi wątpliwej jakości przemyśleniami, ale zjawisko nie wyszło chyba poza zrzutkę najbliższego kręgu znajomych. IMO przemysł growy nie ma na to szans, chyba że wśród dużo młodszej dzieciarni. Dla takiej każdy średnio wygadany facet pod trzydziestkę może być idolem.

    Jeśli chodzi o usługi edukacyjne to też de facto jesteś konsumentem ;) ale przynajmniej jest duża szansa, że za swoje pieniądze dostaniesz to, czego nie ma za darmo na innych serwisach, wiedzę do której znacznie trudniej jest dotrzeć itd.

    Fredi — jeśli chodzi o Thiefa, to do dwójki warto zainstalować cały pakiet fanowskich poprawek, choćby po to, żeby śmigał w rozdzielczości 1920×1080 http://d3akoq4tow1idg.cloudfront.net/personal/TafferPatcher_TMA_103_beta.exe

    Są tam także inne usprawnienia typu nowe tekstury czy efekty typu bloom, ale z tym ostrożnie, bo momentami wygląda to tak sobie.

  13. Tzymische napisał(a):

    Cioruss => Ja generlanie nie mam nic przeciwko placeniu za tresci - ale to musze byc TRESCI a nie jakies cuda/wianki z du…y. NA ten przyklad - prenumeruje papierowa wersje National Geographic - za cale, szaleone 16 euro rocznie, mam 12 papierowych wydan z ktorych kazde, jestem tego pewny, ma wiecej tresci niz polroczna internetowa edycja Gazety Wyborczej czy innego SE.
    Jesli ktos dostarczy ciekawe i interesujace tresci to moge za nie placic - to co w tej chwili oferuja portale to albo ‘przedruki’ wersji papierowej albo jakies pseudo wpisy (bo ciezko nazwac to artykulami) pisane przez jakis analfabetow po wyzszej szkole lepienia garnkow i dziennikarstwa.

    Mam nadzieje, ze ludzie nei dadza sie nabrac i nie zaplaca masowo za paywall ubijajac ten durny pomysl w zalazku.

  14. Dahman napisał(a):

    Dla mnie problemem jest niewiedza za co mam płacić. O ile model “dajemy ci 10% artykułu a reszta jest płatna” nie sprzedaje kota w worku, to zero wiedzy co za tym paywallem będzie (chodzi o konkretne treści a nie serwisy) wydaje się nie mieć sensu. To co teraz oferują strony zrzeszone nie stanowi jakości, na której mi zależy.

    Cena 19,99 zł za miesiąc jest śmiesznie niska i gdyby tam było cokolwiek interesującego nie wahałbym się.

    Zreszta w dobie znikajacych magazynów i pojawiających się jak grzyby po deszczu serwisów, lubię takie archaiczne inicjatywy jak “Coś na progu”.

  15. cioruss napisał(a):

    odnosnie platnych tresci:

    obecny model biznesowy zaklada (na rynku konsumenckim), ze za prace/czas placi reklamodawca lub/i odbiorca.

    w tym drugim przypadku placi sie za unikalnosc (pod co podpada szeroko pojeta jakosc), estetyke (innymi slowy, jak material jest zapakowany) i komfort pozyskania/przetwarzania tresci.

    mysle, ze moglbym zaplacic za analize gry w odniesieniu do szeroko pojetej kultury, z dobrze rozpisana mechanika (jakies grafy, schematy) i pelnym linkowaniem/filtrowaniem (abym mogl np sprawdzic co jeszcze zaprojektowal dany artysta koncepcyjny).
    cos takiego oszczedziloby czas latania po wikipediach i poglebilo zrozumienie niektorych zagadnien.
    calosc - oczywiscie - przyprwiona dobra grafika/muzyka (jakos nikt nie wpadl na to, zeby pod recki w necie podpiac mp3 z soundtrackiem)

    gdzies w tym rejonie, tj w tresciach kierowanych do starych koni obserwujacych gry bardziej jako zjawisko i nowa galaz kultury. najlepiej w skali globalnej, zestawiajac produkcje z roznych regionow.

    znow o samej ideii placenia za kiepskie copy/paste z translatora nawet nie chce mi sie dyskutowac. moge tylko pogratulowac ekipie od paywalla 30% prowizji :D

  16. Fredi napisał(a):

    Acha, przypomniało mi się, a a propos wspomnianego w podcaście Walking Dead, Korzystną ofertą jest wersja PC, obecnie 14,99€ za cały sezon (5 epizodów) na Steam.

  17. varvocel napisał(a):

    Jakoś długo tym razem nie ma nowego odcinka na iTunes, czy może mi się tylko wydaje?

  18. Dahman napisał(a):

    sciagasz przez iphone’a czy pc?

  19. varvocel napisał(a):

    iPhone, potem z iTunes na PC, w tej chwili z iPhone. W dalszym ciagu nie ma nowego odcinka na liście. Dzięki za odpowiedź Dahman

  20. Dahman napisał(a):

    Cos jest spitolone na itunes. Na PC kliknij prawym na subskrybcje i daj odswiez. To wrzuci najnowszy odcinek. Na iphone’ie bedzie trzeba czekac na laske apple.

  21. varvocel napisał(a):

    Na PC nie mogę w tej chwili sprawdzic, za to w iPhonie jest już przynajmniej na liście, chociaż ściągnąć w dalszym ciagu nie mogę.

  22. Dahman napisał(a):

    Da sie, da sie :)

  23. varvocel napisał(a):

    No, teraz sie udało A tak przy okazji przypomniało mi się jak w okolicach 30 odcinka dopadła Was refleksja w stylu - to aż tyle już nagralismy… :) Czuję, że niedługo będziecie najstarszym podcastem polskim, a może nawet uda się Dahmanowi zrealizować plan opanowania świata. Przyjemnie pomyśleć, że pasja i pozytywne zakręcenie dają czasami lepsze wyniki niż pieniądze, nawet takie od spółki na literę A. ;)

  24. mairo napisał(a):

    A ja uważam, że idea “ch…a wafla” jest realna. Koszt wyprodukowania takiego samsunga galaxy s3 to jakieś 200$. Teraz odejmijmy koszt ekranu, baterii i innych dupereli i mamy gotowy sprzęt za mniej niż 100$. Zakładam, że będą zarabiać nie na sprzęcie, ale na jakiejś prowizji od sprzedaży gier przez tę platformę.

  25. Dahman napisał(a):

    Zakladajac, ze to nie jest sciema i ze Ouya kiedys wyjdzie, moge cie zapewnic, ze oni sami nie wiedza na czym chca zarabiac, bo oprocz mrzonki nic nie przedstawili. Otwarta, hackowalna platforma z darmowymi gierkami…

  26. Szymon Adamus napisał(a):

    A mnie Ouya cieszy. Nie żeby to miało wielki sens w obliczu np. streamingu treści z tabletów i komórek do TV, ale im większa różnorodność na rynku, tym ciekawiej. No i sprawa jest raczej rozstrzygnięta, bo zamiast 950 000, w które celowali udało im się zebrać 8,6 miliona :D