30
maja

Fantasmagieria - Podcast 124 - “Bonus round”

Fanasmagieria 124Jako, że nie wszyscy daliśmy radę spotkać się przy nagraniu poprzedniego odcinka, nie obyło się bez nagrania dogrywki. Przyszło nam testować najszybsze łącza internetowe w Europie, w sercu Rumunii, tj. Bukareszcie, i trzeba przyznać, że połączenie padło tylko dwa razy.

W bonusowym odcinku pogawędzimy sobie o niczym i o Red Dead Redemption.

Zapraszamy do słuchania i komentowania! Pamiętajcie, że w czasie przerwy (do końca czerwca) możecie podsyłać nam propozycje tematów, pytania, czy komentarze w formie audio (.mp3 - jedna max 2 minuty / zasadę można łamać) i tradycyjnej-tekstowej na adres dahman (ten małpiszon) fantasmagieria.net. Będzie nam bardzo miło i na pewno zmotywuje nas do ponownego nagrywania, a może nawet pozwoli w ten sposób wyłowić nową gwiazdę podcastingu. W każdym razie do usłyszenia za miesiąc…

Ściągnij sto dwudziesty czwarty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 124 [34:26m]: Play Now | Play in Popup

Autor: Dahman
Tagi: , , , ,

92 Koment. do “Fantasmagieria - Podcast 124 - “Bonus round””

  1. Kot napisał(a):

    A jak zagrać w RDR, jak za cholerę nie da się go dostać :p

  2. Krochmal napisał(a):

    15mb ? co tak słabo ;( ?

  3. Kot napisał(a):

    Ufff, mam to za sobą. To ja nagrywam Rick Rolla i do usłyszenia za miesiąc.

  4. resp napisał(a):

    Dahman - powodzenia na nowej drodze życia! :D
    A tak w ogóle jeśli nie będzie już fantasmagierii, to kasuję abonament na internet, bo właściwie nie ma nic lepszego w internecie. :D

  5. draak napisał(a):

    Sympatyczne i w duchu starych podcastów, “pożegnanie” (bez cenzurowania “przecinków”, z dygresjami i “jajem”). Do usłyszenia zatem w lipcu- jak nie, to kasuję abonament, nawet jeśli nie na inet, to przynajmniej na jego podcastową część ;)

  6. Loki napisał(a):

    feil jest taki że teraz nie ędzie odcinka o alpha protocol i nie bede wiedział czy warto to kupić
    god demm :((

  7. Dr Judym napisał(a):

    Warto, o ile plusy ujemne nie przysłonią ci plusów dodatnich :) Jeśli masz wątpliwości to odczekaj aż cena trochę spadnie, bo Obsidian, jak to oni mają w zwyczaju, wypuścił grę pełną drobnych niedoróbek. Może do tego czasu wyjdzie jakiś patch.

  8. MiDknight napisał(a):

    Krótki, ale bardzo fajny odcinek. Tym bardziej szkoda, że robicie sobie przerwę. Dygresje i anegdotki są tym co Was wyróżnia i wbrew temu co mówią inni słuchacze (konkretnie jeden ;) ) nie powinniście z nich w żadnym wypadku rezygnować. Grafikę można zobaczyć na screenach, mechanikę na gameplayach, a ogólnych wrażeń i “ducha gry” ;) nie da rady.

    @Dahman - Ta przerwa pokazuje jeszcze wyraźniej, że jakieś mini-forum nie byłoby złe i pomimo braku nowych podcastów byłaby jakaś aktywność na stronie. Może o tym pomyślicie po powrocie? :)

    @Loki - też się wahałem, ale postanowiłem, że kupuję. Główną wadą gry wymienianą w recenzjach jest kiepska grafika, która nigdy nie była dla mnie szczególnie ważna i jestem w stanie ją bez problemu znieść jeśli tylko gameplay i fabuła są interesujące. Drugi zarzut to dziwna mechanika - tego też nie rozumiem, bo dziwi mnie, że rozwiązania, które np. w Falloucie 3 czy Dragon Age były jak najbardziej ok (skradanie) tu nagle okazują się być pokraczne i bez sensu. Mam wrażenie, że AP pada ofiarą oczekiwań recenzentów, którzy wbili sobie do głów, że to będzie “szpiegowski Mass Effect”.

  9. Absurd napisał(a):

    Niepowetowana strata. Cóż, życzę wszystkiego dobrego na nowej drodze (nie)życia. :)

  10. Shuun napisał(a):

    Ou… to nie będzie świeżych opinii zaraz po E3 :(

  11. Varvocel napisał(a):

    Bardzo podoba mi się obrazek do podcastu - zazdroszczę Dahmanowi poczucia humoru i dystansu :)
    Oczywiście gratulacje i czadowego miesiąca miodowego życzę, a potem powrotu i kontynuowania najlepszego polskiego podcastu o grach w lipcu. Tak szczerze to mimo wszystko będę sprawdzał w każdy wtorek czy jednak, jakimś cudem Dahman nie wygramolił się z małżeńskiego łoża, żeby o pierwszej w nocy zadzwonić to Tzymische i coś dla nas nagrać ;)

  12. Kot napisał(a):

    Co Wy tak czekacie, aż ktoś założy forum? Lećcie na fora.pl i sami załóżcie :p

  13. bax napisał(a):

    Gratulację Dahman!
    Witaj w klubie usidlonych :)
    Zakładajmy to forum ludziki!

  14. bax napisał(a):

    Dla żony również wszystkiego dobrego!
    Daj chłopu trochę luzu w przyszłości. :)

  15. MiDknight napisał(a):

    Potrzebna tylko zgoda “ojców prowadzących” i można zakładać. :P

  16. Caridor napisał(a):

    Kazimierz Kaczor to dla mnie przede wszystkim kultowy Kuraś z „Polskich Dróg” (najlepszego polskiego serialu jaki widziałem w życiu i jeden z najlepszych w ogóle). Myślę, że można by było zrobić z powodzeniem grę komputerową na podstawie tego serialu z rozgrywką w stylu saboteur, mafii czy gta. Naprawdę polecam, ten serial świetnie się ogląda nawet dzisiaj. :)

  17. Troubleman napisał(a):

    Gratulacje! Wszystkiego dobrego dla Was!

  18. dodo napisał(a):

    Powodzenia na nowej drodze życia! Szkoda to koniec Fantasmagieri kasuję abonament na internet.

  19. Dahman napisał(a):

    Forum może powstanie, ale póki miała by być to kalka tysiąca innych szybko go nie ujrzymy. To kwestia layoutu, dzialow, a także innych mniej lub bardziej istotnych dla mnie pierdół :)

  20. bax napisał(a):

    Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka chłopy he, he, he:)

  21. Kelebrin napisał(a):

    A ja dziękuje wam za nagranie tylu audycji, że wystarczy na słuchanie cały tydzień non-stop. Za to brawa i gratulacje.

  22. Tzymische napisał(a):

    mam w planie wrzucic zdjecia Dahmana ze slubu :D pewnie mnie zabije ale co mi tam :)

    Stay tuned!

  23. 420 napisał(a):

    GAME OVER MAAAAN!!!
    Czego ja teraz będę słuchał…

    Wracajcie herosy….

  24. bax napisał(a):

    :)

  25. Varvocel napisał(a):

    Cholera, jednak nie było wtorkowego odcinka…

  26. rev napisał(a):

    A więc jednak to prawda. Gratulacje jeszcze raz. Miejmy nadzieję, że wybranka Dahmana nie okaże się kolejną Yoko Ono. ;)

  27. bax napisał(a):

    A może to Dahman jest wybrankiem owej Yoko Ono? :)

  28. bax napisał(a):

    Kto kogo wybrał - nowy super quiz - zgaduj - wygrywaj :)

  29. bax napisał(a):

    Wybacz Dahman, ale żarty muszą być.
    W końcu to nie pogrzeb nie? :)
    Pozdrawiam!

  30. Mrocznooki napisał(a):

    Co za czasy , Dahman żeni się ;) Już niewielu nas zostało…

    @Tzymische wrzucaj fotkę obowiązkowo, najlepiej jak już Pan młody będzie w “stanie wskazującym” na to że zrozumiał co zrobił i teraz już nie ma odwrotu :D

  31. Kelebrin napisał(a):

    Właśnie ukończyłem AP już trzeci raz i nie wiem czy na tym poprzestanę. Za każdym razem odkrywam nową tajemnicę i zaskakują mnie konsekwencje moich poczynań. Odbiór fabuły jest mocno zależny od mnóstwa wyborów, a decyzje mają zarówno wpływ na trudność niektórych momentów, jak i na możliwe romanse, sojusze, odkrycie roli pewnych osób w intrygach, a nawet kto będzie ostatnim bossem.

    Ostatnio przeczytałem recenzję na Gamespocie i zszokował mnie zarzut, że nie można wdać się w romans z częścią kobiet, kiedy tak naprawdę z każdą napotkaną kobietą można nawiązać kontakt cielesny, poza nastoletnią, ubraną jak punk niemową (chociaż i tego nie jestem pewien). Mikey może nawet zostać zgwałcony.

    Największymi wadami AP są animacja, słabo przedstawione sceny łóżkowe, no i muzyka, która w porównaniu z muzyką z ME, Risen czy nawet SC:C wypada blado.

    Przy okazji dziwne jest, że najlepsze oceny AP zbiera w krajach europejskich (w Polsce większość not to 8). Sądzę, że jest to wynik i wymagającej mechaniki, i ostrej dość krytyk USA, jak i słabego wydawcy. Taka moja teoria spiskowa.

    PS. Bardzo jestem ciekaw opinii innych osób, więc z chęcią poczytam inne komentarze.

    PS2. Jeśli jeszcze nie było wieczoru kawalerskiego to życzę dobrej zabawy, a jeśli był to życzę wyrozumiałej narzeczonej ;)

    PS3. Tzymische lepiej nie wysyłaj fotek bo jeszcze ktoś zażąda zdjęcia owczej skóry z małżeńskiego łoża.

  32. Dr Judym napisał(a):

    Własnie przechodzę AP po raz drugi, z innym nastawieniem i w innej kolejności (najpierw była Moskwa > Taipei > Rzym, teraz będzie dokładnie odwrotnie) Wcześniej oszczędzałem wszystkich (można nie zabić żadnego z celów do zlikwidowania) i starałem się z każdym zaprzyjaźnić, teraz zabijam każdy cel i jestem wredny w stosunku do wszystkich :P

    I tak w siedzibie AP (Graybox) ciężko mi było naprawdę kogoś zrazić do siebie, podobnie jak ciężko jest wkurzyć Minę, natomiast z innymi postaciami jest już lepiej, np. w Rzymie Madison roztrzaskała mi łeb i uciekła, mówiąc że jestem gorszy niż Marburg :D (swoją drogą da się go dorwać? mam go ochotę zatłuc bardziej niż Lelanda).

    Co do krytyki, wydaje mi się że większość recenzentów cierpi na ADHD, i jak się zniecierpliwią to przysłania im to całość trzeźwego osądu. Recenzja Sterlinga na D-toidzie to świetny przykład takiej reakcji. Gra jest trochę archaiczna, niedopracowana i w dodatku dość trudna (już na poziomie Normal hakowanie i wyłączanie alarmów jest mocno upierdliwe, a przeciwnicy rzucają w ciebie granatami jak oszaleli). Z amerykańskich portali, na które zaglądam, tylko Giantbomb wykazał się w miarę trzeźwym osądem: http://www.giantbomb.com/alpha-protocol/61-20984/reviews/

  33. Kelebrin napisał(a):

    Mina troszczy jedynie o agentów amerykańskiego wywiadów, więc wystarczy paru pozabijać :) No i nie lubi SIE, więc każde jej poparcie odbija się na stosunkach. Ja jej nie lubiłem i trzykrotnie końcówka dla niej nie była zbyt miła (dwa razy przez moje zaniechanie, a raz…).

    Mnie rozwaliło osobiście rozwaliło, kiedy mając do wyboru ratować sojusznika czy zdobyć dane i wybierając tą pierwszą opcję, po dotarciu przyjaciela mogę go/ją zarówno zostawić jak i zabić ;)

  34. Kelebrin napisał(a):

    Marburga chyba nie da się załatwić. I miałem czasem momenty, gdy wstydziłem się za Thortona. Gdy traktowałem śliczną i naiwną Madison jak ostatni dupek i gdy opowiadałem Albatrosowi o zabójstwie Sis i, że zrobiłbym to z chęcią jeszcze raz.

  35. Dr Judym napisał(a):

    http://www.gametrailers.com/video/e3-2010-deus-ex/100909

    Jak dla mnie mega-wypas, poproszę 1,5 h filmu w takiej stylistyce, a będę czekał na coś takiego, jak na pierwszą projekcję Blade Runnera ;)

  36. Filipsky napisał(a):

    Damianie, wszystkiego co najlepsze na nowej drodze życia - dla Ciebie i Twojej Partnerki!

  37. Tzymische napisał(a):

    Raport z akcji numer jeden :

    - Stracilismy Dahmana, 5-go czerwca, powiedzial sakramentalne TAK i padl.
    - Zdjecia z miejsca akcji zostana dostarczone niedlugo…

    Amen

  38. rev napisał(a):

    Czekamy na fotkę. ;)

  39. bax napisał(a):

    3miś — Piękny raport :)

  40. rev napisał(a):

    Na PSN pojawiła się gra Joe Danger, podobno świetna (9.5 na IGN). Z tego co wiem jest to coś podobnego do Trials HD. Grał ktoś może?

  41. twardybidon napisał(a):

    Gratulacje Dahman!
    Z innej beczki - finał sezonu Justified rewelacyjny. Olyphant znalazł swoją niszę, w której jest wybitny (wcześniej jeszcze np. w Deadwood).

    Song finałowy: http://www.youtube.com/watch?v=9C541d1Z3e0

  42. Gothix napisał(a):

    No i z Natala zrobili Kincet :D

  43. cioruss napisał(a):

    co zrobili to sie jeszcze okaze.

    jedyna dostepna prezentacja skierowana jest do grupy wii, w dodatku malo ciekawa, mowic delikatnie. nic to, za kilka godzin będziemy wiedzieli znacznie wiecej.

    Sam najbardziej czekam na wii HD, mam wielka ochote na smg 1/2, ale brak hdmi w obecnej wersji konsoli zdecydowanie blokuje moje zapedy zakupowe.

    mam tylko nadzieje, ze Sony pójdzie po rozum do głowy i tym razem zapowie gry, kt premiera odbędzie się jeszce w tym roku kalendarzowym.

  44. Tzymische napisał(a):

    cioruss ===> w tej chwili wii to totalny i tragiczny zbieracz kurzu. Przecietny gracz spedza z tym pierwsze 2 dni i rzuca w kat…

  45. cioruss napisał(a):

    jasne, ale z córka w gearsy nie pogram ;)

    btw, bakcyla już zapiles? a, i taga do geometry wars już masz?

  46. Tzymische napisał(a):

    well, znajac twoja corke, to predzej sie znudzi Wii niz graniem w Gearsy… :]

    Jeszcze mi kilka dni zostalo :/

    Mowiles ze GW ssie, cos sie zmienilo?

  47. KaszaWspraju napisał(a):

    Keynote Microsoft słaby, poza grami blogbuster nic interesującego. Nowy wygląd X’sa ok, ceny jak za elit, również fajnie.

    Lvie w Polsce jesienią.

  48. Tzymische napisał(a):

    Wlasnie skonczylem Red Dead Redemption, koncowka jest jedna z najlepszych w historii gier. Szkoda ze juz skonczylem :). Swoja droga to tworcy Heavy Rain powinni sie uczyc od Rockstar…

  49. cioruss napisał(a):

    ok, przyznać się - kto wymienia xboxa? ;)
    swoją droga, ładnie utrzymali tajemnice.

    jakos tak słabo te prezentacje wyszły, bez wątpienia końcówka rdr byla ciekawsza.

  50. Olsześ napisał(a):

    Damian ma ładną żonę :)

  51. cioruss napisał(a):

    jeśli ktoś jeszcze miał wątpliwości, ze gry się teraz produkuje w fabrykach i projektuje wyłącznie na rynek masowy, to dzisiejsza prezentacja activision nie pozostawia zadnych złudzeń.

    wynajęcie kilku gwiazdek, aby pospiewaly do growego kotleta to niezły pokaz finansowej siły “naszej branży”. z drugiej strony, to świadectwo jej największej słabości: już w przyszłym roku e3 transmitowana mogłaby być na cały świat przez główne stacje tv, ale niestety, żadna dziewczyna nie dojdzie przed plakatem bobiego k czy piotrusia. 

    dlatego kolejne e3 uracza nas paroma aktorami, olimpijczykami, politykiem i nowa gra powstała przy współpracy z Dove.
    Jednoczesnie Nike wypusci serie kapci dla domowych fitnesowcow, a Pfizer opracuje jakiś chemiczny polepszacz doznan i zgarnie majątek na maści redukujacej odciski na dupie.

    to musi nastąpić, bo inaczej gearsy4 nie nie zarobią na siebie.

    //Benek: na gw dalej psiocze, sterowanie jest kiepskie, akcja potrafi mocno przyciac przy sporej ilości przeciwników na ekranie, ale to wciąż stare dobre gwarsy, a wiec pełne miodu. wystarczy się zaciac, żeby było znosnie przyjemnie ;)      
          

  52. KaszaWspraju napisał(a):

    Nintendo, hehe pokazali w czym są najlepsi i jak robi się dobry show, gry, gry i gry, żadne pierdółki. 3DS, kurde fajna zabawka, aż nęci do zakupu.

  53. cioruss napisał(a):

    Gabe to jednak dziwka bez honoru :D

  54. cioruss napisał(a):

    a nie, cofam. on tylko dostal to, co chcial od samego poczatku.

  55. cioruss napisał(a):

    a, i podoba mi sie nowy model biznesowy: koniec pelnych exow, same multiplatformy z exowa zawartoscia. wszyscy wygrywaja oprocz mojej kieszeni ;)

  56. rev napisał(a):

    Nowy Twisted Metal zapowiedziany!

  57. cioruss napisał(a):

    sony w ogole dalo mocno rade, w zasadzie caly czas gry.. z czego wiekszosc 2011 ;)

  58. cioruss napisał(a):

    prezentacja mt strawna tylko dla milosnikow. nerdownia na maxa

  59. KaszaWspraju napisał(a):

    Praktycznie konferencje z 14-go mogą się schować. Nintendo i Sony mocno do przodu.

  60. cioruss napisał(a):

    mocno rozczarowalem się kinect, a wlasciwie sposobem implementacji jego funkcji/możliwości. producenci tv wprowadzają 3d, a za nimi branża growa popychana przez Sony. liczylem, ze ms pokaże się z 3d dostepnym w każdym tv (slynne video wii head trackingu), ale pewnie lg wyskoczylo z dużych pieniędzy.

    irytuje to, ze wiele z świetnych, dostępnych technologii jest zduszanych, ponieważ ich wprowadzenie odcinaloby drogę do większych $$. i tak mamy teraz nowe ekrany z lipnymi okularami, gdzie obraz pozostawia duuzo do życzenia, podwaja obciążenie konsoli (w grach) i generuje migreny.

    kij wam w oko tandeciarze. 

  61. cioruss napisał(a):

    nie dali tez wii hd, a nowy Kirby’s Epic Yarn wyglada zajebiscie.

  62. Dr Judym napisał(a):

    Tak jak pierwszy zwiastun Mortala spowodował u mnie wzruszenie ramion, tak ta prezentacja mnie totalnie zaskoczyła, powiedzmy że pozytywnie ;) http://www.youtube.com/watch?v=izVZsnCiaWk

  63. rev napisał(a):

    Możemy liczyć na dwugodzinny special otwierający nowy sezon Fantasmagierii? :D

  64. Dr Judym napisał(a):

    Jeśli chłopaki grali w Alpha Protocol to myślę, że na samo to zejdzie trochę, a co dopiero na E3 :] W takiego Blura pewnie nikt nie grał, więc będzie co najwyżej krótki monolog z mojej strony ;)

  65. Kot napisał(a):

    Jeśli będziecie gadać o AP, to nie wyobrażam sobie, żeby to był mniej niż 3h. Ostatnio nagrywaliśmy podcast ze znajomymi o E3 i mimo tego, że staraliśmy się gadać jak najzwięźlej wyszły dwie godziny :o

  66. MiDknight napisał(a):

    Muszę przyznać, że jestem ciekaw waszych opinii odnośnie AP. ;) Strasznie specyficzna gra, ale moim zdaniem przynajmniej dobra, jeśli nie bardzo dobra. Co do grafiki - wychodzą dziś gry wyglądające dużo gorzej, a nikt się ich nie czepia. Wydaje mi się, że to taka nagonka jak kiedyś Dahman wspominał - IGN coś napisał, a reszta grzecznie powtarza.

    Jeszcze o E3 - nowy X360 kusi, czekam na jakieś opinie odnośnie awaryjności i całkiem możliwe, że w końcu kupię. Czy stara wersja też rysowała płyty, kiedy się ją poruszyło w trakcie pracy?

  67. Ellhar napisał(a):

    Jeśli chodzi o MK, to co Wy na to?

    http://www.youtube.com/watch?v=cs3ROFNxa5M

  68. rev napisał(a):

    MiDknight: tak, rysowała. Niestety moje Gears of War się o tym przekonało przy pierwszym odpaleniu. ;)

  69. Loki napisał(a):

    co do AP to chodzi ono na tym samym silniku co MA2 i nie ma porównania ma2 bije na głow AP

    co do samego AP głowy mi nie urwało, fabuł naciagana jak jasna cholera. podobał mi się tylko sekretny sekret scarlet (w skrócie SSS).

  70. Tymek napisał(a):

    Rozmawiajac o AP nie spoilujcie. Nawet drobna podopowiedz moze popsuc komus zabawe z rozplatywaniem tej zlozonej intrygii.

  71. Dr Judym napisał(a):

    Nie wiem co to MA2, ale jeśli chodzi co o Mass Effect 2 to pudło. Owszem, to też UE 3.0, ale nie ten super-duper najnowszy, tylko ten stary, kupowany 4 lata temu, gdy panowie zaczynali, ze wszystkimi wadami znanymi z ME1 czy pierwszych Gearsów.

  72. MiDknight napisał(a):

    AP może i wygląda gorzej od ME2, ale już od ME1 nie sądzę. Poza tym takie elementy jak system osłon są tu (w porównaniu do ME1) dużo lepiej i bardziej intuicyjnie zaimplementowane. Pamiętam jak mnie drażniło to automatyczne “klejenie się” i “odklejanie” Sheparda.
    Fabuła oczywiście jest naciągana, ale nie mów Loki, że w Splinter Cellach czy MGSach taka nie była. ;)

  73. Loki napisał(a):

    nie mówie ale splinter cell to idiotyzm z założenia a mgs to manga albo anime interaktywne,
    alpha protocl miał być boski cudowny fabulanie ip itd.
    a tu w sumie sredniaczek
    zbyt się hypowi dałem również tutaj bo benek ciagle nakręcał jakąto supre fabułe bedzie miał :p
    no i się sakramencko zawiodłem
    nasz szczęscie nie ma żadnych głupich cerberusów więc pół kasy odzyskałem

  74. MiDknight napisał(a):

    Chodziło mi bardziej o to, że gry próbujące w jakiś sposób naśladować literaturę i filmy political fiction są narażone na takie fabuły, podobnie jak cały ten nurt. ;)

  75. Tzymische napisał(a):

    Loki ===> na tle takich fabularnych hitow jak Heavy Rain czy Gears of War to AP jest 8 cudem swiata…

  76. MiDknight napisał(a):

    http://www.gamingeverything.com/2010/6/20_minutes_of_deus_ex_human_revolution

    :)

  77. Dr Judym napisał(a):

    Już podawałem chłopakom ten link, przydługawa recenzja na GameBanshee, rozkładająca AP na czynniki pierwsze z wnikliwością RPGowego nerda: http://www.gamebanshee.com/reviews/98215-alpha-protocol.html

    Nadpobudliwym polecam przeczytać przynajmniej ostatnią stronę, żeby wiedzieli dlaczego ta gra będzie mieć kiedyś status kultowej ;)

  78. MiDknight napisał(a):

    Ten? Wydawało mi się, że wklejałeś trailer z GameTrailers, a nie gameplay, ale jeśli powtórzyłem to sory. :)

  79. Tzymische napisał(a):

    Chlopakom powiedzial… to mialo miejsce na naszej wewnetrznej, fantasmagieriowej platformie komunikacyjnej :]

  80. MiDknight napisał(a):

    Zataić przed słuchaczami gameplay z DE3? Nie godzi się… :P

  81. Tzymische napisał(a):

    Ty dalej myslisz ze on mowil o linku z DE3? Brawo :D

  82. MiDknight napisał(a):


    No dobra mój błąd. Nie śmiać się za głośno. :)

  83. Loki napisał(a):

    Loki ===> na tle takich fabularnych hitow jak Heavy Rain czy Gears of War to AP jest 8 cudem swiata…

    nie wiem dlaczego porównujesz shootera do gry rpg(bo przygodówkę jeszcze rozumiem),
    ale zapominasz że Alpha protocol to miał być cud objawiony dla gatunku rpg, a to postawić przy bloodlines? arcanum? fallouta? kpina tak bladziutko to wyglądącp rzy tych tytuła, Ap moim zdaniem blado wygląda nawet przy Mass effectach które cudami nie są

    ta gra będzie kiedyś kultuowa jak każda gra rpg znanego twórcy też mi niespodzianka.
    zresztą tak jak mówię to ja jestem sobie winnien obsidian słynie z wydawania połowy gier, wmawiając że to całośc, maska zdrajcy, kotor 2 i teraz Ap
    pasuje jak ulał do klucza

  84. Tzymische napisał(a):

    Spokojnie ale to spokojnie moze AP stanac przy Bloodlines, arcanum i falloutach - pod kazdym wzgledem. Spokojnie przebija wiekszosc wspolczesnych rpg. Przynajmniej jak narazie.

    W sumie kolo Fallouta 2 moze stanac nie tylko z podniesionym czolem ze wzgledu na mozliwosci ale tez na ilosc bugow
    (to samo sie zreszta tyczy Arcanum i w szczegolnosci Bloodlines)

  85. Dr Judym napisał(a):

    A może stanąć dlatego, że oferuje spójny system RPG, skomplikowany mechanizm wyborów i konsekwencji, który nie jest tylko pustym sloganem reklamowym, jak w przypadku większości tytułów.

    Gra nie podpowiada ci co masz robić, nie ciągnie za rączkę, nie ubliża twojej inteligencji “systemem dobra i zła” a la Bioshock/Kotor/Mass Effect, nie mówi ci co robisz źle. Bo nie ma złych wyborów, są tylko różne konsekwencje, przez co dane postacie/frakcje mogą cię lubić lub nie, co ma wpływ na dalszy bieg wydarzeń. Zjednywanie sobie ludzi jest równie ciekawe co doprowadzanie ich do białej gorączki. Przechodzenie gry “bezwzględnym i okrutnym Thorntonem” naprawdę robi wrażenie, momentami miałem wyrzuty sumienia.

    Przede wszystkim nie ma naiwnej wizji świata spod znaku Bioware i całej masy innych RPG pod tytułem: “bądź miłosierny dla wszystkich, a pokochają cię całe narody i na pewno ci się to opłaci”. W AP każda postać ma swoje upodobania, jedni będą cię lubić za profesjonalny styl, inni wzruszą na to ramionami, jeszcze inni stwierdzą że masz kij w tyłku i ze sztywniakami gadać nie będą. W przypadku niektórych postaci ta dynamika się zmienia wraz z rozwojem waszej znajomości.

    Oczywiście gra nie jest pozbawiona wad, ale to co zrobiła prasa amerykańska wygląda prawie jak nagonka na ten tytuł. Dawno nie widziałem takiej amatorszczyzny w podejściu do recenzowanego tytułu, na masową skalę. Miło, że chociaż w Europie trochę lepiej to wygląda. Teraz jestem ciekaw co Obsidian zrobi z New Vegas, aczkolwiek wolałbym, żeby panowie siedzieli AP2. W końcu znacznie bardziej zwalone tytuły doczekały się kontynuacji.

  86. Kelebrin napisał(a):

    Hmm, Fallout miał świetny świat i dawał swobodę w jego poznawaniu i to było jego główną siłą, Arcanum to głównie ciekawy (ale nie odkrywczy) klimat, Bloodlines to też głównie klimat i świetnie stworzony system frakcji, Mass Effect to dialogi z towarzyszami + świat space opery. Żadna z tych gier nie zachwycała jakąś wielowątkową czy zaskakującą fabułą, a raczej tym wszystkim co wokół samej historii się znajduje.

    Twórcy AP, nie tworzyli nowego, magicznego/klimatycznego/mrocznego świata, nie dawali graczowi swobody wędrowania po świecie, ani nie pozwalali im godzinami przywiązywać się do towarzyszy. Ba nie stworzyli żadnych misji pobocznych, w których mogliby przedstawić inny wątek. A jednak mimo braku tych wszystkich rzeczy, które zazwyczaj ciągną fabułę w RPGach, udało im się stworzyć historię, która potrafi zaciekawić. I tyle.

    @Dr Judym -> a wyobrażasz sobie fabularną kontynuację AP? Bez importu save’ów?

  87. MiDknight napisał(a):

    @Kelebrin - Historia kompletnie oderwana od jedynki (jedyny czynnik wspólny - Alpha Protocol jako organizacja) albo prequel może. Gry jeszcze nie skończyłem, więc się nie wypowiadam donośnie samych zakończeń.

    @Dr Judym - dokładnie o tym samym pisałem kilka(naście) komentarzy wstecz. Destructoid przykładowo kompletnie stracił wiarygodność w moich oczach. Recenzent chyba miał zły dzień albo ambicje zmiażdżenia jakiejś wyczekiwanej gry.
    Moim zdaniem ludzie za bardzo sobie wbili do głów, że to będzie taki Mass Effect + SC: Conviction, a potem przeżyli wielki szok i teraz pod każdym tekstem o AP obowiązkowo musi znaleźć się komentarz w stylu “grafika jest do d…”.

  88. rev napisał(a):

    Czy w poniedziałek/wtorek możemy się już spodziewać normalnie podcastu? :)

  89. Dahman napisał(a):

    Wszystko na to wskazuje :)

  90. Kelebrin napisał(a):

    To czekamy z niecierpliwością.

  91. cioruss napisał(a):

    moze jakas wstawka polityczna?

  92. Tzymische napisał(a):

    to czekajcie :D