22
lutego

Fantasmagieria - Podcast 243 - “Wydanie specjalne: PlayStation 4″

Fantasmagieria 243Sezon polowania na następną generację konsol można uznać za oficjalnie rozpoczęty. Tak, dopiero teraz, gdyż trudno z czystym sumieniem nazwać Wii U tworem na miarę drugiej dekady XXI wieku.

Sony postanowiło nie popełniać drugi raz grzechu spóźnialstwa i 20 lutego na specjalnej konferencji zaprezentowało pierwsze konkretne informacje o PlayStation 4. Dowiedzieliśmy się m.in. jaką architekturę będzie miała nowa konsola, jak chcą wykorzystać kupiony za grube miliony Gaikai i przede wszystkim jakie będą gry.

To oczywiście nie kończy spekulacji, bo na kolejne konferencje zostawiono takie smaczki jak wygląd PS4. W każdym razie, pałeczka teraz w rękach Microsoftu i już nie mogę się doczekać co nam chcą sprezentować inżynierowie z Redmond.

W odcinku komentujemy konferencje PlayStation Meeting, mówimy co myślimy o nowej konsoli, ewolucji dualshocka oraz dzielimy się wrażeniami po demonstracji next-genowych gier.

Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij dwieście czterdziesty trzeci odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 243 [63:55m]: Play Now | Play in Popup

Autor: Dahman
Tagi: , , , , , , , , , ,

11 Koment. do “Fantasmagieria - Podcast 243 - “Wydanie specjalne: PlayStation 4″”

  1. Tom napisał(a):

    Zamiast strony wciąż mam strone iPage This site has been suspended. Normalnie wchodze tylko przez proxy.

  2. Dahman napisał(a):

    Nie wiem dlaczego. Może musisz wywalić cookies lub skasować tymczasowe pliki przeglądarki. Próbowałeś na innej przeglądarce?

  3. Tom napisał(a):

    OK Pomogło wyczyszczenie ciasteczek i cache

  4. Fredi napisał(a):

    Bardzo wyważony komentarz, zgadzam się praktycznie z wszystkimi wnioskami. Dla mnie taka konferencja teaser to świetna zagrywka wobec konkurenta. Można mieć pierwsze i ostatnie słowo, oraz być przez większość czasu na językach. Tak jak mówisz Damianie, wieszczyłeś od jakichś 2-3 lat jakie to straszne będą nowe konsole, a ta zpowiedź chyba unieważnia dużą część obaw.

    Przyczepię się do szczegółu, słowa “exclusive” i polskie “ekskluzywny” znaczą coś kompletnie innego, zwróćcie na to uwagę. To podobny przypadek jak z lunatic/lunatyk (jednak wariat) czy barracks/baraki (jednak koszary).

  5. Dahman napisał(a):

    Fredi, tak naprawdę jeszcze wiele się może wydarzyć. Pierwsze informacje napawają optymizmem, ale nie wiadomo co będzie dalej. Naprawdę liczę, że Sony nie popełni tych samych błędów co w przypadku PS3.

    Jeszcze tylko do słowa ekskluzywny się odniosę. W przypadku gier, jednak wiadomo, że nie chodzi o “luksusowwy, elitarny” ale “na wyłączność” :)

  6. Dr Judym napisał(a):

    IMO ta prezentacja to raczej pokaz niepewności. To, że nie pokazano konsoli nie jest problemem technicznym, to raczej kwestie psychologiczne. Zabrakło jasnego komunikatu pt. mamy skończony produkt, jesteśmy pewni tego co robimy i na dowód pokazujemy wam zapowiedzi innowacyjnych gier.

    Zamiast tego pokazano nam kontroler, który już widzieliśmy, część prezentacji skupiła się na popierdółkach typu funkcje społecznościowe, a z gier pokazano nam głównie sequele i rzeczy znane. Stąd nie dziwi mnie spadek zaufania inwestorów.

    A już najlepszy w swoim odklejeniu od rzeczywistości był David Cage i jego renderowana głowa starca. Bariera 30k polygonów dla postaci w grach została już dawno przekroczona: http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=43975

    Oczywiście nie sądzę, żeby MS pokazał coś lepszego, Sony dało znak, że nie trzeba się aż tak wysilać, widocznie w ten sposób tworzy się konsole w czasach kryzysu.

    Fredi — to typowe lenistwo językowe, nie tylko środowiska growego. Natomiast Damian siedzi na emigracji, to samo z siebie daje modyfikator -150 do walki z makaronizmami i paskudnymi nawykami językowymi ;)

  7. Tymek napisał(a):

    Microsoft zamiecie wszystkich obietnicami, których i tak nie dotrzyma. Zjem własny beret kiedy okaże się inaczej. Nie przeczę, zżera mnie ciekawość i już teraz chciałbym zobaczyć co takiego tam pichcą, ale jestem realistą.

    Co do liczenia poligonów. Jak zobaczę to w grach (pecetowych także) to będę się ekscytował. Tech dema to nic innego jak chwalenie się tym kto ma większy samochód, co kompensuje wiadomo co.

    Co do ekskluziwów, to jest to nomenklatura graczy i tyle. Jako kolokwializm, nie słowo użyte w artykule, zupełnie nie przeszkadza. Nie bądźmy hipokrytami. Są środowiska, np. japiszonów, którzy wolą kaleczyć angielski, niż używać słów dawno mających swoje polskie odpowiedniki. Dr Judym, jak Dahman ma -150, to Tzymische, musi mieć z -1500 ;)

  8. Tzymische napisał(a):

    A ja skomentuje to ukradzionym linkiem od Piotrka ;)

    nic dodac nic ujac - i jak kolesia nie lubie (nie Piotrka, Sterlinga) tak tutaj musze mu przyklasnac

    http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/6905-New-Generation-Old-Bullsh-t

  9. Nexus napisał(a):

    Z paroma argumentami Sterlinga się kompletnie nie zgadzam. Facet zachowuje się i gada jak rozkapryszone dziecko, któremu przestały smakować dobrze mu znane łakocie. Natomiast prawdą jest, że cały biznes growy przeżywa spory kryzys. Modele biznesowe się zmieniają. Poziom inwestycji finansowych związancyh z grami jest absurdalny. I samo Sony nie ma pomysłu na nowe produktu, nie chce ryzykowac. Zaskakujace pomysly wymagaja ryzyka, szalenstwa, ktore na marginesie i Mr. Cerny dało się zauważyć. Sony nie brak jaj. Sony boi się o swe jaja o czym świadczy poniższy wykres. Tylko niestety branża zje ich nie tylko z jajami ja to wszystko pierd… :)

    http://img829.imageshack.us/img829/458/charting.jpg

  10. szkapeleniowieczek napisał(a):

    Jak w konsolach nowej generacji nie będzie dysków SSD tylko dalej te talerzowe to mega lipa :/ nic tak nie zwiększa wydajności jak właśnie przesiadka ze starych na nowe dyski.

  11. Roman napisał(a):

    @Fredi, http://sjp.pwn.pl/szukaj/ekskluzywny