15
grudnia

Fantasmagieria - Podcast 100 - “Seteczka i śledzik”

Odcinek specjalny - jubileuszowy, do którego udziału zaprosiliśmy słuchaczy. W miłej atmosferze gawędziliśmy oczywiście o Fantasmagierii, ale także grach, kulturze kraju zwanego Nipon i jego fanach, walce Mariusza Pudzianowskiego i Marcina Najmana, czy fenomenie Wrestlingu. Całe spotkanie trwało z lekka licząc ponad 3 godziny i naprawdę przyjemnie się rozmawiało. Wybrane fragmenty, które pojawiły się w podkaście wcale nie muszą być tymi najciekawszymi, ale wróżce montażystce się podobały.

Fanasmagieria 100!

W drugiej części rozmawiamy o Dante’s Inferno, “lesie krzyży”, interesującej PixelJunk Shooter oraz sentymentalnie powspominamy sobie złote lata 16-bitowców i magii serii Lotus. Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Setny odcinek nagrany i przechodzi do historii, zabieramy się zatem za następne. Dziękujemy wszystkim naszym słuchaczom za te prawie dwa lata i oby starczyło nam zapału na kolejne. Pamiętajcie, aby wspomnieć o nas waszym znajomym i śledzić nas na Twitterze i Facebooku.

Ściągnij setny odcinek podcastu

 Fantasmagieria - Podcast 100 [98:16m]:

Autor: Dahman
Tagi: , , , , , , , , , ,

94 Koment. do “Fantasmagieria - Podcast 100 - “Seteczka i śledzik””

  1. KaszaWspraju napisał(a):

    Kurde szkoda, że weekend miałem zawalony i nie mogłem wziąć udziału w nagraniu.

    No panowie teraz czekamy na 1000 podcast :D

    ps. trzecia w nocy idę spać, posłucham rano, gdyby ukazał się o 2h wysłucham bym do końca na pewno.

  2. Shunkan napisał(a):

    Aktualnie jestem na połowie i widzę, że brakuje wam osoby do tematów niektórych :P

    @Wrestling - No tu to nie powiem, by osoba wypowiadająca się znała na tym. Wrestling to nie tylko WWE a również inne federacje. Podanie przykładu jako Raw i SD! to nie jest dobre. Owszem, jest to main stream w USA ale nie można też opierać całej idei na tym.

    @Pokemony - Ta sprawa jest złożona. Niektóre osoby grają bo lubią, niektóre z sentymenty a niektóre po prostu nie dorosły.

    No cóż, słucham dalej.

  3. Shunkan napisał(a):

    + Skryptowanie Wrestlingu

    Każdy, ale to każdy mecz wrestlignu jest opisany w skrypcie gali. Zakładając, że walka trwa 10min wrestlerzy dostają np 8min dowolnej walki(sami się dogadują co i jak) a 2 ostanie minuty są dokładnie opisane w skrypcie walki i mają co do sekundy opisany każdy ruch, również kto wygra.

    Jak mówiłem wcześniej, brakowało mi opinii osoby, która jest zaznajomiona z wrestlingiem i zna federacje niezależne np PWG(Pro Wrestling Guerilla) czy CZW(Combat Zone Wrestling). Przydało by się powiedzenie o walkach typu hardcore lub deathmatch lecz nie tych z WWE.

  4. shenmue napisał(a):

    No ja również niestety nie mogłem się stawić w weekend, plan zrobienia parodii Fantasmagierii nie wypalił z powodu natłoku zajęć. Tak czy siak Wszystkiego Najlepszego, “100″ to nie w kij dmuchaj :)

  5. Dahman napisał(a):

    Shunkan: Temat wrestlingu wyszedl spontanicznie, bo kto by przypuszczal, ze Loki to taki fan. Za mlodu ogladalem walki WWF (teraz WWE), ale nigdy sie w nie zaglebialem w temat. Hulk Hogan rzadzil i tyle.

    Zaciekawiles mnie jednak. Moglbys przyblizyc nam temat walk hardcore i deathmatch? Sa one zwiazane z PWG czy CZW?

  6. emace napisał(a):

    Emulator ATARI
    Aby uruchomić jakikolwiek program małego Atari na Twoim komputerze musisz posiadać tzw. emulator. Ten który możesz ściągnąć poniżej jest przeznaczony pod system Windows na popularnych PC-tach.
    Wersja 2.8 posiada więcej opcji konfiguracyjnych i jest łatwiejsza w obsłudze, ale jednocześnie ma większe wymagania sprzętowe.

    http://atarigry.w.interia.pl/krokpo.html

  7. Shunkan napisał(a):

    Walki hardcore czy też wszelakie deathmathce i ich wariacje to głównie domena federacji ultraviolent’owych(tu za przykład CZW czy japońskie BJW). Są to mecze mające mało wspólnego z prawdziwym wreestlingiem bo jedyne o co w nich chodzi to… napierdzielanie się wszelakimi rzeczami do tego nie przeznaczonymi.

    Używają tam zwykle tubek szkła(mają kształt jarzeniówek) w ilościach niesamowitych, zdarza się i 200 podczas walki, tarki, pinezki, jakieś haki, gwoździe, drut kolczasty. Jest to wrestling lecz wiele prawdziwych fanów po prostu go nie lubi gdyż dla nich jest nazbyt brutalny.

    PWG to całkiem inna historia. Jest to wg mnie jak i zapewne wielu innych jedna z najlepszych amerykańskich federacji niezależnych. Ma najprawdopodobniej najlepszy roster jaki spotkałem do tej pory. Są tam niesamowicie emocjonujące i trzymające tempo walki. Bardzo rzadko jest tam ociąganie się jak w WWE, tam po prostu cały czas się coś dzieje. Skoki ponad linami, z narożników, wszelakie akcje niezrozumiałe dla osób niezaznajomionych z techniką ich wykonywania. Jest to po prostu prawdziwy wrestling.

    Istnieje też tzw Puro wrestling czyli najzwyklejszy wrestling z Japonii. Nie różni się on wiele od amerykańskiego poza kilkoma rzeczami. Japończycy zwykle walczą bardziej siffowo(czyli tak by przeciwnik jednak coś tam odczuł, nie markują wszystkich ciosów). W BJW walki są na prawdę hardcore’owe i jest w nich niesamowita ilość brutalności.

    Niestety by ocenić samemu musiałbyś obejrzeć przykładową galę z PWG czy CZW. Filmy odnośnie tych federacji można znaleźć na YT a jeżeli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej to zapraszam na mail [adres do wiadomosci redakcji, jesli ktos chce przekazamy namiary Shukana - przyp. dahman].

  8. Shunkan napisał(a):

    Tu jeszcze kilka przykładowych filmików z CZW:

    http://www.youtube.com/watch?v=3Jeb_xM_Tf4
    http://www.youtube.com/watch?v=5F5q3xR2B3s

  9. Dahman napisał(a):

    emace: Dzieki, ale chodzilo nam o Atari ST. AtariWIN bawilem sie juz kiedys, mialem frajde odpalajac poczciwa gierke Robbo :)

    Shunkan: nawet wiedzac, ze to sa ustawiane rzeczy, to kolesie uprawiaja taka kaskaderke, ze czapki z glow.

  10. Kot napisał(a):

    Yay, jestem w Fantasmagierii ^.^ Na razie gościnnie, następny cel - wymordować resztę ekipy i wygrać casting na nowego członka.

  11. Retro Adam napisał(a):

    Podcastu jeszcze nie słuchałem ( właśnie zasysam ) ale jak przeczytałem że będzie o 16 bitowcach to zaraz wklejam odcinek na odtwarzacz i odsłucham go poza kolejnością od razu ( panie pan tu nie stał! :-)

  12. Dr Judym napisał(a):

    Działu retro to za dużo nie było, ale może będzie w następnym odcinku, bo planuję wziąć na warsztat kilka gier od Psygnosis w tym tygodniu :)

  13. cgmax napisał(a):

    WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO z okazji 100! Nic nie zmieniajcie a będzie dobrze :)

    Co do długości podcastu, to akurat w przypadku Fantasmagierii, nie ograniczałbym sztucznie jego długości. Przecież zawsze można posłuchać na raty.

    Ja przestałem być fanem WWF szybciej niż zacząłem to oglądać. Pamiętam jak byłem mały i odkryłem, że to wszystko to jeden wielki fake. Co gorsza na markowaniu przyłapałem samego Hogana. Wyglądało to mniej więcej tak: Hulk złapał klienta na styl Pudziana i zamachiwał się okładając go po facjacie, jakby chciał nieszczęśnikowi głowę urwać. Problem pojawił się jak kamerzysta podbiegł i zrobił zbliżenie na twarz. Okazało się, że każdy cios zatrzymywał się przed twarzą w odległości dobrych 5-10 centymetrów :/ Ja obecnie bardzo lubię teatr, ale wtedy byłem całodobowym graczem Mortala. Więc takiej zniewagi nie mogłem znieść ;)

    PixelJunk Shooter - gierka wygląda świetnie. Szkoda, że nie ma jej na PSP. Ale z braku laku, zainteresowałem się PixelJunk Monster - Command&Conquer w świecie PixelJunk ;) Też całkiem przyjemnie się gra.

    Dr Judym: w WinUAE ustaw sobie większą szybkość odczytu stacji dyskietek i wszystko będzie Ci się szybciej wgrywało. Polecam szybkość 800%, bo Turbo pamiętam było znacznie bardziej problematyczne. Aha i podrzuć tego screena o którym wspominałeś - chętnie zobaczę co tam dziergasz!

  14. Dr Judym napisał(a):

    Cgmax - dzięki, faktycznie, trochę przyśpieszyło :)

    Co do dziergania, miałem coś wydłubać do UT3, ale brak sensownej koncepcji sprawił, że na razie odłożyłem ten pomysł. Zacząłem dłubać meshe i tekstury dla nowej FMki do Thiefa 3, klimaty zimowe, górskie. Podstawowe rzeczy, takie jak skałki, drzewka, krzewy, teren, itd.

    http://img142.imageshack.us/i/rock01.jpg/
    http://img690.imageshack.us/i/t3mainreleaseversion200.jpg/
    http://img704.imageshack.us/i/t3mainreleaseversion200.jpg/
    http://img145.imageshack.us/i/t3mainreleaseversion200.jpg/

  15. Godfather napisał(a):

    Panowie, słucham sobie waszego podcastu już jakiś czas i ogólnie mi się podoba. Ale nie gadajcie jak czegoś nie wiecie. To co gadaliście tutaj o MMA czasami było wręcz śmieszne :). Aha, i sędzia nie przerwał walki Pudzian vs. Najman tylko zrobił to sam Najman klepiąc ręką w podłoże :)

  16. Loki Lyesmyth napisał(a):

    “No tu to nie powiem, by osoba wypowiadająca się znała na tym”

    Osoba wypowiadająca sama się przyznaje że się nie zna, co więcej, osoba wypowiadająca poprostu lubi patrzeć jak się chłopaki napieprzają drabinami, skacz po sobie na stołach, i kopią po twarzach ^^
    a swoją droga zasysam dopeiro fatnasmagierie, ciekawe jak wypadłem ^^

  17. Troubleman napisał(a):

    Wszystkiego najlepszego :) Keep up the good work!

  18. dude napisał(a):

    Z wrestlingu to ja najbardziej polecam TNA. Klimatem przypomina mi to stare, dobre WCW.

  19. cgmax napisał(a):

    Dr Judym - ciekawie się zapowiada, chętnie zagram jak mod będzie gotowy. Drzewa, krzewy, cholera przy ograniczonym budżecie na polygony, najgorsza robota Ci się trafiła ;) Ale jak widać dajesz radę. Trzymam kciuki za dotrwanie do końca projektu! Aha i dowalcie do tych scenerii ostrego foga, tak żeby było czuć zimno na plecach. Vide początek Penumbry :)

  20. Loki Lyesmyth napisał(a):

    o jezuie jak mi zniekształca głos przez skype ^^

  21. mic napisał(a):

    Co do imdb oceny tam sam dobre, bo to sami uzytkownicy glosuja ;)

  22. Dahman napisał(a):

    mic: nie tylko uzytkownicy. Ocena koncowa jest jakas srednia wazona uzytkownikow, redaktorow portalu, krytykow, itd.

    Co ciekawe, imdb pozwala zobaczyc jakie grupy jak glosuja (podzial na plec, wiek, czy pochodzenie) oraz ile bylo danych ocen. Takie Pandorum (http://www.imdb.com/title/tt1188729/ratings) pieknie pokazuje, ze hardcore horror sci-fi to filmy typowe dla facetow.

  23. cioruss napisał(a):

    mic, z imdb różne bywa, czasmi (ostatni batman) ocena jest nieproporcjonalnie wysoka, innym razem szeroko dostępny film jest za trudny w odbiorze i noty lecą w dół.
    nie zmienia to jednak faktu, ze nie trafiłem jeszcze na obraz <6/10, który dałoby się obejrzeć ;)

  24. mic napisał(a):

    Co nie zmienia faktu, ze jest tak jak Dahman na podcascie mowil. Przynajmniej to sie potwierdza w moim przypadku, ze jak film na imdb ma powiedzmy ocene 5 lub wiecej to prawdopodobnie bedzie mi sie podobal :)

  25. cioruss napisał(a):

    przecież własnie to napisalem ;)

  26. Gothix napisał(a):

    Końcówka podcastu najlepsza :D

  27. lehlerex napisał(a):

    Gratulacje z okazji 100 odcinka! Słucham was od początku, a ostatnio nawet skłoniłem innych do tego :> Respekt dla Dahmana że składa odcinki, aby wszysto miało ręce i nogi. Tzymische jest moim drugim ulubionym ślązakiem i fajnie aby w końcu zrobił Fantastyczną, a z tego co słyszałem to nie tylko ja bym sobie tego życzył. Zaskoczyła mnie informacja że Maciek i Dr Judym zgłosili się do was, a nie że znacie się z czasów załogi g i szkoda że tak mało czasu mają na nagrywanie. Prywatnie was nie znam, ale przez te wszystkie odcinki jakbym poznał :> wiem czego moge się spodziewać po waszych wypowiedziach na dany temat. Wspomnę jeszcze na koniec o Julesie który także był obecny na wielu nagraniach.

  28. Tzymische napisał(a):

    Jak przekonacie Dahmana do montazu to Fantastyczna bedzie czesciej… :)

  29. cioruss napisał(a):

    no, Orbo wystartował. czy Steorn i tym razem poniesie klęskę? czy może zapotrzebowanie na ropę i uran własnie spadło o 100%? ciekawe ;)

  30. Tzymische napisał(a):

    Byles na prezentacji w Dublinie?

  31. fin napisał(a):

    Stówa jak z bicza strzelił a tu cały czas świetnie się slucha. Oby do kolejnej!

  32. cioruss napisał(a):

    3mis -> w fatalnym miejscu odbywa się prezentacja, może znajdę czas w pt. z drugiej strony, żeby uwierzyć musiałbym ram siedzieć tydzień non-stop i rozebrać całość ;)

  33. Merib napisał(a):

    Hehehe widzę że moja krytyka japońskiego odcinka została zapamiętana, dzięki że mnie nie zjechaliście ;]

    A Ty Dahmanie trochę puściłeś wodze fantazji z tą moją japońską dziewczyną ;)

    Tak czy siak gratuluję setki i mam nadzieję że razem doczekamy do drugiej.

    PS. Zamówiłem MW2, ktoś chętny na spec ops? GT: M3rib

  34. Dr Judym napisał(a):

    cgmax - mgła okazała się problematyczna, wszystkie tekstury z przezroczystością, 1-bitową alfą i normalką (trawa, krzaki) odcinają się od tła, niezależnie od odległości. Paskudnie to wygląda. Na razie mgły niet. Planuję za to przykleić emitter (particle) do gracza, który będzie robił za małą śnieżycę, tak jak się kiedyś bawiłem tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=dotGqox6QeM
    Najwyżej dorobię mgłę lokalnie, w postaci emitterów właśnie. Ale zanim to wyjdzie to z rok minie spokojnie. Za to w okolicach gwiazdki powinno wreszcie wyleźć The Cabal, do którego zrobiłem jedną misję (Heart of the Deal). Obrazki z WIPa w tym wątku: http://ttlg.com/forums/showthread.php?p=1795981#post1795981

  35. Dr Judym napisał(a):

    W sumie nie wiem po co dałem link do obrazków, jak zrobiłem z tego zwiastun jakiś czas temu :D Wybacz Damianie tę bezwstydną autopromocję, już kończę ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=LucFoaIOfF8

  36. Dahman napisał(a):

    Merib: to nie bylo o Tobie, chociaz kto wie, bo tamten komentarz zostal wyslany na dlugo wczesniej niz Benek mial okazje zagrac w Valkyria Chronicles :)

  37. mic napisał(a):

    http://www.gametrailers.com/video/gameplay-series-red-dead/59978

    Polecam obejrzec ten filmik z Red Dead Redemption :) Rockstar ponownie pokazal pazurki.

  38. cgmax napisał(a):

    Dahman: dokładnie tak… Napisałem Ci o mgle, ale w sumie miałem na myśli bardziej particle(różnych rozmiarów i gęstości) Ten test który zrobiłeś, to jest TO. Jeszcze kilka emiterów ze śniegiem i będzie gitara :D

  39. cgmax napisał(a):

    Sorry nie Dahman hehe tylko Dr Judym :D

  40. RiBEL napisał(a):

    Panowie gratuluję 100odcinka. Planowałem zrobić jakieś nagranie - ale życie zrobiło swoje. W sumie to mam do nadrobienia jeszcze odcinki 98, 99 i właśnie ten nr.100.

    Słucha mi się Was bardzo przyjemnie, choć często się z wami nie zgadzam. Tak czy inaczej - dobra robota panowie, tak trzymać, kolejnych stu udanych odcinków.

  41. Kot napisał(a):

    A ja wciąż sądzę, że było sporo ciekawych fragmentów, które wyciął Dahman. Ale to pewnie “ciekawe jak gadasz, gorzej jak słuchasz”

  42. dude napisał(a):

    Przydałaby się fantasmagierii jakaś favicona. Wiem, że to popierdółka, ale lepiej mieć niż nie mieć.

  43. Pitor napisał(a):

    oO Lider c9 z Aoc-a Haderach(Loki) tu sie wpierniczyl;) chcemy go czesciej slyszec bo wniosl swiezy powiew w podcast i nie dopuscil nikogo do glosu:P

  44. Mariusz napisał(a):

    Witam wszystkich, może rzadko się odzywam, ale jestem waszym fanem od 1 odcinkaaa :-) nawet moja dziewczyna czasami słucha co śmieszniejsze odcinki :) Gratulacje i życzę kolejnych stu i więcej,

  45. draak napisał(a):

    Panowie, stokrotne ;) gratulacje!! Trzymajcie nadala tak wysoki poziom, a z przyjemnością wysłucham kolejnych 100 podcastów!

  46. filip napisał(a):

    Chłopaki… duże brawa za wytrwałość, dużo dobrych słow za pomysł, i dużo dobrych rzeczy zrobiliście przz te 100 odcinków…
    Zebyście wciaz trwali na posterunku i tak ciekawie nadawali.

    keep on doing

  47. Loki Lyesmyth napisał(a):

    Pitor, jaki masz nick w aocu :P jak już mnie zdemaskowałes to sam zrób podobnie ;D

  48. MiDknight napisał(a):

    Panowie, dzięki za te 100 odcinków i życzę co najmniej następnych 100. ;) Przyłączam się też do słuchaczy czekających na następny epizod Fantastycznej. ;) Słucham Was od ok. 2 miesięcy i uważam, że jesteście zdecydowanie najlepszym polskim podcastem pod względem ogólnej atmosfery, treści i rzeczy czysto technicznych (jakość nagrań).
    Cieszę się, że nie przejmujecie się opiniami o danej grze w prasie czy necie, tylko skupiacie się na tym jak WAM się grało. Dzięki Dahmanowi np. kupiłem (W KOŃCU) SC:Double Agenta. ;)
    Dobrze usłyszeć, że ktoś ma inne zdanie, bo polska prasa i serwisy “growe” są aż za bardzo jednomyślne.

  49. cioruss napisał(a):

    ok Panowie, podawajcie swoje czasy z g5tt ;)

  50. Troubleman napisał(a):

    Z innej beczki:

    Od dzisiaj do 24 grudnia wszyscy użytkownicy serwisu Good Old Games mają możliwość pobrania dwóch pierwszych gier z serii Tex Murphy całkowicie za darmo. :)

  51. Tzymische napisał(a):

    Avatar zaliczony. W kwesti fabularnej poziom dla 12 latkow. Mimo wszystko, jesli mozg przelaczyc na tryb standby i ogladac film w dobrym kinie z efektami “3D” to niezgorsza rozrywka.

  52. dude napisał(a):

    A może wstawcie nową sondę na stronę:
    1 pyt: od kiedy słuchasz fantasmagierii?
    2 pyt: jak/skąd dowiedziałeś się o fantasmagierii?

  53. Tzymische napisał(a):

    Toubleman ===> od wczoraj w sumie. :)

  54. MiDknight napisał(a):

    Odnośnie trochę starszych gier - może źle szukałem, ale chyba nigdy nie zrobiliście podcastu o grach, które uważacie za warte uwagi, a które nigdy nie stały się szczególnie popularne. Chodzi mi też o najbardziej niedocenione Waszym zdaniem gry. Mówiliście kiedyś o tym? Jeśli nie, to czy można liczyć na taki podcast? :)

  55. cioruss napisał(a):

    to będzie o tyle trudne, ze kiedyś się grało, a dopiero teraz porównuje wyniki npd i w ich pryzmacie mówi o popularności. w efekcie ledwie pare miesięcy temu dowiedziałem się, ze np psychonauts sprzedało się slabo, a silent storm prawie w ogóle.
    skąd mamy wiedzieć co przeszło bez echa?

    z małych gierek na pc zawsze będę polecal darmowe N! i tanie crimsonland. żadna nie przebiła się do mainstreamu, a ilością frajdy biją na głowę niektóre tytuły AAA.

  56. Troubleman napisał(a):

    Tzymische ===> No w sumie to tak. Po prostu przekleilem info z jednego serwisu, nie zwracajac uwagi na to, ze bylo opublikowane wczoraj :)

  57. cioruss napisał(a):

    przy okazji brutallegend wspominalem tez o doskonalym sacrifice od shiny (mdk). w homeworld grales? okazuje się, ze tez zytnia popularnością się nie cieszył.

  58. MiDknight napisał(a):

    Wiem tylko że Psychonauts sprzedawał się słabo, co mocno mnie zresztą zaskoczyło, bo sama gra jest świetna. Nie chodzi mi o jakieś dokładne uporządkowanie tych “niezbyt popularnych, a dobrych” gier, raczej o taką ogólną, luźną dyskusję (na zasadzie wspominków trochę). :)
    W Homeworld grałem, ale wydawało mi się, że to jednak znany i uznany tytuł.

  59. cioruss napisał(a):

    uznany przez branże, zapomniany przez graczy.
    z nowszych, np supreme commander, wybitny rts multi, co potwierdzi spore community, a czemu zaprzecza cyferki metacritics i npd.

    może Ty znasz inne przyklady?

  60. MiDknight napisał(a):

    Z takich starszych aktualnie przychodzą mi do głowy 2 gry: Omikron - The Nomad Soul i Outcast. Omikron - gra twórców Heavy Rain i Fahrenheita jest dziś w zasadzie zapomniany, a jak na swoje czasy prezentował niesamowitą wizję żyjącego miasta w pełnym 3d na długo przed GTA3. Nie dawał co prawda takiej swobody, ale mimo wszystko robił wrażenie. Poza tym miał zróżnicowany gameplay, ciekawą fabułę i genialną wręcz muzykę (wirtualne “występy” Davida Bowie z zespołem w rozmieszczonych w całym mieście klubach).
    Outcast nigdy nie został nawet wydany w Polsce z tego co pamiętam. Już w momencie premiery miał przestarzałą grafikę (voxele), ale mimo wszystko wyglądał przyjemnie i przywodził na myśl gry w stylu Another World i Flashback (przynajmniej mi;)).
    To rzeczywiście starocie, ale z drugiej strony np. Diablo jest starsze, a mimo to ciągle się o nim pamięta.

  61. Ryan napisał(a):

    Gratsy chłopaki! :)

  62. mic napisał(a):

    Jak dla mnie niedocenione bylo Indigo Prophecy aka Fahrenheit. Gra naprawde bardzo dobra, swietna przygodowka, nowatorskie podejscie do sterowania i budowania klimatu.

  63. cioruss napisał(a):

    a w tym roku? co nam ucieklo?

  64. Gothix napisał(a):

    Wibrator od Sony : http://bi.gazeta.pl/im/9/7379/z7379959X,PS3-Motion–za-t3-com.jpg

  65. MiDknight napisał(a):

    W tym roku moim zdaniem nie było niczego takiego, ale prawda jest też taka, że nie mam czasu na granie w coś poza tymi najpopularniejszymi tytułami, więc mogę się mylić. Ewentualnie obstawiałbym, że Brutal Legend podzieli los Psychonauts (też Double Fine jeśli dobrze pamiętam) i zostanie szybko zapomniany. Niestety widziałem tylko trailery i gameplaye, więc pewności co do jakości samej gry nie mam.

  66. Tzymische napisał(a):

    mic ===> Fahrenheit sam sobie w stope strzelil, a dokladniej tworcy to zrobili. Wrzucajac zupelnie bez sensowne elementy do gry (jak ten element skradanki w bazie wojskowej) ktore po prostu odrzucaly na kilometr.

  67. Merib napisał(a):

    @MiDknight

    Ale weź pod uwagę że takie brutal legend (swoją drogą przyzwoita gra) nie jest tworzone jakimiś mega nakładami i nie zatrudnia się przy takiej pozycji ogromnej ekipy i koniec końców zarobi, nie astronomiczne kwoty, ale nie będzie wtopą dla wydawcy.

    Dla mnie odkryciem roku będzie the Darkness i jeśli byłoby więcej gier z taką fabułą, to nie potrzeba żadnego Heavy Raina.

  68. Tzymische napisał(a):

    Merib ===> a to tylko srednio przelozony komiks… ;)

  69. MiDknight napisał(a):

    @Merib
    Chodzi mi raczej o to, czy takie gry są pamiętane, bo to czy przynoszą zyski to już zupełnie inna sprawa.
    Poza tym, jeśli Heavy Rain będzie tak dobry jak się zapowiada to czemu zaraz “nie potrzeba” - jedna świetna gra więcej. ;)

  70. Merib napisał(a):

    @MiDknight
    Zgoda, ale IMHO takie gry (Brutal Legend, Fahrenheit, Psychonauts) są dużo bardziej pamiętane niż sprzedażowe hity (seria madden, fifa, NFS) i to te gry ludzie wspominają latami.
    A co do Heavy Raina to jeszcze pół roku temu byłem tak absolutnie wyczekujący tego tytułu że czytałem każde info na sieci dotyczące tej gry i byłem gotowy kupić jedynie dla niej PS3, ale teraz po czasie przemyślałem sprawę i poczekam jak będzie wyglądał sam gameplay, bo jeśli będzie polegał na robieniu synkowi płatków śniadaniowych i malowaniu się przed wyjściem na miasto, to może warto poczekać jeszcze rok z wydaniem 1500zł :)

    @Tzymische
    Wiem, widziałem komiksy, ale w żadnym empiku nie było całej kolekcji, a kupić trzy numery i na resztę polować pół roku na allegro to nie na moje nerwy, zresztą zanim przyślą kolejne, zapomnę co się do tej pory zdarzyło ;)

  71. mic napisał(a):

    Benek zgadza sie, ale nie tylko te elementy skradankowe odrzucaly. Fahrenheit byl rewelacyjny, mniej wiecej do polowy, bo pozniej kazda kolejna minuta gry konczyla sie głosnym “wtf”?! :)No i koncowka tak samo, albo sie komus podobala, albo twierdzil, ze gra ma zalosne i zabijajace klimat zakonczenie. Nie zmienia jednak to faktu, ze ukonczylem ja 3 razy heh.

  72. Ellhar napisał(a):

    Gratuluję przede wszystkim wytrwałości i profesjonalizmu. Wasze hobby daje mi te +/- półtora godziny dobrej zabawy tygodniowo i dzięki Wam za to :) Jestem jednym z użytkowników nieudzielających się w komentarzach, ale słuchających Was od samego początku.

    Życzę sobie i Wam jeszcze co najmniej kilku setek :)

  73. Kot napisał(a):

    @Pitor: Dopuszczał, tylko Dahman wyciął wszystko poza nim ;)

  74. RiBEL napisał(a):

    Co do cichych hitów tego roku to ja wymienię nowego-starego Stalkera: Zew Prypeci. Aktualnie gram i jestem tak samo zadowolony jak z części wcześniejszych - czyli bardzo. W sumie w kwestii organizacji misji to jest to najlepsza edycja Stalkera. No ale ja to fan serii jestem wiec mogę być nie obiektywny :D.

    Tak czy inaczej gra jest porządna - a raczej w czasie premier obecnych “hitów” przejdzie niezauważona.

    W sumie to rzekomo mają się wkrótce pojawić informacje o Stalkerze z numerkiem 2 w tytule - więc tym bardziej radzę się zapoznać z Zewem Prypeci.

  75. cioruss napisał(a):

    mecze gt5tt i mam bardzo mieszane uczucia.

    -fizyka ‘normalnego’ nissana to cos tak pokracznego, ze az trudno opanowac to auto, jest zupelnie nieprzywidywalne.
    -fizyka ‘tuningowanego’ jest juz duzo przyjemniejsza i pozwala w miare precyzyjnie kierowac, ale tylko do momentu, gdy kola traca przyczepnosc. wtedy to samochod zamienia sie cos blizej nieokreslonego i nawet przy 30kmh potrafi sie obrocic 3-5 razy na asfalcie, a trawa i piach sa jak lodowisko.
    efakt jest taki, ze bledow nie da sie w zaden sposob korygowac, nawet przy smiesznie niskich predkosciach.

    do tego force feedback na kierownicy to smiech na sali - zwykle wibracje z pada.

    do tego brak jakichkolwiek ustawien kierownicy, non-stop piszczace opony i ghost, ktory potrafi zaslonic caly widok w najwazniejszym momencie jadac tuz przed nosem.

    generalnie, wiecej irytacji jak przyjemnosci z grania.

  76. nef napisał(a):

    Gratulacje i wytrwałości.

  77. Pitor napisał(a):

    @Loki
    ja gram na innym serwie na Two eagles w HH ;) Pewnie mnie niekojarzysz byles kiedys chwile u nas ale tylko chwile:P Nick:Milva -Ranger
    @Kot
    Mozliwe ze tak bylo^^ ale musisz przyznac ze chlopak ma “dar przemowy” No i troche wie o grach dlatego jestem za tym zeby go jeszcze kiedys zaprosic;) Moze opowie nam o tym co sie dzieje w Polskim Conanie albo lepiej o czyms innym:P

  78. Dahman napisał(a):

    @Pitor: Loki duzo powiedzial o polskim Age of Conan, ale niestety ze wzgledu na to, ze nie moglismy puscic wszystkiego, rozmowa o MMORPG poszla do archiwum. Jak bedzie trzeba wrzucimy to do edycji kolekcjonerskiej (jak ja wydamy :).

    Co do zaproszenia sluchaczy na pewno jeszcze do tej formuly wrocimy.

  79. cioruss napisał(a):

    ok, po godzince grania 1.41. z dobra 1s jeszcze zejde, ale do 1.36 nawet nie startuje, nie mam nerwów.

    ghost jest baardzo uciążliwy, zwlaszcza gdy dochodzimy do poziomu gdzie odcinamy juz tylko setne. nie można włączyć wlansej muzyki. grafika toru po jakimś czasie przestaje tak bardzo razic, za duzo uwagi idzie na kierowanie pojazdem. wciaz jednak uwazam, ze piorytetem powinny byc trasy, a nie auta - te widzimy może przez 5% gry.opony na wewnętrznej są betonowe, jak w cmr1. kolizje wymagają, delikatnie mówiąc, dopracowania.

    w sumie, gdyby nie obecność wrc, to po gt5p i gt5tt pełnej wersji raczej bym nie kupił w dniu premiery. nic to, maja jeszcze 2 miesiące, może coś poprawia :D

  80. Tzymische napisał(a):

    A ja ciagle zapominam i na podcastach i w komentarzach dopisac jaki odczuwam podziw ogromny dla panow z IW za MW2.
    Udala im sie bardzo rzadka sztuka, stworzyli mape do multi jeszcze glupsza i jeszcze gorsza niz Shipment w CoD4… to naprawde jest cos!

  81. mic napisał(a):

    Ale ta mapka przeciez jest tylko do ffa lub do tego trybu z 3 osoby, gdzie sie gra 4v4 ;>

  82. Kot napisał(a):

    “Co do zaproszenia sluchaczy na pewno jeszcze do tej formuly wrocimy.”

    Hurray!

  83. Tzymische napisał(a):

    mic ===> Dzisiaj to mi sie odpalilo w Hardcore Domination… w 12 vs 12. Jakas po prostu masakra. Idiotyzm na maksa.

  84. mic napisał(a):

    Benek po prostu ktos wykorzystal blad w grze i dlatego grales na tej mapce 12v12. Ostatnio to dosyc popularny bug lobby, miejmy tylko nadzieje, ze to szybko naprawia ;)

  85. mic napisał(a):

    na to potwierdzenie moich slow “MW2 PS3 patch just went live! Includes the Akimbo 1887s re-balancing, fix for Prestige hack, & fix for Public “private” Match. 360/PC soon”

  86. deereek napisał(a):

    Gratuluję setnego odcinka!!! Słucham Was co tydzień, jednak nie każdy odcinek mam okazje komentować. Muszę powiedzieć, że na mało rzeczy w popołudiowe wtorki mogę liczyć tak jak na Was z podcastem. Pozdrawiam i życzę dużo zapału do nagrywania kolejnych odcinków.

    Krążą plotki po internecie że w 200 odcinku Fantasmagierii Benek ujawni swoje nazwisko :) prawda to ?

  87. Tzymische napisał(a):

    mic ===> mozliwe, co nie zmienia faktu ze mapa rownie fajna jak shipment (ktory zreszta pojawial sie regularnie w CoD 4 - alez to bylo wkurwiajace)

    deereek ===> wiesz, ja moglbym to juz zrobic, ale potem musialbym… wiadomo co :)

    Wlasciwie to moje nazwisko nie jest az tak duzym sekretem, mozna to latwo znalezc w sumie ;)

  88. shenmue napisał(a):

    Ja już znalazłem :D W sumie nie wiem czemu nie chcesz go ujawnić :D Sława, autografy, duże pieniądze :D To wszystko czeka :P

  89. fin napisał(a):

    W Fahrenheicie to najlepsze było demo. Jak pamięcią siegam to chyba w żadne demko nie grałem tyle czasu i nie przechodziłem go na tyle sposobów. I ten fenomenalny klimat zimowej obojętności. Szkoda że cała gra im taka nie wyszła.

  90. Kelebrint napisał(a):

    1. Gratuluję i życzę wam, żebyście na 100 nie poprzestali. Odcinek był w porządku, mało o grach, dużo zwierzeń.

    2. Znów wrócił temat japońszczyzny i mimo mojej niechęci do wszystkiego co japońskie to np. amerykański wrestling czy monster trucki wydają się z zewnątrz równie infantylne jak największe japońskie g.

    3. Co do gier niezauważonych w tym roku, przychodzi mi do głowy tylko jeden tytuł: Cryostasis.

    4. Fahrenheit byłby grą świetną, gdyby nie to, że elementy logiczne były bardzo łatwe. No i jeszcze wątek “paranormalny”, który trochę zabijał klimat. Klimat który był naprawdę niezły, ale trochę zmałpowany z Maxa Payne’a.

    5. W obecnych czasach, w których każdy ma profil na nk czy fb nazwiska nie da się utrzymać w tajemnicy. Ja sam pół roku temu poznałem sekret Bernarda, ale nie dało mi to niestety żadnej satysfakcji.

    PS. Napisałbym, że jesteście najlepszym polskim podcastem, ale sami chyba o tym wiecie.

  91. snow-man napisał(a):

    @deereek: Widać, że słuchasz fantasmagierię “od niedawna”, bo Benek już zdradzał swoje nazwisko. No może nie bezpośrednio on, ale jednak :)
    Kolejnej “setki” i powrotu fantastycznej życzę.
    pzdr.

  92. Tzymische napisał(a):

    @Kelebrint ===> Dokladnie. “Sekret” - gdybym bardzo chcial sie ukryc to przede wszystkim bym nie poslugiwal sie swoim imieniem w koncu jest wystarczajaco rzadko wystepujace zeby ciezko ukryc ;)
    Po drugie latwo mnie znalezc na naszej klapie czy innym FB ;) wiec luzik :)
    Ale gdyby ktos chcial utrzymac nazwisko w sekrecie to nie jest to wielkim problemem.

  93. KaszaWspraju napisał(a):

    Wesołych Świąt

    http://sendables.jibjab.com/view/5Ehfhi2w47pDJcA3

    http://sendables.jibjab.com/view/Z4MUJXHAtaaM6aLM

    http://sendables.jibjab.com/view/hqtfg9HJ2EuzzlA3

  94. deereek napisał(a):

    Panowie, to był taki żarcik :P Do mojej wcześniejszej wypowiedzi dodam:
    Wszystkiego Najlepszego na Święta dla całej ekipy Fantasmagierii i wszystkich Komentujących.