13
czerwca

Fantasmagieria - Podcast 171 - “Podsumowanie E3 2011”

Fantasmagieria 171Po, z grubsza, trzy tygodniowej przerwie wracamy do nagrywania i od razu dajemy z grubej rury. Ponad dwugodzina extravaganza. Na tapetę wzięliśmy zakończone kilka dni temu, odbywające się w Mieście Aniołów,  targi E3 (Electronic Entertainment Expo) - święto graczy. Tam się bąków nie zbija, tam się haruje stojąc w kolejkach, które zawstydziłyby te peerelowskie. To wszystko po to, aby zobaczyć, zagrać w najnowsze, czasami dopiero co zapowiedziane gry, a jak i szczęście dopisze, uścisnąć dłoń legendą branży.

Mimo, że nie sposób omówić wszystkiego co się wydarzyło przez te 3 dni w Los Angeles, staramy się wypunktować najważniejsze wydarzenia, skomentować konferencje i porozmawiać o najciekawszych tytułach. Jeśli o jakiejś grze nie wspomnieliśmy, to nie ze złej woli, ale z natłoku i zmęczenia. W tym roku królują kontynuacje i restarty znanych serii.

Oczywiście na targach nie brakowało pięknych hostess, wisienek na torcie promowanych gier. Poniżej drobna galeria, która umili na pewno słuchanie Fantasmagierii.

Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij sto siedemdziesiąty pierwszy odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 171 [142:01m]: Play Now | Play in Popup

Autor: Dahman
Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

27 Koment. do “Fantasmagieria - Podcast 171 - “Podsumowanie E3 2011””

  1. Loki Lyesmyth napisał(a):

    taki mój mały komentarz do postu z poprzedniego niusa, w którym ktoś wyraził lęk przed nowym hitmanem

    po pierwsze trailer bez akcji i gołej laski się nie sprzeda, ani nie sprzeda gry, wiec hitman ma akcję i goła laskę.
    po drugie w żadnym hitmanie NIC, ale to absolutnie NIC nie broniło ci wyciąć w pień wszystko, zrobić masakre, i w każdej częsci było ku temu masa okazji, w jedynce był nawet gatling
    po trzecie, i tak dopóki nie zagramy to się nie dowiemy, mi się podobał motwy z topieniem, bo wypadki to mój ulubiony sposób zabijania, i z rozbijaniem popiersia ;)
    zobaczymy jeszcze
    martwi mnie ten pieprzony system osłon tylko który ostatnio implamentują chyba wszędzie :(

  2. Iron napisał(a):

    Ciekawe ile z tych modelek szczerze się uśmiecha :D ? ale po tagach widzę że to będzie tłusty podcast :)

  3. Dahman napisał(a):

    *teraz słucham i na początku pada “targi e3 2001″, ho, ho :)

  4. Tzymische napisał(a):

    Iron > zadna. Im nie placa za szczere usmiechy, tylko za ladne usmiechy.

  5. cioruss napisał(a):

    nie przesadzasz 3Mis? sam wiesz, ze amerykanie nie sa zbyt prenesjonalni, dla wiekszosci z tych dziewczyn to zwykla praca, robia to bo lubia, easy money i wejscie w srodowisko.

    moze nie sa to usmiechy tylko-dla-ciebie, ale nie sa to tez wymuszone pozy poznanskiej hostessy na stoisku z zeliwem.

    la noire podobalo sie? warto ?

  6. Tzymische napisał(a):

    nie przesadzam. Laski sie ladnie usmiechaja bo za to maja placone i tego sie od nich wymaga - wclae to nie wyklucza tego ze ‘to zwykla praca, robia to bo lubia, easy money i wejscie w srodowisko.’ bo to fakt jak i wcale nie oznacza automatycznie ze to ‘wymuszone pozy poznanskiej hostessy na stoisku z zeliwem.’.

    Dziewczyny sa profesjonalistkami, usmiechaja sie naturalnie - ale robia to bo jest to w jobspecu a nie dlatego ze tak kochaja bande smierdzacych nerdow ;)

    lanora jest interesujaca - imho warto ale jednak poczekalbym na 2nd hand lub tania edycje. Wiesz - jak kiedys pisales, za 250 zl nie warto - za 100 zl tak ;)

  7. cioruss napisał(a):

    to, ze usmiechaja sie za $$ - to wiadomo. chodzilo mi raczej o zaznaczenie, ze moze to byc praca przyjemna, a usmiech calkiem szczery.

    to do Ciebie Iron :) sa piekne kobiety, ktora zyja z gamingu :) i szczerze usmiechaja sie do takich nerdow jak my, albo i same graczami.

    3Mis -> dzieki za info o LAn.

    podcast zostawilem sobie na trase w piatek, a w tagach nie widze, zebyscie wspomnieli o xcomie.

    moja wrazenia z trailerow sa baardzo pozytywne.
    ok, grafika technologicznie oddstaje, nie jest to turowka, ale stylistyka i projekt swiata/postaci robia mi w glowe. wbrew pozorm, przedstawienie obcych w sposob oryginalny jest dzisiaj trudnym zadaniem, a tutaj mamy bardzo spojny design. i chyba wole cos takiego, jak slizganie sie pontonem po tonacym lotniskowcu :)

  8. Absurd napisał(a):

    Bardzo przesadzacie z tym podejściem do sprawy “marki”, zbyt wąskie i cyniczne postrzeganie świata macie wg. mnie. Ja się na Pray’u nie znam, ale czemu pod danym szyldem nie może się zmieścić kilka koncepcji, tylko od razu zrzucacie to na zagrywkę marketingową? To oczywiste, że się lepiej sprzeda, mimo to nie widzę żadnego spisku w tym by dana seria mieściła różne gry.
    A z tym BioShockiem to nawet bez bycia fanem serii i bez skończenia żadnej z nich wiem o co chodzi z Infinite. Aż dziw, że dosłownie nikt w prasie growej na to nie wpadł. Levine nie napomknął w wywiadach za bardzo o tym, ale to dość oczywiste, że zamysł serii był taki, żeby każda iteracja odbywała się w innym settingu i łączył je tylko jakiś wspólny odgórny motyw. Postrzeganie “BioShock = Rapture” jest kompletnie błędne. 2K zwęszyło kasę i kazało zrobić sequel. Myślicie, że dlaczego robiła to inna ekipa a Levin nie przykładał ręki do tego projektu? Bo nie zamierzał wracać do podwodnego miasta. Infinite jest tą prawdziwą dwójką i po gameplayach widać, ze jest BioShockowy jak cholera, nie jest żadnym projektem doklejonym do znanej marki.
    Najlepsze w tegorocznych E3 były pokazy na stoiskach. Weżmy taką Forzę 4 - na konferencjach nic konkretnego nie pokazali, a z tego filmu widać że będzie skok ogromny, aż się za głowę złapałem, a prowadzący mówi, że nie pokazali wszystkiego jeszcze. Już się boję kolejnych części serii, jeśli utrzymają taką tendencję zwyżkową.
    http://www.youtube.com/watch?v=9fJGWZuUz1I

  9. Iron napisał(a):

    Damian i Piotrek jak by mogli to cały dzień siedzieli by przed mikrofonem i nawijali o grach i tegorocznych targach :)

  10. cioruss napisał(a):

    Absurd -> f4 zapowiada sie bardzo ciekawie.

    od strony techniczno/produkcyjnej dowodzi, jak bardzo istotne jest wyjscie do klienta, ba w ogole wyjscie ze swojego swiata. polyphony scigalo ideal istniejacy w glowie jednego czlowieka, a t10 wydaje 3 pozycje w tym samym czasie, zapewniajac sobie cashflow, aktualne technologie, baze klientow/fanow itd.

    a teraz proste pytanie:
    ile gier made in japan pojawilo sie na e3?
    co jest z tymi ludzi nie tak? tranzystor byl ich, ale zarobila na nim ameryka. gry kosolowe identycznie. co nastepne?

  11. Dahman napisał(a):

    Swieto japonszczyzny i gier z KKW doswiadczysz dopiero na TGS, E3 to jest robione pod USA.

  12. draak napisał(a):

    Najlepiej omówione targi E3 w polskim necie. Kropka. Gratulacje świetnego odcinka!

  13. rev napisał(a):

    Cieszę się, że wróciliście. Super odcinek. :)

  14. sef napisał(a):

    @draak

    chyba najgorzej, kompletnie nieprzygotowani, wymyslaja swoje historyjki o konfie activision i bethesdy. Panowie, jak o czyms sie nie wie lub sie jest niedostatecznie przygotowanym to sie nie omawia tego

  15. draak napisał(a):

    Bzdury- nawet jeśli przekręcona została jedna czy dwie informacje n/t danej konferencji, to nie umniejsza to faktu, że świetnie się słuchało tych ponad 2h rozmowy prowadzonej przez pasjonatów grania. Dla mnie istotne jest, że są to oczytani i wygadani goście, z którymi dzielę większość opinii, a nie banda gimnazjalistów lub oszołomów, których przerasta nagrania podcastu o równym poziomie głośności (merytoryczny litościwie przemilczę).

    Osobiście stawiam fantasmagierię na równi z Epic Fail (a zaraz po nich Forumogadkę) w czołówce PL podcastów.

  16. mateo napisał(a):

    Grał ktoś w nowego Duke’a? Komentarze recenzentów są miażdżące. Średnia 49 na Metacritics mówi sama za siebie. Opnie graczy mieszane.

  17. Dahman napisał(a):

    mateo: czekam az DNF wyjdzie na GOG za 2.99 USD. Inaczej nie ruszam. Teraz zreszta zajalem sie Infamous 2 :D

  18. kamil950 napisał(a):

    draak -> jak już jesteśmy prze podcastach, to co sądzisz/sądzicie o Nieczystych Zagrywkach z gry.wp.pl (są lepsze i gorsze odcinki i jednak, żeby zrozumieć niektóre żarty, to trzeba wysłuchać poprzednich odcinków). Ja tam właśnie słucham tylko NZ i Fanstasmagierię raczej.

  19. Dahman napisał(a):

    Kolegom z NZ zazdroszcze ciaglej fazy, ktos im pusza gaz rozweselajacy do studia podczas nagrywania. A tak na powaznie to calkiem niezla audycja. Chlopaki maja profesjonalne studio, montaz, przygotwanie. Jest czego pozazdroscic.

  20. Szkapeleniowieczek napisał(a):

    Fantasmagieria daje radę w ciężkich kapitalistycznych czasach !!

  21. dude napisał(a):

    Nieczyste są świetne, zaraz za fantą.

  22. dude napisał(a):

    Jeśli ktoś tęskni za Julesem to proszę bardzo:
    http://www.onet.tv/duke-nukem-forever-recenzja-wideo,9542752,9,klip.html#

  23. rev napisał(a):

    Co myślicie o Origin od EA?

    Po 24 miesiącach nielogowania się kasuja wszystkie gry z konta. :D Ach, te EA!

  24. kamil950 napisał(a):

    W sumie dobrze, że się rozwijają, bo kiedyś jakbyś chciał chatować z kimś w Battlefield: Bad Company 2, kto nie grał z tobą na serwerze, to musiałeś korzystać z jakiegoś innego programu, a teraz można już przez ten Origin (swoją drogą, to wprowadzilo to już wcześniej w EADM, ale nie od początku, więc ta ostatnie wersja tej drugiej aplikacji różni się od pierwszej chyba tylko nazwą).

    Jednak z drugiej strony, jest to kolejny program, który trzeba mieć zainstalowany na PC (po Steam i GfWL oraz ew. Xfire oraz GameSpy’u jakimś). Mimo to, mam nadzieję, że EA w końcu wprowadzi jakiś jednolity system osiągnięć w tym Origin, a nie taki, który jest widoczny tylko w samej grze.

    Poza tym rozwiązanie EA bardziej mi się podoba od Valve (Steam), bo da się robić profile dla wielu graczy (np. jak ma się brata/siostry/babcię, która także chciała by pograć w BC2, ale z oddzielnymi stanami gier, osiągnięciami i statystykami w grze, a w np. MW2 od Acti… czy L4D2, TF2, Portal 2 i innych grach na Steam już byś tak nie zrobił). W sumie jestem ciekawy ilu ludzi z tego względu wybrało konsolę do gier, zamiast PC (jak ktoś ma taki problem, bo ja jeszcze nie).

  25. kamil950 napisał(a):

    * jak coś, to wiem, że “chciała by” powinno się napisać “chciałaby”.

    PS Jakby ktoś nie wiedział to na konsolach można robić profile graczy tyle, że nie w samych grach (raczej), a w oprogramowaniu konsoli.

  26. Kelebrin napisał(a):

    Nieśmiałe F5

  27. Dahman napisał(a):

    Bedzie dzisiaj wczesnym wieczorkiem.